Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
11. september 2003 - 11:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

onboard netkort duer ikke

Hej jeg har fået et skide irreterende problem. Det skete efter jeg havde haft en vens harddisk i min computer.

Problemet er at jeg bare ikke kan få mit onboard netkort til at virke. Når den er sat til lyser den ikke på switchen. Det er ikke lednignen da jeg har prøvet at skifte den.
Jeg skal lige prøve se om jeg kender en der har et netkort liggende men jeg vil lige prøve og høre hvad i har at sige først.
Avatar billede mads951 Nybegynder
11. september 2003 - 11:03 #1
Du har prøvet og instalere driveren igen? Og lyser de små lamper på netkortet?
Avatar billede nmh Nybegynder
11. september 2003 - 11:06 #2
Mon ikke du har kommet til at få kortet til at sidde skævt, da du rodede med maskinen sidst.
Prøv at pille det ud og så sætte det i igen.
Prøv at gå ind i system i kontrolpanelet og se under enheder, om computeren overhovedet kan se netkortet, og om det "fungerer" her.
Avatar billede nmh Nybegynder
11. september 2003 - 11:08 #3
Ups: Nu ser jeg at det er et onboard netkort.
Se i bios, om netkortet er enabled,
og se i system omdet findes der.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
11. september 2003 - 11:24 #4
Nej lamperne lyser ikke. Jeg prøver lige og gå ind og installere driverne og checke bios.
Men det giver jo ingen mening hvis det skulle være det der var i galt.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
11. september 2003 - 11:30 #5
Det var slået til i bios og har installeret driveren igen uden held...
Avatar billede nmh Nybegynder
11. september 2003 - 11:47 #6
Ja, så kunne noget jo tyde på det ikke virker.
Var du inde i system/enheder for at se om det var installeret korrekt og tilsyneladende skulle virke?

Men et nyt netkort koster under 100 kr. Du skal blot disable det der sidder på motherboardert og så glemme alt om det.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
11. september 2003 - 11:48 #7
Ja det kunne godt se sådan ud. Der står enheden virker korrekt. Den finder den også selv med plug and play.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
11. september 2003 - 15:56 #8
Nå nu har jeg lånt er 10mbit netkort intil jeg får et nyt. Så jeg snupper lige selv pointene.