Avatar billede casper_o Nybegynder
10. september 2003 - 00:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Er der nogen risico forbundet ved at forwarde porte

Hej Eksperter

Jeg har forwardet følgende porte på min cisco 678

set nat entry add 10.0.0.11 4662 <WAN IP> 4662 tcp

set nat entry add 10.0.0.11 10172 <WAN IP> 10172 udp

er der øvet risiko for hacker overgreb eller andre ubehageligheder?
Avatar billede langbein Nybegynder
10. september 2003 - 00:17 #1
En hvilken som helst åpning eller forwarding inn vil jo nødvendigvis inneholde en viss sikkerhetsrissiko. Skulle man på den annen side ikke akseptere en viss risiko så skulle det ikke finnes noen internettservere for de er jo alle tilgjengelige fra internett. Viss jeg skulle kjøre en åpning inn mot en workstation eller en server, så ville jeg kombinere dette med en personal firewall på den invendige maskinen, dersom det dreier seg om en workstation, for eksmpel Sygate eller Zonealarm.
Avatar billede casper_o Nybegynder
10. september 2003 - 01:23 #2
det lyder fornuftigt