Avatar billede se7en Nybegynder
08. september 2003 - 18:45 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

mega stor fil

ja jeg har en fil der hedder PAGEFILE.SYS og den fylder 747 mb ...jeg har lige formateret..hvorfor fylder dne så meget, kan jeg slette den, og hvorfor fylder den så meget...den ligger direkte i c: ...

/FleXQ
Avatar billede nogetfx Nybegynder
08. september 2003 - 18:50 #1
Den skal du skal ikke slette, det er der hvor windows dumper ting i mangel af hukommelse...!
Avatar billede se7en Nybegynder
08. september 2003 - 18:51 #3
hmm...det kan ikke passe...jeg har 512 mb ram....hvis det er det du mener og ellers er der plads nok...jeg ved bare ikke hvorfor den allerede er blevet så stor...! plz kom med ordentlige svar! :)

/FlexQ
Avatar billede snowball Novice
08. september 2003 - 18:56 #4
Som nogetfx skriver, så er det ikke en du skal slette (hvis du i det hele taget får lov) da det er den fil som Windows bruger som midlertidigt hukommelse. Filens størrelse er normalt antallet af fysisk RAM gange 1,5.

Du kan flytte den, ændre størrelsen på den, lave flere eller helt fjerne den (anbefales ikke) hvis du højreklikker på My Computer -> Properties -> Fandebladet Advanced -> Performance options -> Change.

Snowball
Avatar billede fido82 Nybegynder
08. september 2003 - 18:57 #5
Den laver den automatisk så stsor. Du kan alve den mindre ved at højreklikke på denne computer, vælge egenskaber, vælge fanebladet avanceret, trykke på  indstillinger for ydeevne, trykke knappen skift, og så selv sætte den nye størrelse. Du vil dog kunne komme til at mangle din swapfil (pagefile.sys) da visse applikationer kan køre langsomt, pga at du ikke kan have alt liggende i dine ram
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
08. september 2003 - 18:58 #6
Jeg har også en ekstremt stor Pagefile.sys, og bruger også 512 mb ram, men jeg har så også kørt med xp i ca. 1 år nu...

Pagefile.sys er en fil som oprettes af windows i tilfælde af at du kommer til at mangle hukommelse... Filen er nødvendigvis ikke fyldt op med alle 747 mb, men windows har reserveret den plads... Lidt li'som du reserverer plads til din Recycle Bin (Skraldespand)... Man kan godt nedsætte mængden af plads reserveret til "memorydump", men det kan ikke anbefales, eftersom størrelsen på pagefile.sys angiver hvor meget hukommelse at windows maksimalt kan komme til at bruge...

Derfor: Lad Pagefile.sys være...

S.R.
Avatar billede snowball Novice
08. september 2003 - 18:58 #7
Læs evt. mere om den på http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/PageFile.asp

Snowball
Avatar billede se7en Nybegynder
08. september 2003 - 18:58 #8
jeg har gjort og skal lige have genstartet jeg har 512 mb ram så det passer meget godt med hva den maksimalt må fylde. jeg satte den ned til 2 mb! ;) gider ikke det der...det er så sjældent jeg laver noget som kræver så mange ram (age of empires eks.)
ellers tak for hjælpen! :)

/FlexQ
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
08. september 2003 - 19:02 #9
Jeg tror at du meget snart får problemer...

WinXP er som standard sat til at lagre en hvis %-del af alle opgaver på din disk, sådan at rammene ikke bliver overophedede, dette kan dog også slås fra i WinXP, men kan ikke lige huske hvordan...

Generelt set er det DUMT... MEGET DUMT, at fuske med preset filer i WinXP... Der er jo nok en grund til at pagefilen er så stor... Stol på Microsoft, XP er deres bedste hyggedyr indtil videre... Måske lige bortset fra Win98SE...

S.R.
Avatar billede se7en Nybegynder
08. september 2003 - 19:05 #10
hehe jeg kører med heatsinks på mine ram så de bliver nok ikke overophedede! :)
det er da begrænset hv a jeg får af problemer med det.
BTW, jeg har kun 2 gb til windos og programmer så det er nødvendigt at lave filen mindre...og desunden overlever jeg nok med den lille smule mindre performance!

/FlexQ
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
08. september 2003 - 19:08 #11
Jeg har 10 gb kun til windows og progs... XP fylder jo i sig selv ca. 1,3 gb... Så det er begrænset hvad du kan ha' af progs med 2 gb...

S.R.
Avatar billede snowball Novice
08. september 2003 - 19:09 #12
se7en: Hvis det pga. pladsmangel, så kan du som jeg skrev jo bare flytte den til et andet drev hvor der er mere plads.

Snowball
Avatar billede se7en Nybegynder
08. september 2003 - 19:10 #13
hmm...det må jeg gøre når jeg får en hdd mere...bruger alt plads lige nu...har 60 gb i alt og det hele bliver brugt! :)
så må bare vente 2 dage så kan jeg flytte den! :) tak for svaret