Avatar billede fister- Nybegynder
09. september 2003 - 14:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Comp vil ikke starte

Jeg har lige samlet en computer, men den vil ikke starte...

Der kommer intet billede på skærmen, der står bare no signal kabel, det eneste der kommer er ca. 5 korte bip.

Er der noget galt med mit grafikkort ?
Avatar billede mbfstudio Nybegynder
09. september 2003 - 14:28 #1
ja kunne være dit grafikkort. kan også være din skærm ledning. prøv evt at sætte grafikkortet ind igen, husk AGP porten tit skal have et ordenlig klem..
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 14:29 #2
Avatar billede ird Praktikant
09. september 2003 - 14:30 #3
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2003 - 14:38 #4
Check også at ram'en sidder ordentligt nede.
Ved at kigge på de links, som ird har lagt betyder 5 beeps i en ami bios netop ram eller cpu-fejl.
Så check at begge dele sidder korrekt, og at du ikke har ødelagt cpu'en da du satte cpu-køleren på.
Avatar billede fister- Nybegynder
09. september 2003 - 15:13 #5
Tror det er noget med mit tastatur, har prøvet et andet og der starter den op, men det virker ikke når man trykker på knapperne, og num-, caps- og scrool-lock blinker hele tiden. Det er ps2 jeg bruger, kan det være den udgang der er noget galt med ?

Men tror det første tastatur ikke vírker, da jeg har prøvet det på en anden computer...
Avatar billede fister- Nybegynder
09. september 2003 - 15:23 #6
Det skal lige siges at bundkortet er helt nyt ! Og det er et Asus P4P800
Avatar billede nopsen Ekspert
09. september 2003 - 17:51 #7
efter bip-koden at dømme vil jeg gætte på at det er en ram-fejl.
hvis det var grafikkortet ville du få 1 langt og 2 korte bip.
tjek om du har presset rammen helt på plads i soklerne, der skal ikke meget til før de fejler.
Avatar billede nopsen Ekspert
09. september 2003 - 17:52 #8
Ups sorry, jeg havde ikke set tonnybrandts kommentar.
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 15:08 #9
Kunne du ikke komme med lidt feedback eller en afslutning her. Ville være dejligt at vide om problemet blev løst eller andet!!
Avatar billede ird Praktikant
11. januar 2004 - 09:58 #10
kom her feedback så vi kan arbejde videre evt :)
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2004 - 18:49 #11
lukketid fister-
Hvad fister du rundt efter - få opdateret dine tråde!!!!!

lukketid??????
Avatar billede ird Praktikant
15. marts 2004 - 17:27 #12
styr lige sproget
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2004 - 21:46 #13
tror du ikke fister- kan forsvare sig selv
Avatar billede ird Praktikant
16. marts 2004 - 09:56 #14
Derfor skal du stadig styre dit sprog
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2004 - 22:34 #15
Det er der vist kun ÉN der kan bestemme!!