Avatar billede vasquez Nybegynder
22. december 2000 - 17:32 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Stadig problemer med ufrivillig delig af div. tjenester

Mit windows 2000 har den mangel, at det deler alle mine harddiske hvergang jeg starter op med et $foran, så de er skjult. Men de er stadig delt, hvis man slår delingen fra inde i administrationen, så er de bare delt næstegang man starter op.
Windows deler også min mine \"printere\" og mine \"planlagte opgaver\" som jeg heller ikke kan slå fra. Hvordan stopper man denne ufrivillige deling af tjenester?
Avatar billede bullet Nybegynder
22. december 2000 - 17:55 #1
W2K deler altid dine system drev og skjuler dem samtidig med $ tegn. Så vidt jeg ved kan man ikke fjerne denne deling, men du skal huske på at det kun er Administrator og Domain Administrator som kan få adgang til disse root-shares. Ang. dine printere, så kan du godt slå deling fra på lokale printere, men selvfølgelig ikke printere som er tilsluttet netværket.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2000 - 19:48 #2
Mærklig, det problem har jeg aldrig haft.
Avatar billede vasquez Nybegynder
22. december 2000 - 20:01 #3
Hvordan gør jeg så sådan at man IKKE dele planlagte opgaver og printere
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2000 - 20:05 #4
Fjerner delingen.
Avatar billede vasquez Nybegynder
22. december 2000 - 21:47 #5
FJERNER DELINGEN!!!!! Det svar kunne jeg sq da selv have givet -HVORDAN!!!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. december 2000 - 22:02 #6
De ting er delt - fordi systemet kræver det - på en eller anden måde. Det er derfor de bliver delt igen når systemet starter.
Avatar billede vasquez Nybegynder
23. december 2000 - 11:52 #7
Ok, jeg efterlyser så en uautoriseret måde at slippe af med det på. Og den med at installere windows 98 igen gælder ikke :o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. december 2000 - 14:59 #8
kharder> Hvis du tager egenskaber -> Sharing på dit drev, er det så ikke delt?
Avatar billede meek Nybegynder
29. december 2000 - 12:44 #9
Ok ? bedre sent end aldrig ?

På winNT Sever er det som følger... (jeg regner med det er nogenlunde samme sted på w2k)
Du starter regedit og editerer i nøglen: HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\LanmanServer\\parameters - og retter nøglen AutoShareWks = 0

Herefter kommer share\'ne IKKE igen når du sletter dem !!!!!

H@ggren

Avatar billede meek Nybegynder
29. december 2000 - 12:45 #10
parameteren for Server hedder: AutoShareServer = 0 og for workstation: AutoShareWrk = 0

...
Avatar billede vasquez Nybegynder
30. december 2000 - 13:39 #11
Det lydder som om du har fat i noget af det rigtige, men mit enste problem er at jeg ikke har en nøglen AutoShareWks i \"parameters mappen
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. december 2000 - 19:04 #12
Så lav en nøgle som hedder det....
Avatar billede meek Nybegynder
31. december 2000 - 00:23 #13
...hov hov.. Jeg tror dog der er en forskel på w2k og winNT, og som jeg skriver så regnede jeg med at der var en tilsvarende nøgle i w2k...

Dog mener jeg ikke at man BARE skal lave en ny nøgle... Hvis nøglen er rigtig er den der i forvejen bare med værdien = 1. ?

Ellers er der en anden nøgle.. MEEEN jeg leder videre...
Avatar billede karstenh Nybegynder
04. januar 2001 - 00:07 #14
http://www.windows2000faq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=14437
Denne uddyber meeks svar en smule, og virker også under windows 2000.
Mappen printere slipper du ikke for. Lær at elske den i stedet :)
Planlagte opgaver kan kun ses, såfremt du har administrative privilegier på den maskine, som du kigger på over netværket. Ud over det - Lær at elske den, for væk får du den ikke :)
Avatar billede vasquez Nybegynder
04. januar 2001 - 19:30 #15
Tak tak, men jeg har stadig ingen værdier jeg kan redigere og at lave nye (DWORD, Decimal eller whaterver kompination) så sker der ikke noget
Avatar billede meek Nybegynder
05. januar 2001 - 08:35 #16
Karstenh\'s henvisning fortæller dig præcist hvordan... har nu selv prøvet på en w2kpro - virker fint ! -

Husk at du skal slette shares\'ne efter genstart....
Avatar billede vasquez Nybegynder
29. januar 2001 - 15:13 #17
Ok -takker