Avatar billede gaffamorten Nybegynder
09. september 2003 - 14:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Udfald i netværk

Jeg har fået sat min router (cisco 677) og min switch op i et nætværk med to pc'ere (XP). Den ene skal stå som ftp-server og dl/upl fra nettet(har åbnet de porte der skal). Det vil den godt i starten, men efter et stykke tid mister jeg forbindelse til netværket fra min server. I XP står der at netværkskortet virker og min switch og router er heller ikke gået ned. Hvis jeg deaktivere min netkort og derefter aktivere det igen, er forbindelsen oppe igen til LAN og WWW.
Min anden pc derimod kører upåklageligt i det lokale netværk og internettet.
Hvor er det fejlen ligger henne og hvordan kommer jeg af med den fejl?

Jeg kan med glæde uddybe mit spørgsmål, hvis nogen ønsker dette.

på forhånd mange tak,
Avatar billede maniacdog Nybegynder
09. september 2003 - 14:37 #1
Kan du fra din server gå ud i en command prompt og pinge din router med succes ?
Avatar billede gaffamorten Nybegynder
09. september 2003 - 14:50 #2
ja det kan jeg, men som sagt går forbindelsen 'uforklarligt' ned efter et stykke tid.
Hvorefter jeg kun ved at deaktivere netkort og efterfølgende aktivere det igen, kan pinge min router og få forbindelse til netværket
Avatar billede maniacdog Nybegynder
09. september 2003 - 14:53 #3
Undskyld min formulering :)
Når din forbindelse går ned, kan du så få nogen svar fra din router ved ping?
Avatar billede gaffamorten Nybegynder
09. september 2003 - 16:02 #4
nej, jeg kan ikke få svar fra min router efter at forbindelsen er gået ned :)
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2003 - 16:41 #5
Du har ikke indstilliget windows til at slutte for enheder, for at spare strøm? Så man efter et stykke tid, så slukker den for netkort og derved mister forbindelse.

Det kan også være at du måske har en timeout funktion på din router.. Hvilket jeg synes virker mærkeligt, da du skriver at den anden computer virker perfekt.
Avatar billede gaffamorten Nybegynder
09. september 2003 - 18:55 #6
Jeg har prøvet med en ny switch og får samme prob igen.
Jeg har prøvet med nyt netkabel og får samme prob igen.
Jeg hr prøvet og skifte position på stikkene i min switch og får samme prob igen.
Jeg har været inde på mit netkort og se efter strøm spar, kan ikke finde det nogen steder (har kigget overalt mener jeg; også i avanceret)
Netkortet er et Netgear FA311.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2003 - 19:48 #7
Det med at spare strøm finder du ved at højre klikke på denne computer og vælge egenskaber. Så vælger du faneblandet hardware og klikker på enhedshåndtering... Så klikker du på dit netkort og vælger engenskaber og vælger faneblandet strømstyring
Avatar billede gaffamorten Nybegynder
09. september 2003 - 21:44 #8
Jeg har slet ikke den funktion på min server xp, så det kan ikke være det.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
10. september 2003 - 11:40 #9
Er det samme netkort i begge masknier?
-hvis ja, er det så også samme driver?

Har du forsøgt dig med en anden driver til netkortet?

Er det efter et fast tidspunkt netværket "dør" eller er det lidt random (mellen 1 til 23 timer eller?) ?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
10. september 2003 - 11:40 #10
Hvilken switch er det?
-både den du opdagede problemet med og den du har forsøgt i stedet for.
Avatar billede gaffamorten Nybegynder
10. september 2003 - 12:39 #11
Jeg har to forskellige netkort
serv: Netgear FA311
PC:Realtek RTL8139

Jeg har byttet begge kort om her i går aftes og mit Realtek virkede fint hele natten på serv. Derimod fik netgearkortet min pc til at fryse random med intervaller af 25secs.....Ergo må det jo være mit Netgearkort der laver fejl.
Jeg har derfor bestilt et nyt netkort, et D-Link DFE-530TX Retail til 74kr - lød som et overkommelig løsning :)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
11. september 2003 - 09:17 #12
Det lyder da som en fornuftig ting :)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:44 #13
Virkede det?
Hvis ja, så afslut spørgsmålet :-)
Avatar billede gaffamorten Nybegynder
29. november 2003 - 15:08 #14
ja, sorry for forsinkelsen, det virkede med det nye netkort, men nu har jeg en ny fejl
Avatar billede gaffamorten Nybegynder
29. november 2003 - 15:19 #15