Avatar billede Dan Hansen Juniormester
09. september 2003 - 00:07 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Content Management System - hvad er bedst

Jeg står for at skal lave en hjemmeside for et kollegienet.
Men da det er beboerne der skal holde siden ved lige, kunne vi godt tænke os et simpelt og alligevel godt "content management system". Udskiftningen på kollegierne er jo store, så det skal være muligt at tilføje til menustrukturen, tilføje billeder og indhold generelt!

Nogle forslag - helts gratis!
Skal kører på en linux maskine, med apache, mysql, php4...
Avatar billede jensgram Nybegynder
09. september 2003 - 00:17 #1
Hvis man gider sætte sig ind i det er www.postnuke.dk vist udmærket! Ellers er en anden af de store www.phpnuke.org - den har jeg dog ingen erfaring med!

Desuden kan nævnes det meget roste www.type3.com - heller ikke det har jeg prøvet...

Er godt klar over, at jeg ikke er til megen hjælp, men prøv dig evt. frem med ovenstående og se, hvad du bedst kan lide...
Avatar billede exp Juniormester
09. september 2003 - 00:17 #2
Avatar billede jensgram Nybegynder
09. september 2003 - 00:18 #3
Hehe ;)
Avatar billede jensgram Nybegynder
09. september 2003 - 00:19 #4
... der var vi da enige
Avatar billede exp Juniormester
09. september 2003 - 00:19 #5
Det må man sige *G*
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
09. september 2003 - 00:23 #6
tak skal i have - der må jo være noget med de 3 systemer, siden i begge nævner de samme :D

JEg kigger på dem :D
Avatar billede jensgram Nybegynder
09. september 2003 - 00:24 #7
Ja, gør du det ;)

Godnaaaaat
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
09. september 2003 - 02:17 #8
Det ser vist ud til at bliver typo3.org eller postnuke.com - takker for jeres hjælp - så i må lige dele pointene :D - så svar lige tak :D
Avatar billede exp Juniormester
09. september 2003 - 08:52 #9
oki doki
Avatar billede jensgram Nybegynder
09. september 2003 - 09:26 #10
Jæs sir...
Avatar billede olila Nybegynder
09. september 2003 - 09:30 #11
Hvis du gerne vil ha' noget der rykker, såååå

www.plone.org
Avatar billede the_collector Novice
09. september 2003 - 09:41 #12
Prøv også lige at kigge på zope.
http://www.zope.org/
Avatar billede _michael_ Nybegynder
09. september 2003 - 10:07 #13
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
09. september 2003 - 12:52 #14
Hmmm - Plone bryder jeg mig ikke rigtig om :(
Avatar billede olila Nybegynder
09. september 2003 - 13:10 #15
Plone også i højere grad et framework for CMS end nogle af de andre systemer. Det kræver derfor mere af dig som udvikler at lave en løsning - eller rettere det kræver, at du er udvikler.

En af de ting, der gør Plone til en bedre løsning end nogle af de andre kandidater, er, at Plone er baseret på Zope - se www.zope.org

Men det kan godt være, at Plone kan for meget til den opgave, du gerne vil løse. Man skal jo ikke skyde gråspurve med kanoner.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
09. september 2003 - 13:48 #16
Det er stadig typo3 og postnuke der vinder.
De andre gav ikke rigtig mere end hvad jeg havde
Dog så giver jeg lige 10 point for den opensourcecms side - den gav et overblik og gjorde at jeg kunne se hvad muligheder der var. Så den får lige lidt.

Tak for jeres forslag og input :D
EsbWeb
Avatar billede exp Juniormester
09. september 2003 - 13:51 #17
www.opensourcecms.com er ihvertfald en side jeg vil kigge lidt (læs: meget) på i aften...
Avatar billede jensgram Nybegynder
10. september 2003 - 00:14 #18
Takker for points...