Avatar billede knygaard Nybegynder
10. september 2003 - 11:52 Der er 17 kommentarer

11. Sep - Nyt Angreb ?

Hej,

I morgen er det jo den 11. september, og derfor kan man jo ikke lade være med at tænke over om der måske ville komme endnu et angreb...?

Jeg læste en spændende artikkel om lige præcis dette:
http://www.hardbyte.dk/index.php?p=nyheder/profil.php&id=205

Hvad er din holdning?
Hvordan tror du at et sådan angreb ville se ud?
Avatar billede tommyv Nybegynder
10. september 2003 - 11:57 #1
Jeg tror ikke på, at der kommer et nyt angeb den 11. september. Det ville være et alt for nærliggende tidspunkt at rette et angreb mod Vesten og derfor vil samtlige efterretningstjenester være i højeste alarmberedskab. Det vil derfor være utroligt svært at gennemføre noget på denne dato.

Desuden er det jo kun et tilfælde, der har gjort, at det første terror-angreb blev udført på denne dato, så terroristerne har ingen speciel anledning til at bruge denne dato til at udføre nye terrorangreb. De sidste 2 år har jo også vist os, at terroristerne slår til når de har lyst og ikke på mærkedage.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2003 - 11:58 #2
hmmm håber ikke der sker noget men frygter det værste og det kunne være....

en virus der ind og ødelægger de forskelige styrestystemer i lufthavne verden over det vil betyde at de forskelige fly ikke ved hvor de har hianden og vil meget nemt kunne betyde ugyggelige ting verden over med fly der flyver sammen styrter ned og alt mugeligt andet
Avatar billede arlet Juniormester
10. september 2003 - 12:26 #3
Jeg tror heller ikke at der sker noget i den retning, men det kunne tænkes at mails med evt billeder af 11/9 kan indeholde virus osv, så lige en opfordring, lav vær med at åbne de filer, også hvis det er fra en i kender. Ring til vedkomne og hør om han har sendt noget.....
Avatar billede arlet Juniormester
10. september 2003 - 12:27 #4
Har først læst din aktikel nu, det var den jeg hentydede til..
Avatar billede exp Juniormester
10. september 2003 - 12:29 #5
gryf >>
Husk at Sobig.F er sat til at stoppe idag... De andre Sobig-vira stoppede på en dato, hvorefter en ny version kom dagen efter!
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2003 - 13:31 #6
det er det jeg mener
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. september 2003 - 14:03 #7
Sansynligheden for terrorisme er ikke større end på en hvilken som helst anden dag.

Artiklen der linkes til, er, som jeg ser det, ikke andet en en gang naivt bavl. Forfatteren går en anelse for meget op i konspirationsteorier. Sobig er blot endnu et stykke kode udviklet af en forstyrret teenager med for meget tid og mangel på konsekvensforståelse.
Avatar billede baxos Nybegynder
10. september 2003 - 16:21 #8
De der fatter Sq da ikke dato dernede man...
Avatar billede =maddog= Nybegynder
10. september 2003 - 17:23 #9
Hvor går grænsen mellem terror og chikane?
Svært at sige, men jeg vil nu holde på at vira er chikane og bombeangreb er terror.
Med det udgangspunkt er det meget tvivlsomt der vil komme angreb på 11/9. Grunden skal faktisk underligt nok findes i foregående artikel.
Terrorister er ikke dumme som snot. De arbejder i det skjulte og i stærkt mindretal. Derfor tager det utrolig lang tids planlægning og en del af den planlægning går ud på at finde "fjendens" svagheder og udnytte dem. Derfor vil et terrorangreb finde sted hvor beredskabet er lavest. Da beredskabet er ekstra-ordinært højt på d. 11/9 vil terroristerne vente til et andet mere fordelagtigt tidspunkt.
Blot mit synspunkt.
Avatar billede exp Juniormester
10. september 2003 - 18:49 #10
Det er jo kun gisninger, men husk lige, at netop den seneste tids vira faktisk har haft kraftig gennemslagskraft til trods for at folk egentlig godt vidste de ville komme...
Avatar billede htmlkongen Novice
10. september 2003 - 22:32 #11
Jeg tror heller ikke der kommer et nyt angreb. Osama ved godt han dør 126351923618726389172638971268937612897361892736 flere gange hvis/når han bliver knaldet!!!
Avatar billede exp Juniormester
10. september 2003 - 22:39 #12
Det værste er jo nok, at hvis han ikke "dør i skudduel", så ryger han jo bare i spjældet...
Avatar billede =maddog= Nybegynder
11. september 2003 - 00:20 #13
Ved omfattende internationale forbrydelser og forbrydelser mod menneskeheden bliver den anklagede typisk stillet for det internationale domstol i den Haag, der har mandat til at idømme døds-straf.
Jeg tror nu ikke der er stor "risiko" for at han kommer for nogen som helst domstol selvom han overgiver sig. Han bliver med bankgaranti lynchet (amerikanernes varemærke, kendt bl.a. fra John Wayne film).
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2003 - 08:55 #14
kunne nu godt tænke mig at nakke bin ladden og score den dusør man får for det så kunne man trække sig tilbage og leve af renterne
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. september 2003 - 09:01 #15
Nu tvivler jeg for det første på han nogensinde bliver fanget... og hvis han endelig gør, hører vi næppe noget om det.

Men SKULLE amerikanerne få fingrene i ham, vil han næppe blive stillet for domstolen i Haag. De "kære" amerinanere har det jo med ikke at anerkende internationale domstole, hvis disse domstole skal have mandat til at dømme amerikanere.
Avatar billede baxos Nybegynder
11. september 2003 - 12:20 #16
Americanerne  har sikkert en overasklese  idag i fjernsynet alle kanaler bliver stillet om til amerciansk tv og så viser de os alle de skyder bin laden og sadam hussien med en desert eagle
Avatar billede =maddog= Nybegynder
11. september 2003 - 12:23 #17
[irony]
ow ja man vild. de ku bar vær hel kanon man. ik.
[/irony]