Avatar billede donpedro Nybegynder
09. september 2003 - 21:30 Der er 5 kommentarer

Menu med collaps funktion.

Hej Alle

Er der nogen der et eller andet sted har set en menu (måske i javascript) med en collaps funktion, som gør at underpunkter vises når man trykker på en hovedmenu og lukkes når man vælger et nyt hovedpunkt?

/Peter
Avatar billede ztyxx Nybegynder
09. september 2003 - 21:31 #1
Avatar billede d4s Novice
09. september 2003 - 21:38 #2
Eller en enkelt her. Id navnet skal være magen til navnet i toggle kaldet:

<html>
<head>
<title>menu test</title>

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!-- //
function toggle(id)
{
document.getElementById(id).style.display = (document.getElementById(id).style.display == 'none') ? 'block' : 'none';
}
-->
</script>

</head>
<body>

<div onclick="toggle('filmenu'); return true" style="cursor:pointer">Files</div>

<div id="filmenu" style="display: none">
&middot;&nbsp;<a href="#">Load</a><br>
&middot;&nbsp;<a href="#">Save</a><br>
&middot;&nbsp;<a href="#">Format</a><br>
&middot;&nbsp;<a href="#">Exit</a><br>
</div>

<div onclick="toggle('menu2'); return true" style="cursor:pointer">Edit</div>

<div id="menu2" style="display: none">
&middot;&nbsp;<a href="#">Undo</a><br>
&middot;&nbsp;<a href="#">Search</a><br>
&middot;&nbsp;<a href="#">Replace</a><br>
</div>

</body>
</html>

D4
Avatar billede donpedro Nybegynder
09. september 2003 - 21:48 #3
D4, det virker fint nok, men hvis man har "foldet" files ud, og dernæst trykker på edit, så er det meningen at files skal folde sig sammen igen...kan det lade sig gøre?

/Peter
Avatar billede d4s Novice
09. september 2003 - 21:54 #4
ups, det havde jeg overset. Det er desværre ikke noget jeg kan lave, men jeg forestiller mig at den nemmeste løsning ville være en løkke der lukkede alle menuerne inden den du klikker på bliver åbnet. Jeg er ikke nået til løkker i javascript endnu *snøft*

D4
Avatar billede d4s Novice
09. september 2003 - 22:02 #5
Fandt en i en anden tråd, der kan det du efterlyser:
http://www.ob.dk/tigers/

D4