Avatar billede nugg1 Nybegynder
09. september 2003 - 18:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

argh den kan komme på net men ik lan

Jeg har lige fået sat et netkort i min brors comp, men den kan ik finde netværket selvom den kan komme på nettet. Og den er også begyndt at genstarte nu hver ca 2-3 min. skærmen bliver blå og der kommer sådan noget hvidt skrift og det varer ca 2 sek så genstarter den!!!! :S
Avatar billede serverservice Praktikant
09. september 2003 - 18:53 #1
lyder som en hardwarefejl. Det er sandsynligt netkort der har fejl hvis du ikke har installeret andet hardware for nylig?
Avatar billede nugg1 Nybegynder
09. september 2003 - 19:04 #2
nej har lige skiftet den fra min comp til hans! og den virkede fint inde ved mig..... vi begge kan komme på net men vi kan ik komme på netværk med hinanden :( ..........
Avatar billede wolsmann Nybegynder
09. september 2003 - 19:07 #3
Hvad hvis netkortet ikke sider i, for den så også blå skærm ?
Avatar billede serverservice Praktikant
10. september 2003 - 12:23 #4
ja se lige efter at det sidder rigtigt i soklen. Hvad står der med hvid skrift på skærmen - måske en fejlkode?
Avatar billede nugg1 Nybegynder
10. september 2003 - 12:30 #5
Dengenstartet ik mere fandt ud af at ahn havde fået Ormen!!! :) men vi kan stadig ik få det i netværk, men han er på nettet :S
PS: vi har en Typhoon 5 ports switch
Avatar billede serverservice Praktikant
10. september 2003 - 12:42 #6
I bør selvfølgelig scanne for orm og spyware fra www.spywarefri.dk.

I skal prøve at installere ipx/spx som ekstra protocol på netkortene.Indstil til netbios via tcp/ip.
Hvis det ikke virker bør I køre en raepair fra cdrom-ok?
Avatar billede serverservice Praktikant
10. september 2003 - 12:46 #7
Hvis I kører Xp skal i huske at slå systemgendannelse fra når i scanner.
Avatar billede nugg1 Nybegynder
10. september 2003 - 12:58 #8
Øhh kan ik lige finde ud af det du siger!! :( min bror har xp og jeg har 98 :(
Avatar billede serverservice Praktikant
10. september 2003 - 13:11 #9
i skal køre en onlinescan for at fjerne virus/orme. http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm kør panda og xblock.
I skal slå system gandannelse fra = Højreklik denn computer-systemgendannelse- deaktiver
Når i er færdige med at scanne genaktiverer I systemgendannelse

Ipx/spx. I tager egenskaber på netværk-lanforbindelse- install- vælger micrsosoft ipx/spx - og installerer det på begge netkort. ok?