Avatar billede steelboy Nybegynder
10. september 2003 - 10:40 Der er 1 løsning

PcAnyWhere over VPN

Jeg sidder ved en XP Pro workstation med PcAnyWhere 10.5 og har en VPN forbindelse til arbejdet. Her står en NT server med PcAnywhere 7 eller 9 tror jeg. Jeg kan pinge serveren og en telnet session til serveren på port 5631 viser at den åben.
Hvad er så galt... jo - Når jeg prøver at oprette forbindelsen i PAW hjemmefra timer den ud...!?! Serveren svarer simpelthen ik. Og ja, jeg har angivet den rigtige ip til serveren i PAW.
Jeg har tidligere oplevet at det pludselig virkede, og så kort efter ikke igen.
Avatar billede steelboy Nybegynder
11. september 2003 - 02:37 #1
Jeg fandt selv ud af problemet!
Det viste sig at pcAnywhere host servicen var stoppet.
Hvorfor ved jeg ik...?
Jeg kunne nu connecte men midt i sessionen havde serveren åbenbart for meget at lave eller forbindelsen røg i hverfald.
Herefter kunne jeg igen ikke connecte... servicen er sikkert stoppet igen!

Har nogen en god ide til hvad det kan være?
Kan man ikke som i 2000 bede en service om at starte igen, hvis den pludselig stoppes?