Avatar billede pdj Novice
12. september 2003 - 13:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IIS: Problemer ved fjernelse af "Allow Anonymous Access"

På vores intranet har jeg fjernet ovenstående på et enkelt site. Det virker også fint for de fleste bruger - de ryger ind uden problemer, da de er godkendt på domainet.

Enkelte maskiner er ikke på domainet og kører lokalt. Heller ikke noget problem - en dialog boks kommer op, og de kan angive brugernavn, pwd og domain.

Men nogle få brugere få direkte beskeden "Access not autorized" selvom de er på domainet og har adgang til fileshares og Exchange. (De får ikke engang mulighed for at angive login/pwd/domain som brugerne uden domain gør)

Nogen ideer til hvad der kan være galt?
Avatar billede rarom Nybegynder
12. september 2003 - 13:58 #1
højre klik på internet explorer og vælg properties - security - local intranet - local internet sites - advanced... - add this website to the zone - skriv adresse på siden oh klik add. Så skulle de komme på uden problemer
Avatar billede pdj Novice
12. september 2003 - 14:13 #2
Det hjalp delvist. Nu kommer den og spørger efter login/pwd/domain når han forsøger at komme ind.

Ved du hvad der er galt? Brugeren sidder direkte på domainet?
Avatar billede rarom Nybegynder
12. september 2003 - 14:43 #3
prøv at sætte security til low under intranet
Avatar billede rarom Nybegynder
12. september 2003 - 14:47 #4
internet explorer properties - security - local intranet - custom level - nederst kan du vælge user authentication her vælger du "automatic logon with current username and password"
Avatar billede pdj Novice
24. oktober 2003 - 14:37 #5
Beklager det sene svar.
Avatar billede rarom Nybegynder
24. oktober 2003 - 14:46 #6
helt ok. håber du fik det til at virke :-)
Avatar billede pdj Novice
24. oktober 2003 - 14:59 #7
Ja, men jeg må indrømme at jeg ikke helt ved om det var ovenstående der løste problemet. Brugerne prøvede alt muligt (bl.a. dit forslag) og pludselig virkede det :-)