Avatar billede gangstar55 Nybegynder
11. september 2003 - 19:27 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Zyxel router (zyAIR-2000) med gennemtræk,minus firewall

jeg har en router (zyAIRE-2000). Jeg har Tele2ADSL...Det virker osse ganske udemærket, men...jeg kan ikke oprette forbindelse til en ftp-server gennem routeren, men jeg kan godt, når min netkabel sidder direkte ind i ADSL-modem'et. jeg tror det har noget med SUA/NAT opsætningen af gøre: http://gangstar.dk/3.jpg (sådan ser noget af opsætningen ud), hvis i gerne vil have flere billeder eller infomationer, så bare sig til :).
Spørgsmålet: Hvordan får jeg min computer til at får forbindelse til ftp-servere (port 21 og 65000)? jeg vil gerne have gennemtræk i routeren, da jeg har software-firewall....jeg brænder virkelig for at få det til at virke :D så 176 point til GUDEN/GUDINDEN som kan hjælpe :)
Avatar billede kenp Novice
11. september 2003 - 19:39 #1
jamen du kan jo bare forwarde alle porte til din comp. eller sætte den i DMZ så er du udover problemet!
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
11. september 2003 - 20:22 #2
hmm, oki...lyder nemt! :)...kan du/i ikke forklare lidt bedre?! =)
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
11. september 2003 - 20:23 #3
ihhhh, kan slet ikke vente :D
Avatar billede kenp Novice
11. september 2003 - 20:32 #4
skal bare ind i nat go sætte alle porte til at pege på din lokale ip-adresse
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
11. september 2003 - 20:36 #5
hvad mener du med at pege på min interne-ip?....den er 192.168.1.2 (det er osse lige meget hvad den er)
Avatar billede kenp Novice
11. september 2003 - 20:38 #6
ja under Nat der kan du vælge således at du tager alle porte fra 1 - 99999 skal sendes til din interne ip!
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
11. september 2003 - 20:39 #7
det står den osse på nu, bare ikke på billede...men det virker stadigvæk ikke! nogen ideer?
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
11. september 2003 - 20:48 #8
Default Server: In addition to the servers for specified services, NAT supports a default server. A default server receives packets from ports that are not specified in this screen. If you do not assign a default server IP address, then all packets received for ports not specified in this screen will be discarded.  det er hvad der står til (default server, som kan ses i toppen af billedet)...skal det ændres?
Avatar billede kenp Novice
11. september 2003 - 21:46 #9
det er mystisk jeg har ikke oplevet det før! hvilken ip-adresse står der? for på  min brors står den bare på 0.0.0.0
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
11. september 2003 - 21:55 #10
ja, der står osse bare 0.0.0.0...som du kan se på billede =)
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
11. september 2003 - 21:55 #11
der er ikke noget andet, som skal være krydset af eller noget i den dur
Avatar billede kenp Novice
12. september 2003 - 08:29 #12
næææ vi har ikke krydset noget af i vores! (men du har altså flere muligheder hvis du tilgår den med telnet!)

men vi har faktisk ikke sat noget op i nat for at få vores til at virke! så ahr du prøvet at fjerne dem du har sat ind også prøve igen!
Avatar billede dios Nybegynder
14. september 2003 - 12:37 #13
Hvis du fjerner de 2 regler for port forwarding du har lavet og i default server skriver den lokale IP, så vil den forwarde al trafik til denne adresse.
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
14. september 2003 - 13:09 #14
oki....det prøver jeg!! 1000 tark, hvis det virker :D
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
14. september 2003 - 13:31 #15
dios#
det virker stadigvæk ikke! lige meget om de 2 regler er aktive eller in-aktive. andre bud?
jeg har selv et bud her: http://gangstar.dk/7.jpg - kan være der er noget som står forkert dér.
Avatar billede kenp Novice
14. september 2003 - 13:35 #16
jeg har lige kigget på min brors for at se hvordan den står! der står Rip til Both og ikke None
Avatar billede kenp Novice
14. september 2003 - 13:37 #17
hov det var under lan indstillinger dne stod til both under wan står den som din (og virker fint)
Avatar billede kenp Novice
14. september 2003 - 13:41 #18
men hvordan står din under static route?

der står denne til:

der skal første række ip-adresser står til 0.0.0.0 og gateway skal står til din default gateway (gør den ihvertfald her)
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
14. september 2003 - 13:41 #19
den skal jeg lige have igen! =)....altså under Wan skal jeg vælge Both (rip) og hvordan med lan? Kenp, hvilken router har han for øvrigt? for hvis den er magen til min, så kan han downloade configen fra hans router, og så kan jeg uploade hans config til min router.
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
14. september 2003 - 13:44 #20
under static under gateway står der: 129.142.192. 1, mener jeg fik den af Tele2's supporter. man kan være der skal stå noget andet? (192.168.1.1) men det er vidst intert, (fra maskinen til routeren)
Avatar billede kenp Novice
14. september 2003 - 13:46 #21
gangstar55 han har en zyxel b-2000 lige som dig ;)

det var ikke under gateway, men når du er i advanced så kig på "static route" (menu punkt for sig selv)
Avatar billede kenp Novice
14. september 2003 - 13:50 #22
du skulle ikke andre under Lan eller Wan
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
14. september 2003 - 13:52 #23
har han det!!! stort!! kan jeg så ikke få hans config!? det gør man ved at: vælge: MAINTENANCE -> Configuration -> Backup: og så download filen ned til harddisk, og sende den til arberg@mail.dk , dernæst kan jeg uploade hans og så burde det virke?
Avatar billede kenp Novice
14. september 2003 - 13:53 #24
jeg har lagt konfigurationen her:

www.kenp.frac.dk/exp/rom-0.zip men du skal lige være opmærksompå at du vil få din router ændret temlig meget så som at du ikke køre dhcp osv (ved ikke om den ændre password også)
Avatar billede kenp Novice
14. september 2003 - 13:53 #25
ja vi har ihvertfald ikke haft problemer med hans på noget tidspunkt!
Avatar billede dios Nybegynder
14. september 2003 - 13:53 #26
hvis du vil tillade AL trafik gennem routeren skal du også sætte et hak udfor Netbios over TCP/IP fom LAN to WAN
Avatar billede kenp Novice
14. september 2003 - 13:55 #27
dios ->det er slet ikke nødvendigt at gøre det ;) det virker også uden at man gør det.
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
14. september 2003 - 13:56 #28
dios, hvilken router har du?
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
14. september 2003 - 13:57 #29
har i bege prøvet at sætte ftp-server op? =)...jeg kan godt få forbindelse til gangstar.dk (ftp)...men ikke til andre, og jeg kan ikke sætte en server op, meget mærkelig, sys jeg! :)
Avatar billede kenp Novice
14. september 2003 - 13:59 #30
ganstar55 ->ja vi har FTP, WEB og Mailserver kørende uden problemer!
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
14. september 2003 - 14:00 #31
kenp: hvilken net-udbyder?
Avatar billede kenp Novice
14. september 2003 - 14:01 #32
TDC
Avatar billede dios Nybegynder
14. september 2003 - 14:06 #33
jeg har flere forskellige routere, men har desværre ikke en B-2000 her.
Har du tilladt NetBIOS over TCP/IP både WAN-LAN og LAN WAN?
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
14. september 2003 - 14:16 #34
min router gik lige kold da jeg brugte kenp's konfig. Jeg prøver lige dios :)
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
14. september 2003 - 14:19 #35
dios du er fuckning SKAT!!!!!....det virker!!! stort!!!....åhhhh jeg er så glad nu :D...nu mangler jeg kun det trødløst
kan man dele point ud, fx at kenp får 76 og dios får 100 point, elller hvordan gør man? =D
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
14. september 2003 - 14:22 #36
min ftp: kan i få adgang til 129.142.206.68  test/test
Avatar billede dios Nybegynder
14. september 2003 - 14:26 #37
Det er da godt at du endelig fik det til at virke :)
Ja, du kan godt dele point ud men det kræver at man har lavet et svar, så her er det.
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
14. september 2003 - 14:30 #38
fik du så alle pointene? eller dele du med kenp eller hvordan? =)
Avatar billede dios Nybegynder
14. september 2003 - 14:35 #39
jeg fik alle point...det var vist dig der skulle have delt dem :)
Avatar billede dios Nybegynder
14. september 2003 - 14:42 #40
Men jeg kan da godt give dem videre til kenp hvis det er. Bare jeg stadig får lov til at beholde min "GUDINDE" titel ;)
Avatar billede dios Nybegynder
14. september 2003 - 14:58 #41
Har oprettet et spørgsmål med 76 point til kenp.
Avatar billede bredker Nybegynder
14. september 2003 - 15:25 #42
Avatar billede gangstar55 Nybegynder
14. september 2003 - 16:02 #43
hehe. Det er iorden