Avatar billede shosho500 Nybegynder
10. september 2003 - 19:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brænding af DVD

Har lige købt dvd brænder og osse nogle dvd medier.. Men nu vil jeg så til at brænde og finder ud af at de medier jeg har, er på 4,7 GB og alle de dvd'er jeg har prøvet at brænde er på mere end dig, har nu forsøgt mig med de første 20 dvd'er, stadig uden held...

Er der noget man kan gøre eller skal gøre for at brænde dem, for de medier de sælger eller har flest af, er 4,7 GB, så det kan jo ikke passe..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. september 2003 - 20:13 #1
øhh.. brændbare dvd skiver ER på 4.7 gb..
du skulle gerne kunne brænde dem med et brænderprogram som f.eks. Nero Burning Rom ( www.ahead.de )
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2003 - 20:14 #2
Det er fordi at de DVD'er du køber, er "trykt" og ikke "brændt".
Man kan ikke bare kopiere en DVD.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2003 - 20:16 #3
Her kan du se en liste over hvilke typer der laves:
http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html#3.3
Avatar billede kriger Nybegynder
11. september 2003 - 10:05 #4
Det du skal er at de dvd film du vil lave en backup er at de skal komprimeres.....
De nemmeste til at lave en backup af dine dvd film er programmerne.

-DVD Decrypter
-dvd2one123
-CopyToDVD

DVD Decrypter: det ripper selve DVDér

dvd2one123: Den komprimer så selve rippet så det ikke kommer til at fylde mere end at det kan værer på en dvd skive

CopyToDVD: Nå du har kørt de andre 2 programmer skal du bare bræde dvden med dette program.

Hvis d kun vil have et sprog og en slags under txt kan du bruge programmet DVD X Copy XPress.
Ens for alle programmerne er at der er simple at bruge.
Avatar billede itprogrammoer32 Nybegynder
16. januar 2005 - 11:28 #5
Jeg har købt mig en DVD-brænder Pioneer DVR 108.

Jeg ville tage en backup af en DVD (med DVDshrink) og har lavet et image af den og brændte
så ned på DVD+R 8 * speed skive og brændte med hastighed på 4* med Nero , men min DVD optager (Medion som kan afspille DVD+r og DVD+rw) vil ikke afspille den.....

Jeg har fundet nero 6.6 på nettet og installeret midlertidigt og kan godt
brænde på DVD nu..... men den ligger bare nogle filer ned .i01 .i02 .i03 .i04 og en .MDS-fil og jeg kan ikke afspille noget som helst på skiven....kun se filerne.

hvordan kan det være...hvad gør jeg forkert ? ..... skal man vælge
"bootable" når man laver image inden den brændes ned eller er andre ting man
lige skal huske ?

Håber at der er nogen som kan hjælpe..
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2005 - 13:17 #6
itprogrammoer32 >> Mon ikke du skulle oprette dit eget spørgsmål ? :-)