Avatar billede caver Praktikant
09. september 2003 - 18:53 Der er 4 kommentarer

Printeropsætning i gammel navision som køre i DOS??

Hey, er der en der kan hjælpe mig! Min far har købt en ny printer... en Xerox Workcentre Pro 412 og den er sat til og det hele og kan godt udskrive normalt men ikke i hans gamle Navision som køre i DOS. Skal der hentes en speciel driver eller kan man sætte noget op i navision så det fungere... håber der er nogen der kan hjælpe!
På forhånd tak...
Casper
Avatar billede didb Nybegynder
09. september 2003 - 19:16 #1
Hej Casper.

Som udgangspunkt kan Navision 3.xx kun udskrive til de printere der er nævnt i printerlisten. Prøv evt. at se om den Xerox kan emulere en HP printer, og skriv så ud til Navision HP driver. Du skal nok være meget heldig, hvis der r en der har en driver til denne printer.
Hqar du adgang til design, printere, kan du evt. selv kode en printerdriver op. Men det er en større opgave..
Avatar billede vista Nybegynder
09. september 2003 - 20:50 #2
Hej, jeg vil nu ikke være SÅ negativ, jeg er da ikke stødt på en printer endnu, der ikke fungere sammen med den tegnbaserede Navision. Det jeg er nysgerrig på, er om det er en USB printer ?
Avatar billede snowman71 Nybegynder
10. september 2003 - 15:50 #3
Prøv at "dele" printeren og derefter skrive følgende på en dos prompt:
net use lpt1: \\[dit computernavn]\[det navn du angav da du delte printeren]
hvis det virker kan du lave en .bat fil som du kan ligge ind i startmenuen, således at printeren bliver koblet op imod lpt1 hvergang.
Avatar billede caver Praktikant
10. september 2003 - 23:48 #4
tak for svarene... jeg må lige prøve de ting i har skrevet... ellers vender jeg tilbage!