Avatar billede zentoria Nybegynder
10. september 2003 - 00:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

udlæsning af tekst??

Jeg har et ark hvori der er en kolonne med 30 felter hvori der står nogen navne adskilt med komma. Jeg vil gerne udlæse hvor mange gange hver navn forekommer ned gennem kolonnen.
Kan nogen venligst hjælpe mig
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
10. september 2003 - 01:32 #1
Har lige lavet et eksempel på det, som kan hentes ned her:

http://www.rathan.dk/Tælle_Forekomster.xls

Eneste problem er, at du ikke kan ha' flere med samme navn i samme felt (dvs. du kan ikke ha' Jens Jensen og Jens Hansen i samme felt, så bliver der kun talt 1 Jens i det felt)...

Du kan selvfølgelig fuske lidt med at få den til at medtage mellemnavne og efternavne i optællingen, men ved ikke helt hvordan.

Håber at det hjælper...

S.R.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
10. september 2003 - 01:38 #2
Avatar billede zentoria Nybegynder
10. september 2003 - 11:29 #3
Tak for hjælpen
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
10. september 2003 - 16:23 #4
Det var så lidt, og takker for pointene...

S.R.