Avatar billede bølle Nybegynder
05. september 1999 - 17:00 Der er 9 kommentarer

Min PC vil ikke lukke ned

Jeg har en IBM 300GL, mit problem er når jeg skal lukke computeren fastfryser den nogle gange billedet,
hvad kan der være galt?
Avatar billede jumper Nybegynder
05. september 1999 - 17:04 #1
Det er en software konflikt, du kan ikke gøre så meget.

Du kan dog prøve at trykke CTRL+ALT+DEL og se, om du kan lukke de programmer hvor der står "Svarer ikke" ude ved siden.

Derudover kan du ikke gøre andet, end eventuelt at opgradere til en nyere version af Windows eller hente de nyeste fejlrettelser fra Microsoft til din version af Windows på http://windowsupdate.microsoft.com

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. september 1999 - 17:11 #2
eller slette windows og lægge det ind igen... sådanne fejl plejer at komme og gå lige pludselig
Avatar billede herskegut Nybegynder
06. september 1999 - 08:26 #3
eller bare køre uden win95/98, og starte med noget der ikke går ned.
nemlig windows NT 4.0 med ServicePack 5

det går ikke ned og virker næsten altid
Avatar billede mckelly Nybegynder
06. september 1999 - 08:59 #4
Hvis du har netkort i computeren, så prøver at vælge Log af [bruger] i start-menuen. Når du så har logget ind igen, så prøv at lukket computeren. Det virker faktisk ret tit.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. september 1999 - 17:04 #5
herske>> hehe "næsten altid"
Avatar billede jumper Nybegynder
06. september 1999 - 19:47 #6
Hvad var der galt med mit svar? Jeg vil nu mene at det er rigtigt.

/Thor
Avatar billede twister Nybegynder
06. september 1999 - 20:41 #7
Jeg havde engang samme problem..det var inde i BIOS'en i power saving setings der skal du bare sætte din PC til at bruge saving. Fx. til at slukke for HD'en efter 20 min og sætte suspend mode til.

Du kan tjekke om det er det samme som mit fordi så er der en fejl ved "Device Manager" under system og Advance power mangement eller sådan noget..

-TT
Avatar billede katja Nybegynder
08. september 1999 - 21:39 #8
Jeg har prøvet det samme, men det var kun nogle gange den gik i stå.
Jeg prøvede at formatere og genindstalere men det hjalp intet, først da jeg opgraderede min Windows 95 til OSR versionen hjalp det.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 23:17 #9
bølle>>kan du ikke acceptere svarene på det her spm eller noget...?