Avatar billede mndkpn Nybegynder
08. september 2003 - 15:48 Der er 20 kommentarer

DVD brænder usb 2.0 hjælp!

Hej!

I er min sidste chance!
Jeg har købt en DVD brænder med USB 2.0
Jeg har en bærbar uden usb 2.0 men har købt et PCMCIA card (tror jeg det hedder) med usb 2.0 mærket "sandberg". Problemet er at hver eneste gang jeg sætter usb stillket ind i den usb port som sidder i sandberg kortet skriver den "USB enheden blev ikke genkendt" så kan man trykke videre og prøve at finde en driver til den hvilket den ikke kan. Jeg har kigget på nettet men finder ingenting. det eneste info der er om brænderen er at det er en usb 2.0 mærket "actima" kan i hjælpe mig??? Jeg har Windows XP home, men det burde da ikke være et problem??? Jeg har prøvet at hente drivceren til Sandberg kortet men det hjalp heller ikke. og er ret sikker på det er brænderen som skal bruge en driver. der fulgte ingen cd-rom med i den og det er jo skidt!! Jeg håber virkelig der er 1 som kan hjælpe mig. P.s. Brænderen har sit eget strømstik...(er blevet spurgt om det tidligere)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. september 2003 - 16:25 #1
så ville det være en go´ ide at skrive hvad den brænder hedder..O)
Avatar billede mndkpn Nybegynder
08. september 2003 - 16:28 #2
DVD-BRÆNDER EKSTERN 4X DVD+R/RW + DVD-R/RW USB2.0
--------------------------------------------------------------------------------

Model: ConNECt 1300EX
Formater: DVD+R/RW, DVD-R/RW, CD-R/RW
Skrivehastighed, CD: 16X CD-R / 10X CD-RW
Skrivehastighed, DVD: 4X +R, 2.4X +RW, 4X -R, 2X -RW
Læsehastighed: 12X DVD / 48X CD
Søgetid: 140 ms DVD / 120 ms CD
Cache: 2 MB

Pris 1999.00
Avatar billede tumben Novice
08. september 2003 - 16:33 #3
kan man ikke finde noget her http://www.actima.com.tw/product.htm  ??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. september 2003 - 23:18 #4
fandt du noget du kunne bruge på linket..??
Avatar billede mndkpn Nybegynder
08. september 2003 - 23:20 #5
desværre ikke. for man kan ikke downloade nogle driver derinde...:0(
Avatar billede halifax Nybegynder
08. september 2003 - 23:20 #6
Det kan vel ikke skyldes, at der på den bærbare først skal installeres DVD-brænder software og/eller CD-R/RW brænder software?
Avatar billede tumben Novice
08. september 2003 - 23:32 #7
din model er der ikke eller ????..for der er da drivere....på downloadsiden
Avatar billede mndkpn Nybegynder
09. september 2003 - 01:15 #8
vedr. dvd eller cd-r/rw software må du meget gerne give et link... og modellen er vist ikke på den side...
Avatar billede mndkpn Nybegynder
09. september 2003 - 01:17 #9
ellers prøv roligt at downloade dden der dvd driver og tryk install... så komme der en mærklig menu frem jeg ikke tør rode ved.. prøv lige
Avatar billede tumben Novice
09. september 2003 - 11:34 #10
hhmmm sku jeg prøve...det får vi da ikke meget ud af....mærkelig menu...uddyb..
Avatar billede mndkpn Nybegynder
09. september 2003 - 11:37 #11
Ja, den spørger om en eller mærkelig fil jeg aldrig har hørt om før i sådan et DOS vindue...
Avatar billede tumben Novice
09. september 2003 - 11:47 #12
og vi prøver igen..hvad hedder filen....
Avatar billede mndkpn Nybegynder
09. september 2003 - 11:52 #13
den hedder MSCDEX.exe
Avatar billede tumben Novice
09. september 2003 - 11:56 #14
det er driveren til cdrommen...den den bruger for at virke i dos...tag den fra en win98 startdiskette...hvis du har brug for at dit cdrom drev virker i dos
Avatar billede mndkpn Nybegynder
09. september 2003 - 11:59 #15
Jamen så er det ikke den fil jeg skal bruge...
Avatar billede tumben Novice
09. september 2003 - 12:29 #16
..tror altså ikke at din brænder skal bruge..en driver ....det er der ikke ret meget hardware som harddiske cdrom drev..brændere der skal....det der snarere kan være galt er at FIRMWAREN i brænderen ikke er up to date...så XP ikke kan kende brænderen....
gå derhen du har købt den....og bed dem om at prøve den i XP....
Avatar billede tumben Novice
09. september 2003 - 12:31 #17
har du overhovedet installeret noget brændersoftware..som kan genkende brænderen...jvf.halifax...som du ikke har svaret på....fulgte der INTET med den brænder
Avatar billede halifax Nybegynder
09. september 2003 - 13:34 #18
Li'som en harddisk, der er en IDE enhed, kræver cd-rom, brænderdrev og DVD ikke nogen særlig driver - ud over Windows standard drivere - for at fungere som en IDE enhed. De styres af IDE congtroleren på bundkortet. Et DVD drev kan derfor uden noget særligt bruges som et almindeligt IDE cd-rom drev.

Først når et drev skal bruges som brænder (CD-R/W eller DVD+R/RW, DVD-R/RW bruges driver (fx. ASPI-Layer) for at brændersoftwaren kan identificere brænderdrevet. Det nødvendige er med i brændersoftwaren.

I dit tilfælde skal du have den bærbare til at genkende drevet - i første omgang at der blot er tilsluttet et eksternt drev via USB 2.0.

For at WinXP (Home og Pro) understøtter USB 2.0 skal ServicePack 1 være installeret. Det har du måske også?
Hvad der så lige går galt, kan jeg ikke helt gennemskue - endnu.  :)

Vi anbefale at du prøver  www.usbman.com  hvor der er drivere/patches og masser af info.
Klik på WinXP i venstre side - eller gå direkte til
http://www.usbman.com/winxpusbguide.htm

Håber der er info, som kan bringe dig videre.
Avatar billede mndkpn Nybegynder
10. september 2003 - 10:25 #19
Det var ellers en meget god hjælp.. jeg har simpelt hen hentet ALT! men stadig når jeg sætter USB stikket i kommer samme meddelelse frem. Jeg har seriøst hentet alt hvad der kunne hentes på den side. mit windows XP er opdateret til SP1. Verd. software program har jeg Nero til... er der flere idé´er??? Jeg har gået ind i computerens BIOS og tjekket at USB er slået til.. det er det.
Avatar billede mndkpn Nybegynder
12. september 2003 - 14:12 #20
Er der nogle som kan hyres privat til at komme og fixe mit problem. bor i kbh området...