Avatar billede crazy4ever Nybegynder
08. september 2003 - 09:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Partitionering i Win2003 Server

Vi sidder her med en server, hvor leverandøren har partitioneret en 120 GB disk i ét drev (muligvis pga. unattended installation eller hvad?), og vi kan ikke ompartitionere drevet. Partition Magic vil ikke røre den og selv Windows egen disk manager kan heller ikke gøre noget.

Er der en, der kan hjælpe? :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. september 2003 - 10:02 #1
Hvisken version af Partition Magic  sidder du med, du skal nok have en rimelig ny en. Så vidt jeg husker har MS ændret lidt ved NTFS standarden i 2000 og frem
Avatar billede crazy4ever Nybegynder
08. september 2003 - 10:07 #2
Det er en 7.0...men 8'eren kan vist heller ikke engang klare det (http://www.powerquest.com/partitionmagic/pmdetails.cfm).

Hvis der er en anden løsning end en geninstallation, ville jeg blive rigtig glad. Jeg ved ikke, om det fx kunne være en ini-fil eller en inf, der skal pilles lidt i...hvad som helst.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. september 2003 - 12:55 #3
Hvis partition magic ikke kan håndtere, kunne du prøve med fips der er en linux ting il at formindske windowsdrev med. Du kan læse om den i bogen "Linux - Friheden til at vælge installation" der kan hentes gratis på www.linuxbog.dk, men husk en grundig backup inden
Ellers er jeg bange for at vi er ude i en reinstallation
Avatar billede rexisgod Nybegynder
08. september 2003 - 13:55 #4
Det er nok fordi at partitionen er en dynamisk partition!

Partition Magic kan ikke arbejde med Dynamiske partitioner!

Mvh. Lars
Avatar billede jershauge Nybegynder
14. november 2003 - 00:37 #5
Partition Magic understøtter ikke Server, til det skal du bruge VolumeManager fra selv samme producent.

MVH
Chris