Avatar billede swamp2k Nybegynder
08. september 2003 - 09:15 Der er 3 kommentarer

Cisco Catalyst 2900 + Dual port nic

hej med jer

Har fået en Cisco Catalyst 2900, der skal bruges til netparty. vi har så en server med et intel dualport Pro server netkort ... vi vil gerne have sat switchen op således at de 2 porte i netkortet kører "co-operativt" eller hvad det hedder

Men hvordan?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. september 2003 - 09:45 #1
Det hedder trunking. Jeg har ingen erfaring i at sætte sådan noget op, men se om du kan se hvordan du gør ud fra denne side:
http://www.cisco.com/en/US/products/hw/switches/ps607/products_configuration_example09186a0080094789.shtml
Avatar billede acp_dk Nybegynder
02. december 2003 - 22:24 #2
Hej,

Du skal benytte følgende kommandoer:

interface fastethernet0/1
speed 100
duplex full
spanning-tree portfast
port group 1
!
interface fastethernet0/2
speed 100
duplex full
spanning-tree portfast
port group 1

HUSK at sætte din Server til 100 Mbit Full Duplex for at få de bedste resultat ud af opsætningen.

Forresten så hedder det ikke "Trunking", men "etherchannel" - Trunking benyttes til at lave et Interface som skal transportere flere VLAN ved hjælp af: ISL eller 802.1q Tagging

-Anders.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. december 2003 - 08:27 #3
Det hedder nu alligevel trunking. Dog er den helt korrekte betegnelse "Port trunking" ifølge Intel:
http://www.intel.com/support/express/switches/1gb/24434.htm