Avatar billede emileej Nybegynder
08. september 2003 - 10:23 Der er 48 kommentarer og
3 løsninger

Privat site - forsoeg paa originalitet

Jeg har endeligt faaet taget mig sammen til at faa min side op og staa igen. Mit maal var at faa en side der var simpel, men alligevel lidt spaendende og anderledes. Jeg vil loebende foeje detaljer til billederne efterhaanden som jeg bliver inspireret, men det er ogsaa mere ideen jeg vil have vurderet.

Siden er http://eej.dk eller hvis den er nede saa anvendt http://eej.frac.dk

Emil
Avatar billede kop Nybegynder
08. september 2003 - 10:26 #1
flot side dejligt med lidt fornyelse på design kør du bare på den styre for wildt
Avatar billede exp Juniormester
08. september 2003 - 10:31 #2
interessant...!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. september 2003 - 10:31 #3
(1) Synes din startside er lidt overflødigt. Selvom der er en tekst, har min fantasi meget svært ved at se hvad billedet skal forestille. Og da der ikke er ret meget information på siden, synes jeg lige så godt du kan fjerne den.

(2) Og så er det SKIDE træls, at selve siden åbner i et meget lille vindue og nyt vindue, istedet for i det samme som startsiden.

(3) Jeg har lidt svært ved at se hvordan tegningerne, som man ikke kan se hvad forestiller, hænger sammen med din side.

(4) Din title er ikke særlig beskrivende, hvorfor står der "airship"?

(5) Du starter med at skrive blogs og nyheder. Men forklar mig lige hvad jeg skal bruge dette til, når jeg ikke aner noget om hvad siden jeg er inde på handler om. Læg det istedet for ind på en underside og brug forsiden til at byde brugeren velkommen.

(6) Du har meget lidt information på siden, og man får lidt den fornemmelse at du har lavet siden for at vise at du kan lave en, og ikke fordi du har brug for den. Og har man ikke det er der ingen grund til at lave en side.

(7) Tror du englændere ved hvad "rigshospitalet er" ?
Avatar billede -42- Nybegynder
08. september 2003 - 10:38 #4
Flot side! Det eneste jeg har kritik til er typografien på forsiden. Jeg vil rykke personal website og email til venstre, så det ikke rammer ind i p'et. Udover det ville jeg vælge en mere trashet skrifttype end den du har brugt på illustrationerne. Måske jeg ville bruge en hånsskrift, men helt sikkert rød!

-Men ellers god stil!
Avatar billede emileej Nybegynder
08. september 2003 - 10:39 #5
>>jakob
(1) "airship" burde lidt afsloere hvad tegningen forestiller. der er den information at det er en personlig website om mig.
(2) lev med det - det er der saa mange andre der kan
(3) har du overhovedet laest indholdet?!
(4) hvorfor hedder du jakob?
(5) hvis du havde laest forsiden ville du vide hvad siden er om
(6) siden er en personlig side, et visitkort. der er ikke brug for meget information.
(7) "born at" - de nok ikke at det er en busrute
Emil
Avatar billede overchord Nybegynder
08. september 2003 - 10:39 #6
God side kanon design. Godt at see noget nyskabelse1
Avatar billede emileej Nybegynder
08. september 2003 - 10:40 #7
>>42
tak for tippet med trashet skrift. fed ide. jeg vil kigge paa typografien og gaa paa font jagt :)
Avatar billede -42- Nybegynder
08. september 2003 - 10:43 #8
Jeg vil ikke tage kritikken fra jakobclausen så alvorligt... prøv bare at se på http://www.jrcdesign.dk/ -og det kalder han design. -Lad os slå fast, at der er stor forskel på webdesign og webudvikling.
Avatar billede arlet Juniormester
08. september 2003 - 10:46 #9
I orden med dit "Airship" måske lidt mindre, så du fik en lille indlednings tekst, hvor du fortæller hvad man kan se på din hjemmeside og hvad du vil med hjemmesiden. Pæn rød farve. Og så en pæn rød overskrift, så ville den være i orden.
ps. rigtigt hvad  -42- skrev med flytningen af noget af skriften, men selve skrifttypen har jeg ingen problemer med.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. september 2003 - 10:49 #10
-42- >> ÅHh hvorfor dog blande min gamle side ind i denne vurdering. Jeg ligger nr. 1 i kategorien, så noget af det jeg siger må vel kunne bruges.

Da dette er en kategori hvor spørgsmål ikke kan erklæres for sand/flask, er der ingen grund til at afvise mit spørgsmål.
Avatar billede emileej Nybegynder
08. september 2003 - 10:52 #11
>>jakob
Nej, men da jeg efter at have formuleret mit svar paa dit svar vurderede at den tid du har brugt til rent faktisk at gennemse siden og vurdere den er minimal mener jeg at dit svar er ubrugeligt.
Avatar billede arlet Juniormester
08. september 2003 - 10:53 #12
jakobclausen>> afvise mit svar. ikk!!!
Avatar billede emileej Nybegynder
08. september 2003 - 10:55 #13
>>arlet
indledende tekst - som i et par linier under "personal website..."? tjo - det oedelaegger da i hvert fald ikke noget :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. september 2003 - 10:56 #14
arlet >> jo selvfølgelig

emileej >> Har faktisk brugt en del ting på at se din side igennem. Og det er ikke fordi at JEG ikke ved hvad siden handler om etc, jeg vurdere bare hvordan det kunne laves bedre for brugeren.
Avatar billede -42- Nybegynder
08. september 2003 - 10:56 #15
du kan også lave din egen "trash skrift". tag et stykke papir, og gå amok! -Krøl det helt vildt og voldsomt. Smid det derefter ind i en scanner, og hent det ind i photoshop. brug din magicwand, og stil tolerence efter behov.

Nu har du en lækker trashet selection, som du kan ligge ind over din skrift...
Lav evt et par lag oven i hinanden med lidt forskellige størrelser, så kanten også bliver trashet...

En monster gammel kopimaskine kan også gøre underværker.
Avatar billede emileej Nybegynder
08. september 2003 - 10:59 #16
Ide: Siden luftskibet er temaet ville det saa vaere kool at lade det gaa igen paa de tre info billeder? F.eks. som en skygge paa bug'en og flyvende hen over det himmel der kan ses i gadebilledet?
Avatar billede emileej Nybegynder
08. september 2003 - 11:01 #17
Heh 42 - fed ide.
Jeg har en forelaesning nu. Er tilbage senere.
Avatar billede -42- Nybegynder
08. september 2003 - 11:04 #18
Jakobclausen>> så vis mig noget nyt!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. september 2003 - 11:12 #19
-42- >> Jamen hvordan mine designs ser ud har jo slet ikke noget med denne vurdering at gøre, så der er slet ingen grund til at blande dem ind i det. Selvom en personer svarer i disse kategorier, er pisse dårlig til at lave design, kan han godt have en mening om hvad han synes der er flot.

At sige til folk at de ikke skal hører efter min vurdering, er jo virkelig så plat og langt ude, det kan godt være at du ikke er enig, men lad være med at komme med sådan nogle dumme bemærkninger. Nogle brugere må synes om min vurderinger for ellers vil jeg ikke have den placering som jeg nu engang har i denne kategori.
Avatar billede kenp Novice
08. september 2003 - 11:21 #20
jeg må ind rømme at jeg syntes det er en fed side.

men irreter mig lidt at den åbnet et nyt billed når man kommer ind på din side. (gid det var mi som kunne finde ud af at finde på sådanne en side)
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
08. september 2003 - 11:30 #21
Jeg er enig med, at skriftypen med succes kunne være en anden...
- Hvad med også at bruge et cromeless-window, når nu du gerne vil have en pop-up side?
Jeg kan godt lide det udtryk du forsøger at ramme, men ved ikke hlet om det virker - kan ikke helt sætte fingeren på hvad der mangler... måske er den for pæn... Det kan være, det bliver bedre med en ny typo...
... og så kommer baggrunden ikke altid med, når jeg går ind på undersiderne... Jeg har ikke en langsom forbindelse...så - serveren måske?
Avatar billede -42- Nybegynder
08. september 2003 - 11:30 #22
jakobclausen >> Jeg syntes bare du er voldsomt grov i din tone, ikke i din kritik, for noget af den er berettigede nok. Andre punkter drejer sig måske bare om uvidenhed.

Problemet er at personlige sider ofte afspejler personligheder, og en sådan tone kan derfor gøre ondt...
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
08. september 2003 - 11:32 #23
Notits: Selv om jakobclausen er en kende negativ i sin kritik, er det ikke berettiget at lave personlige angreb - han har ret til sin egen mening, ligesom emileej har ret til at afvise den ;-)
Avatar billede -42- Nybegynder
08. september 2003 - 11:33 #24
som jeg skriver syntes jeg også at Jakobclausens kritik er meget personlig...
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
08. september 2003 - 11:42 #25
Hele forskellen ligger i at emileej har bedt om den kritik - det er jo netop formålet med dette indlæg....
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. september 2003 - 11:44 #26
LAd det være slutningen på denne Jakobclausen debat!
Avatar billede -42- Nybegynder
08. september 2003 - 11:47 #27
Men det kan stadig gøres på en pænere måde...

emileej slutter af med aat sige "men det er ogsaa mere ideen jeg vil have vurderet."

Kommentar som:
"Synes din startside er lidt overflødigt. Selvom der er en tekst, har min fantasi meget svært ved at se hvad billedet skal forestille. Og da der ikke er ret meget information på siden, synes jeg lige så godt du kan fjerne den"

og

"du har lavet siden for at vise at du kan lave en, og ikke fordi du har brug for den. Og har man ikke det er der ingen grund til at lave en side.
"

høre ingen steder hjemme her... Det er ikke særlig konstruktiv kritik.
Avatar billede emileej Nybegynder
08. september 2003 - 14:56 #28
>>uffelgaard
Det kan godt vaere serveren. Den har gjort lidt knuder paa det seneste. Baggrunden er sat i css - maaske din browser ikke er saa genial til det?
For paen - jow det har jeg selv bemaerket det er derfor jeg, som jeg antydede i starten, vil foeje en masse detaljer til billederne for at goere dem mere "rodede".

Grundet indlaegene vedr. aabningen af siden i et eksternt vindue vil jeg proeve at have de smaa sider centreret i hoved vinduet i stedet for lige at se om det virker for mig.

Jeg har faaet en masse ideer fra jer so far - tak skal i have for det. Jeg sidder lige nu stadigt paa diku og har nogle erinder efter jeg har fri om lidt. Kort: Jeg kommer nok foerst til at implementere / afproeve ideerne i aften saa bare fyr loes hvis i har mere :)

Emil
Avatar billede dahwoot Nybegynder
08. september 2003 - 20:11 #29
Jeg syntes det er en meget sjov side, men som sagt, lidt for lidt tekst syns jeg. Farverne kan jeg ikke lide, men det er jo op til dig :)
Det der "trashede" look bryder jeg mig ikke om, men kender en som jeg var i praktik hos, som ville elske det (www.legalizer.dk).

Bare min mening :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. september 2003 - 20:13 #30
Skal du ind og kigge på farverne er her en god side som måske kan være til hjælpe:
www.colorschemer.com/online/
Avatar billede emileej Nybegynder
09. september 2003 - 11:09 #31
Opdatering! Er det til det bedre?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. september 2003 - 11:28 #32
Ja jeg synes det er blevet bedre!
Avatar billede -42- Nybegynder
09. september 2003 - 11:43 #33
Både og... Jeg kunne bedre lide dine tegninger før... De var mere enkle før, specielt den med labtoppen. Jeg syntes at papiret i baggrunden stjæler for meget ag opmærksomheden, og bryder med stilen.

på de to andre kan det accepteres, men de er "bare" presset ind, og har ødelagt kompositionen.

...Men der skal ikke være tvivl om, at ideen er fed, det skal bare integreres bedre...

Jakobclausen >> hvordan bruger du den colorschemer?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. september 2003 - 12:38 #34
-42- >> Colorschemer bruges til at finde farver der passer godt sammen. Hvis jeg f.eks. har denne farve på min side:

r:25 g:236 b:255

SÅ kan du taste det ind på siden, og vælge "set rgb" -> nu kommer der så en række farver til højre, som "passer" godt  til den indtastede
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
09. september 2003 - 15:24 #35
Lige en lille kommentar:
Syntes det er meget træls at ens hoved skal bruge de extra kræfter på at få teksten til at være vandret. Men ellers er den flot
Avatar billede emileej Nybegynder
10. september 2003 - 09:56 #36
Ideer: Jeg vil paa billedet med labtoppen lave plakaten sammen med nogle andre plakater blurred (fordi de er ude af fokus) og gjorde det samme paa gadebilledet (af samme grund). Paa bug billedet vil jeg saa finde et andet sted at placere skibet.
Ville det goere det bedre eller ville det vaere bedre helt uden skibet?

Emil
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. september 2003 - 10:00 #37
Kunne du ikke prøve at lave et eksemplar, det gør det lidt nemmere at udtale sig.
Avatar billede emileej Nybegynder
10. september 2003 - 11:03 #38
Jeg er har foerst mulighed for at proeve det en gang i aften naar jeg er kommet hjem.
Avatar billede htmlkongen Novice
11. september 2003 - 23:35 #39
Ikke så god en idé med popup. Mit popup program tog det :(
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. september 2003 - 19:17 #40
lukketid?
Avatar billede emileej Nybegynder
29. september 2003 - 09:44 #41
Jæs - sorry, men har haft så travlt på det seneste at jeg ikke har haft tid til at kigge på siden.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. september 2003 - 15:21 #42
Kan stadig ikke se hvorfor du ikke kan bruge mine svar til noget.
Avatar billede exp Juniormester
29. september 2003 - 15:22 #43
Nej den har jeg sgu også lidt svært ved at greje...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. september 2003 - 15:24 #44
Ser meget gerne at du opretter et spørgsmål med point til mig. En vurdering er subjektivt og kan derfor ikke være forkert.
Avatar billede fangel Nybegynder
29. september 2003 - 15:27 #45
:OFF-TOPIC: vi kan kun vente til karma-systemet kommer ;) (længe leve E4 balpha/beta'en ;)
Avatar billede arlet Juniormester
29. september 2003 - 15:31 #46
Hvis du ikke hører noget fra ham, så opretter jeg gerne et spg, så du får lidt af mine point. Det kunne de andre 2 også gøre, så vi får 25 hver.
Avatar billede -42- Nybegynder
29. september 2003 - 15:31 #47
Jakobclausen >> Så kan den vel heller ikke være rigtig....
Avatar billede emileej Nybegynder
29. september 2003 - 21:05 #48
Som jeg tidligere har sagt, jacob, så ser jeg dit svar som hurtigt dømmende idet du har misforstået en hel del. Jeg får indtrykket af at du har sjusket med din bedømmelse fordi du ikke kan lide/forstå stilen (ref.: Dit argument #3 & #6).
Det er mit indtryk det bør være forståeligt nok at jeg ikke kan bruge sjusket kritik til noget. Det eneste brugbare jeg har kunnet hive ud fra din kommentar er at du synes at "det er SKIDE træls" at jeg bruger et popup vindue, men når jeg vægter det med al den bundløse misforståede kritik kommer jeg altså stagigt ud med 0 points som resultat...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. september 2003 - 21:30 #49
Jeg holder fast ved min udtalelse da det er min mening om dit site, og hvis jeg har misforstået det fuldstændigt kunne det jo være fordi dit site ikke er godt nok.

Lad være med at oprette flere spørgsmål når du alligevel ikke kan klare at få andre folk mening at vide.
Avatar billede emileej Nybegynder
29. september 2003 - 21:35 #50
Nu lydder du jo bare barnlig. Det her er som at snakke til en dør.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. september 2003 - 21:51 #51
"Det her er som at snakke til en dør." - helt enig