Avatar billede nil.dk Nybegynder
10. september 2003 - 15:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til fotoeffekt

Hejsa.

Hvordan laver man denne effekt ved at foto:

http://www.football365shop.com/store/thumbNail.asp?size=200&image=/store/catalog/Cantona_detail.gif
Avatar billede kunze Nybegynder
10. september 2003 - 16:00 #1
Jeg kan ikke se billedet.

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
10. september 2003 - 16:01 #2
Oh, det var Netscape der ikke kunne. :)

Jeg vil mene at du skærer det ud du vil lave sådan, lav det sort/hvid, så applier du en "Chalk" effekt og inverter det.
Men har ikke lige Photoshop her, så er langt fra sikker? :\

Mvh
Kunze
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
10. september 2003 - 16:04 #3
Måske kan du finde noget her: http://www.good-tutorials.com/tutorials/2
Avatar billede casa_dk Nybegynder
18. september 2003 - 10:17 #4
umidelbart ville jeg sige du skal ha fat i "cutout" effekten.. men den skal man lige rode med for at få det til at blie godt
filter->artistic->cutout
Avatar billede pixelmax Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:59 #5
Her er en hurtig måde at lave det på:
Du skal åbne dit billede.
Fjern farveinformationerne i billedet ved at vælge IMAGE>ADJUSTMENTS>DESATURATE.
Billedet er nu Sort/hvid.
Vælg så IMAGE>ADJUSTMENTS>LEVELS.
Du ser nu bla. tre pile. En sort en grå og en hvid.
Træk i den sorte pil - ind mod midten.
Træk i den hvide pil - ind mod midten.
Jo tættere den hvide og sorte pil kommer hinanden, des færre gråtoner vil der være i billedet.
Sætter du den sorte og hvide pil oven i hinanden, vil der slet ingen gråtoner være.
(Husk at sætte hak i "PREVIEW" så du kan se resultatet mens du arbejder)

Mvh

pixelmax