Avatar billede ortrak Nybegynder
23. december 2000 - 23:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

update nødvendig

Jeg ved at debatten omkring hvilke kategorier som skal repræsenteres på eksperten.dk har været oppe at vende mange gange. Men jeg mener personligt, at det er ved at være tid til en seriøs udrensning på dette område.
Efter lang tids fundering er jeg kommet frem til følgende foreslag:

1. Indrømmet - jeg arbejder med - og værdsætter - microsoft\'s teknologier. Om man så værdsætter MS eller ej, så kan man ikke ignorere deres nye strategi .NET . Kort sagt - det ville være som at skyde sig selv i foden, hvis kategorier som ASP+, C#, osv. ikke fik en plads her på ekperten.dk

2. Jeg mener ikke at alle relevante emner skal gå under \"kategorier\". Jeg mener at en betegnelse som \"teknologier\" bør få sin egen plads. Hvad med COM, DCOM og COM+ ? Det er jo ikke udelukkende MS teknologier. Tværtimod...

3. Debat. Hvad er der sket med debatten? For hver dag der går rykker ekperten.dk et trin ned af den evolutionære rangstige fordi omdrejningspunktet udelukkende er direkte support-orienteret. Jeg siger ikke, at der konsekvent skal oprettes henholdsvis en newbie og en expert sektion, men jeg mener der skal være et incitament for, at mere rutinerede udviklere kan benytte eksperten.dk til deres egen fordel.
Jeg har en fornemmelse af, at der sidder mange dygtige fuldtidsbeskæftige udviklere som savner dialog og debat omkring områder som ikke udelukkende er praktisk orienterede, men snarere teoretisk.

brugere af eksperten.dk samt adreas_admin er mere end velkomne til at kommentere ovenstående.

Mvh.

Frederik Pedersen
ASP/VB/SQL/COM udvikler
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. december 2000 - 00:14 #1
Jeg er helt enig!

Det nye .NET \"sæt\" af programmerings værktøjer/programmer bør have deres egen \"overordnet\" kategori, altså lige som der er \"Programmer\", \"Styresystemer\" etc. og så med de forskellige \"ting\" som underkategorier da der sikkert er MANGE der vil få brug for hjælp med de programmer.
Avatar billede ortrak Nybegynder
24. december 2000 - 00:23 #2
tdaugaard: min pointe er sådan set ikke, at der sikkert er mange som får brug for hjælp. Min pointe er, at dette er en så ny teknologi, at selv erfarne udviklere har behov for at have en dialog omkring hvordan denne teknologi forholder sig til deres oprindelige arbejdsmetoder/værktøjer. Jeg synes det er på tide, at eksperten.dk ikke kun bygger deres \"forretning\" på point-systemet, men også prøver at appelere til de mennesker som prøver at højne deres viden og erfaring inden for cutting-edge teknologier.

Men bortset fra det, så giver jeg dig ret.

/ortrak
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. december 2000 - 00:27 #3
okay .. jeg mente \"Jeg er helt enig!\" og så kom jeg med resten som en mening og ikke en kommentar til dit  .. men anyway
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
02. januar 2001 - 12:10 #4
Jeg er absolut ikke uenig i jeres betragtninger, og vil gerne arbejde videre med det. For at det bliver brugbart, modtager jeg meget gerne et konkret oplæg til en ny menustruktur, hvor der tages højde for de nye områder. Send mig noget gennemarbejdet, og lad os så tage det derfra ?!