Avatar billede alapalooza Nybegynder
10. september 2003 - 09:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Printer Port konfigurerings problem W2k Serv.

Jeg har en printserver (W2k Serv) hvor alle de tilsluttede printere kører på en "HP JetDirect Port".
Der er så sket det her på det sidste at man ikke mere kan Oprette nye HP JetDirect porte eller Konfigurere porte som allerede er oprettet. Hvis man trykker på "Configure Port" knappen sker der bare ikke noget.. og det samme når man tykker på ny port og vælger HP JetDirect. Jeg har prøvet at genstarte serveren mange gange uden effekt. og har prøvet at stoppe og starte diverse services.. Intet virker.
HVAD ER DER GALT HER ??
Avatar billede bettemus1 Nybegynder
18. september 2003 - 19:04 #1
tænd og sluk jetdirecten
Avatar billede alapalooza Nybegynder
19. september 2003 - 08:12 #2
Det har ikke noget med HP Jetdirect Printserveren at gøre...

Det er et problem på "Windows 2000 Serveren"... Det er alle printere hvor man ikke kan konfigurere porten.
Avatar billede bettemus1 Nybegynder
19. september 2003 - 11:48 #3
Er du logget på som administrator..
Avatar billede alapalooza Nybegynder
19. september 2003 - 12:18 #4
Ja.. Det er ikke noget rettigheds problem.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2003 - 22:39 #5
Der er måske fejl i din JetDirect monotor.

Start regedit og naviger til denne key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors
Find noget der ligner JetDirect, omdøb den til _JetDirect.

Nu skulle du få mulighed for at instaler en JetDirect port påny, hvis dette ikke løser problemet, så kan du vende tilbage til det gamle, ved at omdøbe _JetDirect til JetDirect, som den oprindeligt var.

Det er et langt skud, jeg kan ikke garantere at det hjælper.

:-)
Avatar billede madsras Nybegynder
27. januar 2004 - 22:35 #6
Fandt lige dette gamle spørgsmål... håber du har løst dit problem nu, eller er der måske lidt fif her.
Eftersom det hedder en "HP JetDirect Port" så tyder det på at din software er gammel. Slet portene og opret dem på ny. Anvend dig af Windows' "Standard TCI/IP Port" eller endnu endnu bedre: hent og installer "HP Standard Port Monitor" og opret en HP Standard TCP/IP Port.
Hvilken JD model er det?
Avatar billede alapalooza Nybegynder
03. juni 2004 - 15:14 #7
Jeg har ændret alle portene til HP Standard Tcp/ip.
Og nu virker alle printerne igen.