Avatar billede tmlj Nybegynder
08. september 2003 - 23:59 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

fejl i opstart

Hvordan ændrer jeg first bootdevice i Bios. Gerne et detaljeret svar, idet jeg ikke har arbejdet i Bios før.
Avatar billede dittlau Nybegynder
09. september 2003 - 00:03 #1
Der er formentlig et punkt i din BIOS der hedder boot, herinde kan du vælge 1., 2., 3. & 4. boot-device. Det er dog lidt forskelligt fra BIOS til BIOS.

/dittlau
Avatar billede dittlau Nybegynder
09. september 2003 - 00:04 #2
Husk forøvrigt at vælge "Save and Exit", når du har ændret det ønskede....
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2003 - 00:05 #3
http://www.eksperten.dk/spm/397810

ok, når du starter maskinen og hører et beep så trykker du på Delete tasten, evt. et par gange.
Inde i biosmenuen finder du First device boot, som regel punkt 2, her vælger du hvilken enhed der skal bootes på.

Husk Save&Exit
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2003 - 00:06 #4
blot for en god ordens skyld ;o)
Avatar billede cp1 Nybegynder
09. september 2003 - 02:16 #5
for at ændre rækkefølgen på de forskelige devices ka du bruge + og - på det numeriske tastatur
Avatar billede zooomah Nybegynder
09. september 2003 - 02:31 #6
nederst nede i BIOS står der os hvad de forskellige taster er til, hvis det du vil lave ik virker, ... f.eks hvis du vil boote fra CD-rom, ska du sætte den lille jumper bag på dit cd-rom drev på MASTER (der står en vejlidning et sted på drevet) og så sætte din harddisk på SLAVE, os med dine jumpers..... omvendt hvis du vil boote fra din HDD
Avatar billede zooomah Nybegynder
09. september 2003 - 02:35 #7
ja det var vel et svar :>
Avatar billede hcma Novice
09. september 2003 - 09:57 #8
i din BIOS er der et punkt der hedder "Advanced BIOS Features" - klik på det og så popper en ny menu frem hvor du kan indstille hvad der skal være First, Second o.s.v.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. september 2003 - 21:00 #9
takker for pointene..

fandt du en løsning?