Avatar billede zulu Nybegynder
08. september 2003 - 17:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Windows XP - Computeren lukker ned uprovokeret

Jeg har lige fået geninstalleret Windows XP efter installation af ny harddisk. Nu sker der pludselig det, at computeren lukker ned og går i sort, hvorefter den genstarter og fejl-scanner. Efter genstarten bliver jeg promtet med, at systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl. Det er til stor irritation for mig, så jeg vil gerne vide, om nogen kender til problemet.

Fejlrapporten ser således ud:
BCCode: d1 BCP1: 00000000 BCP2: 00000002 BCP3: 00000001
BCP4: FC3E1DED
OSVer: 5_1_2600 SP: 0_0 Product : 256_1

Beskrivelse af fejl:
C:\WINDOWS\Minidump\Mini090803-02.dmp
Temp\WER41.tmp.dir00\sysdata.xml

Mit kendskab til Windows XP er kun på et minimum. Men jeg tror, det er Windows, fejlen ligger i. Jeg er også ude for, at browsere og mapper lukker uprovokeret ned og melder fejl, hvorefter jeg får mulighed for at indrapportere fejlen til Microsoft.
Avatar billede nmh Nybegynder
08. september 2003 - 17:56 #1
Det sekr desværre for nogle installationer. Prøv at lave en repair.
Det er ikke en egentlig nyinstalltion, men det kan hjælpe.
Gå også på windows update, for at få opdateret til nyeste version
For god ordens skyld: Lav en memorytest.
http://www.memtest86.com/
Avatar billede hcma Novice
08. september 2003 - 18:38 #2
Vejledning til repair af WindowsXP her:  http://www.hcma.dk/formattering.htm
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. september 2003 - 18:39 #3
Hvis ovenstående ikke hjælper, så prøv det her:
By default when WinXP encounters a system failure, it reboots without warning. The setting that controls this can be changed:
Control Panel/System/Advanced/Settings (Startup & Recovery)/System Failure/Uncheck-Automatically Restart. To view the event log: Admistrative Tools/Event Viewer or Start/Run/eventvwr.
Recovery Console - To install the Recovery Console as a Start-up Option
1. With Windows running, insert the Setup CD into your CD-ROM drive.
2. Click Start and select Run.
3. Type the following where D: is the CD-ROM drive letter: D:\i386\winnt32.exe /cmdcons
4. Follow the instructions on the screen.
Avatar billede nopsen Ekspert
08. september 2003 - 20:03 #4
Nu du siger at dit kendskab til XP er minimal er jeg nødt til at spørge: har du sørget for at installere alle drivere til dit bundkort umiddelbart efter XP-installationen?, især chipset-driverne og IDE-drivere. Har du også service pack1?
Avatar billede nopsen Ekspert
08. september 2003 - 20:15 #5
nmh> jeg vil godt lige kommentere dit meget brugte standard-svar på XP-problemer med at køre windows repair..jeg arbejder som tekniker og har stort set oplevet alt hvad der kan ske af fejl i XP og må nok sige at det er yderst sjældent at det er en repair der skal til, hvis man oplever problemer umiddelbart efter en ny installering. Det er altså i langt de fleste tilfælde på grund af forkert eller manglende installation af drivere og diverse opsætninger, derfor er det bedre at søge efter andre fejl,og sikre sig at installationen er foregået korrekt og alle drivere er installeret rigtigt, før man laver en repair, da det ellers bare er spild af tid.
Avatar billede nmh Nybegynder
08. september 2003 - 20:55 #6
nopsen> Jeg har ofte været ude for maskiner, som har været perfekt installerede, som pludselig kan melde fejl af typen:systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl. Det holder ofte op, hvis et nyt ghost-billede indlæses. Derfor er det ikke en dårlig ide, at lave en repair, men du har da ret i, at manglende drivere ofte giver anledning til problemer.
Avatar billede basco Nybegynder
19. september 2003 - 15:11 #7
Zulu > Har selv haft problem med at min XP selv (uprovokeret) genstartede...og jeg kunne kun starte op i fejlsikret tilstand. Fejlmeddelsen fra XP var driver-problem...en konflikt, men problemet var at jeg havde fået virus, og den kom sgu' fra en mail som jeg ellers havde slettet - "en sikkerhedsopdatering fra Microsoft" tror nok den var til Messenger. Jeg kørte ne fdisk og geninstalleret XP. Problemet er i hvert fald løst nu
Avatar billede zulu Nybegynder
31. oktober 2003 - 10:49 #8
Det lader til, at problemet er løst. Hvad jeg har gjort, ved jeg ikke.
Avatar billede hcma Novice
31. oktober 2003 - 12:27 #9
Uden at være 100% sikker (99%) tror jeg at det er grafikkortet den er er gal med.
Product 256_1 er så vidt jeg husker Grafikkort eller måske Joystick