Avatar billede schipa Nybegynder
08. september 2003 - 01:45 Der er 50 kommentarer og
4 løsninger

Web-hotel - hvilket?

Hejsa

jeg har for et stykke tid siden opsagt mit tidligere web-hotel og skal nu til at finde et hjem til mine 2 sider. Eftersom budgettet er stramt, er jeg (til en vis grad) villig til at gå på kompromis mht serviceniveau og stabilitet, men uden at tage chancer med mindre heldige løsninger.

Mine behov er:

- helst under de 50 kr. om måneden
- mindst 20 mega plads (gerne lidt mere)
- mulighed for PHP og MySQL på den ene af de to sider
- statistik
- det skal være dansk
- halvårligt eller kvartalsvis betaling, da det ville være for dyrt at skulle af med en masse penge for 2 websider a 12 måneder.
- det ville være fedt med ubegrænset trafik på den statiske side, som vil hoste min musik til fri download.

Tak for hjælpen gutter, Schipa
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. september 2003 - 01:52 #1
De fleste udbydere tager højde for at dit sidste punkt ikke lige accepteres, men du for at være sikker, så find frem til de 3-4 udbydere du syntes bedst om. Derefter du kontakter du disse via mail med en klar besked om hvor mange filer, hvor store de er og hvor mange dl du ca har.

Så kan du få deres accept før du køber hotel hos dem, således at du er fri for at de lukker dit website pludeslig.

Da trafikken er et webhotels dyreste udgift, så har næsten alle et lille punkt om dl i deres betingelser der gør at du ikke må havde dette på siden.

Men jeg kan anbefale www.e-side.dk -> De er yderst stabile.. Du kan betale hver 3, 6 eller 12 måned. - dog ligger prisen også lidt højere end de billigste på marked :D

Ellers er der www.d-hosting.dk som har servere ude ved os, derfor ved jeg at de er billige, har god service og er stabile for det du får til 9 kr for en måned.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
08. september 2003 - 01:55 #2
http://www.dk-host.dk/webhoteller.asp

Bruger selv Professionel... Men det koster dog i oprettelse: 100 kr. + betalingsmåde (3/6/12 måneder ad gangen) mener jeg det er...

S.R.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
08. september 2003 - 01:57 #3
Ups... glemte at oprette som et svar... Gør jeg lige...

Skal lige huske at sige, at dk-host.dk også er yderst stabile, yder god service (email-svar inden for 30 min i "myldretiden")...

dk-host er IMHO den bedste danske host pt...

S.R.
Avatar billede spontek Nybegynder
08. september 2003 - 01:57 #4
www.freepaq.dk til 20 kr. pr. måned for ubegrænset plads, email, og trafik
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
08. september 2003 - 01:58 #5
Spontek... Hvor mange gider lige at ha' det der grimme banner til at køre i toppen??? Jeg gider squ ikke... Når jeg først har betalt for et site, så vil jeg kun se mit eget skrammel på den, og ikke alt det reklame-fis...

S.R.
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. september 2003 - 02:00 #6
satanic_raven> Du skriver "dk-host er IMHO den bedste danske host pt..." Kan det dok?

En anden ting er... tror ikke at freepaq smider banner øverst for betalingskunder.
Avatar billede spontek Nybegynder
08. september 2003 - 02:00 #7
Det er lææææææææææææænge siden der har været reklame på hos Freepaq.dk - det var dengang det var gratis
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
08. september 2003 - 02:03 #8
Er også lang tid siden at jeg har været inde på Freepaq sider... Men talte bare lige af erfarring... Undskylder selvfølgelig for denne ubegrundede påstand... :D

Bacardil... IMHO = In My Humble Oppinion = Efter min ydmyge mening... Dvs, at jeg selv mener at det er den bedste blandt dem jeg har været inde og tjekke priser m.m. på... Tror at jeg kiggede på omkring 50-60 stykker FØR jeg kom ind på dk-host.dk, hvor mit første indtryk var WOW!!!

S.R.
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. september 2003 - 02:04 #9
satanic_raven> Ups.. havde ikke lige set IMHO.. Det er vist ved at være sent.. Sorry :D
Avatar billede giang Nybegynder
08. september 2003 - 02:04 #10
Søg evt. på www.webhostpriser.dk
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
08. september 2003 - 02:05 #11
Hmmm... Det kan man vist roligt sige... Du overser 4 bogstaver skrevet med stort... Du må vist hellere gå i seng... :D

S.R.
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. september 2003 - 02:05 #12
satanic_raven> Tak for den uddybede forklaring :o)
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
08. september 2003 - 02:06 #13
DVSL...

S.R.
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. september 2003 - 02:19 #14
Hvad hedder firmaet bag dk-host?
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
08. september 2003 - 02:21 #15
Det hedder bare dk-host...

Kan ses her:
http://dk-host.dk/kontakt.asp

S.R.
Avatar billede spontek Nybegynder
08. september 2003 - 02:21 #16
Det ved jeg ikke, men det må være dårlige mennesker når de slå plat på DK-hostmaster.dk

Jeg vil ikke bruge dem
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
08. september 2003 - 02:23 #17
Hvad mener du helt præcist med "slår plat på Dk-hostmaster.dk"???

S.R.
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. september 2003 - 02:23 #18
nej, hvis du søger på www.cvr.dk så findes dk-host ikke som et reg. firma. Men der findes mange andre ting på østergade 19 i dk-- sol, fitness.. jepponet.. Mon det er en under afdeling af dem..
Avatar billede nopsen Ekspert
08. september 2003 - 02:27 #19
tror ikke det kan gøres ret meget billigere end dem her: www.cliche.dk
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
08. september 2003 - 02:28 #20
Hmmm... Det ved jeg ikke lige så...

Det kan jo være at det bare er en bunke personer som bor der, og så har oprettet en online virksomhed, istedet for en fysisk en, og så bare modtager post/tlf opkald på den nævnte adresse...

Ved ikke helt... Er ikke helt sikker... Gider ikke til at finde ud af det... Skidtet der virker upåklageligt, og der er god service til billige penge... Så hvorfor overhovedet bekymre sig om det???

Desuden skulle jeg mene, at alle underafdelinger/søster-/datterselskaber skal have en henvisning til hovedfirmaet...

S.R.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
08. september 2003 - 02:33 #21
nopsen... Til den pris tvivler jeg stærkt på hvor god kvalitet deres servere og service er...

Med så små priser, skal der squ være mange kunder for at det kan løbe rundt rent HW mæssigt...

Hvis vi siger at en server koster ca. 20.000 kr, og med deres priser, vil det sige 1.000 kunder der vælger Epsilon typen...

Ikke for at være dessideret ond, men for mig virker det som om det firma ikke er helt rent, eller er en underafdeling af et firma der har råd til et mindre underskud i en underafdeling...

Men man kan selvfølgelig ta' fejl... Håber at jeg gør, men det virker squ li'som bare lige LIDT for billigt...

S.R.
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. september 2003 - 02:33 #22
satanic_raven> Det kunne være du vidste det, du har vel modtaget en faktura..

>Så hvorfor overhovedet bekymre sig om det???

Tja.. måske unødvendigt, men ifg. loven skal dk-host oplyse et CVR nummer på siden, det gør de ikke.. Derfor ville jeg søge om firmaet overhoved var reg. hos told og skat, det ser således ikke ud til dette.

Det er så heller ik afgørende, men hvis du vidste det, så ville det jo være fino.. Kunne jo være de havde skrevet et CVR nummer på fakturaen.. hmmm.. ellers uden et CVR er det selvf. svært at oplyse det på fakturaen.

Skidt.. forsat go´aften
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. september 2003 - 02:35 #23
satanic_raven> Cliche får i hvertfald ris for deres mailservere, som vist ofte er nede.. Men ellers er cliche for et halvt/helt år siden overtaget af en af DK´s største hosts.
Avatar billede schipa Nybegynder
08. september 2003 - 02:45 #24
Jeg takker for tilbagemeldingerne og afsætter samtidigt flere point.

Jeg har da prøvet at lave en søgning med webhostpriser, men det var lidt svært at orientere sig i de mange firmaer som søgningen returnerede. Jeg er lige dele interesseret i at høre om I på baggrund af egne erfaringer vil anbefale/fraråde nogen.

De allerbilligste har jeg selv udelukket på forhånd. Dem som jeg har i kikkerten er foreløbigt:

abusiness
bluewebhouse
buydomains
dandomain
DHT
jepponet
netsite
webhotel-domain
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. september 2003 - 02:48 #25
Jeg har brugt www.azero.dk jeg havde aldrig problemer. Eneste grund til at jeg ikke har dem længere er at jeg leger med min egen server :))
Avatar billede spontek Nybegynder
08. september 2003 - 02:50 #26
Jeg har mit første hotel hos BuyDomains (købte for en lang periode). Der er flere problemer med stabiliteten, og så vil de ikke åbne for mit ene domæne som jeg har forlængnet i maj måned. Hver gang jeg skriver email får jeg ikke svar, og livechatten siger at jeg skal sende en email :-(

DHT har været meget gode (og dyre), men de sidste par måneder var der været store nedbrud
Avatar billede spontek Nybegynder
08. september 2003 - 02:53 #27
Nu var Azero (A0) ikke med i dem schipa nævnte, men de første 1,5 år jeg havde webhotel var der mange klager over dem så det lyder mystisk, men jeg har ikke hørt klager længe så de er måske blevet stabile m.m. nu
Avatar billede dd-man Nybegynder
08. september 2003 - 02:55 #28
har ikke haft problemer med: www.csg.dk
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
08. september 2003 - 02:55 #29
bacardil... Jeg mener at jeg har deres CVR et eller andet sted... Kan bare ikke lige huske hvor... Men kan i hvertfal huske at jeg blev bedt om at medbringe det til banken den næste gang jeg skal betale min regning til dem...

S.R.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. september 2003 - 02:55 #30
Jeg havde dem i over 3 år og oplevede kun én eneste gang at mail svigtede. Hotellet var aldrig nogensinde nede.

Det jeg har set folk klage over tidligere var deres support som var yderst mangelfuld. Der var ofte en uges svartid hvis der kom noget svar overhovedet.
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. september 2003 - 02:56 #31
Det ser faktisk ud til mange glemmer at oplyse CVR nummer på deres site..

Men lidt informationer.:

buydomains -> De har fået utrolig meget ris de sidste måneder, manglede support, dårlig oppetid, manglede indbetaling af årsgebyr for kundernes domain til dk-hostmaster m.m.

webhotel-domain -> Det ser ud til at de slet ikke tilbyder PHP via deres produktside, men ASP/MsSQL - Kender dem ikke, men efter at kende prisen på en MsSQL licens så virker deres MsSQL UTROLIG billig.. faktisk som en mindre usund forretning.

DHT.dk - dandomain.dk - e-side.dk -> Kan klart anbefales som gode stabile udbydere.. DHT har fået lidt ris gennem tiden, men ellers har jeg aldrig rigtig hørt noget skidt om disse 3.

De øverige kender og har jeg ikke hørt det vilde om.... :D
Avatar billede viciodk Praktikant
08. september 2003 - 02:59 #32
Som dd-man også siger er www.csg.dk vildt fedt, absolut ingen problemer :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. september 2003 - 03:00 #33
satanic_raven> Okey.. Det er oxo ligemeget, det var bare lige en tanke..

nikolajdu> Aldrig nede.. er det inkl. reboot af servere eller tæller du ikke det som nedetid?
Avatar billede spontek Nybegynder
08. september 2003 - 03:02 #34
Det er gået galt for BuyDomains de sidste 14 måneder. Jeg kan ikke huske om de flyttede først og bagefter blev solgt eller i omvendt rækkefølge, men det er gået ned ad bakke siden sommer sidste år. Trist, det startede ellers så godt hos dem, og nå ja, så har jeg jo betalt for hostning i 27 måneder så det tager sin tid inden det er udløbet, og det kniber med økonomien til at flytte alle hoteller og betale de årlige regninger så jeg hænger på dem :-(

Har du fravalgt Freepaq.dk og hvorfor?
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. september 2003 - 03:07 #35
spontek> Hvor mange webhoteller har du da?

viciodk> Ligger alle ting web, mail, mysql m.m. på samme server?
Avatar billede spontek Nybegynder
08. september 2003 - 03:10 #36
Pt. har jeg otte webhoteller. På dem er der så fordelt 15 domæner (jeg har lukket fire i år og jeg har fire til genfornyelse senest 14/10)
Avatar billede viciodk Praktikant
08. september 2003 - 03:22 #37
bacardil -> Det mener jeg ikke. Hvis ikke de lige har fået endnu en server, så får de MEGET snart en.
Avatar billede schipa Nybegynder
08. september 2003 - 03:27 #38
Lige et spørgsmål til: kan det lade sig gøre at hoste to vidt forskellige domæner eet sted, altså en regning? Eller har jeg misforstået sponteks sidste bemærkning (8 hoteller/15 domæner) ?
Avatar billede spontek Nybegynder
08. september 2003 - 03:29 #39
Ja... nogle steder. Andre vil kun lade dig have et domæne pr. hotel, men jeg har også tre domæner på viderestilling til et andet domæne.
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. september 2003 - 03:34 #40
schipa> Ja, men du skal normalt betale et lille gebyr, men det er jo en bedre måde at udnytte ens plads.

spontek> I din info står en HP er det din?

viciodk> okey.. Ville gerne se deres tape station, hvis de har 400 kunder af web3 skal de tape 200GB op hver eneste dag... det lyder godt nok dyrt :o)
Avatar billede spontek Nybegynder
08. september 2003 - 03:36 #41
Ja

Det er ikke altid man skal betale ekstre for at hoste flere sider på ét domæne, men det sker da nogle steder.
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. september 2003 - 03:40 #42
spontek> okey.. har bare aldrig set et sted med mulighed for flere domains på et webhotel inkl. i prisen..
Avatar billede spontek Nybegynder
08. september 2003 - 03:44 #43
Det er vist heller ikke noget jeg har set reklameret med, men det har lykkedes bl.a. hos Cliche.dk, BuyDomains.dk. Starthotel.dk, Web10.dk, Wannafind.dk og wwwportal.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. september 2003 - 03:44 #44
Nu har du oxo 8 webhoteller, men kommer en person med et webhotel og 2 domæner.. Tror du så de får det inkl i prisen? :o)
Avatar billede spontek Nybegynder
08. september 2003 - 03:53 #45
Jeg har ikke alle mine samlet ét sted, så det er ikke noget med mængde rabat. Det kommer meget an på hvilken holdning de har hos udbyderne.

Forresten står der på Wannafind.dk "1 stk. tilknyttet domæne til eksisterende webhotel (ingen e-mail): kr. 5,- / md."
Avatar billede sesam Nybegynder
08. september 2003 - 09:06 #46
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
08. september 2003 - 16:49 #47
ADVAESEL!!

Jeg så at nogen anbefalede azero.dk som webhotel. Dette kan jeg absolut IKKE anbefale, da selvom deres servere er stabile nok, så nægter de at anerkende en opsigelse, og sender stadig flere år efter at man har flyttet webhotel (og redirigeret domæner) STADIG fakturaer på domæner/webhoteller som IKKE er hostet af dem, og som nævnt er opsagt flere år forinden!

Som det fremgår af indlæg andetsteds på www.eksperten.dk, er vi desværre ikke de eneste der har haft denne oplevelse med azero.dk!!
Avatar billede schipa Nybegynder
08. september 2003 - 20:22 #48
Nå men, først og fremmest tak til alle de, som bidrog. Det var lidt svært at dele point på en fair måde, men jeg forsøgte, idet jeg gav point til dem, hvis svar hjalp mig i beslutningsprocessen.

Og så kan jeg lige tilføje, at jeg endte med at vælge jepponet, som havde en løsning der tilfredsstillede de ovennævnte behov til samlet 45/md for hosting + 60 kr. om året for domain nr.2, og ingen gebyr for flytning af .com domænet.

Jeg sendte en prisefterspørgsel til dandomain, jepponet, wannafind, secnet og dht. De 4 af dem vendt tilbage ret hurtigt med et tilbud, mens den femte sendte et standard autosvar "tak for din henvendelse, vi vil bestræbe efter.....". Måske er det en forkert tankegang, men jeg kunne ikke lade være med at tænke: hvis man ikke er hurtig når det gælder en ny kunde, hvad kan man forvente efter man er blevet kunde?
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. september 2003 - 09:32 #49
kan man få at vide hvem du havde en dårlig oplevelse med/ du skulle vente på ? Mere så vi andre ikke vælger dem.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
09. september 2003 - 14:12 #50
triple-x: schipa skrev 5 forskellige webhoteller, og derefter skrev han at den femte ikke svarede hurtigt og kun havde standard autosvar.

Den femte han nævnte var www.dht.dk så jeg regner med det var den han mente.
Avatar billede schipa Nybegynder
09. september 2003 - 16:52 #51
som sagt...måske betyder det alligevel ikke så meget. 24 til 48 timer er almindeligt når vi taler ekspeditionstid, og dog kan jeg tilføje: 26 timer senere har jeg ikke hørt fra dem endnu. 4.us.dk>du har regnet rigtigt.
Avatar billede michaelkv Nybegynder
15. januar 2004 - 18:35 #52
tjek www.wannafind.dk eller Alphahouse.dk begge super stabile, middel pris og fornuftigt indhold.

dertil kan jeg nævne at alphahouse.dk er meget fleksible hvad angår sammensætning af webhotel. Det står ikke på siden desværre men ofte giver de godt tilbud hvis du mailer dem med hvad du skal bruge på webhotel.

Wannafind.dk suveræn support - jeg har et par gange mailet om hjælp til fx. kodningsfejl i ASP - 1 time senere så har de lige fikset det.... :) lækkert også..
Der er Alp..... lidt langsommere ofte tager det op til 3-4 timer
Avatar billede pylleb Nybegynder
13. januar 2007 - 20:01 #53
hejsa
Du har sikkert fundet et stded på nettet for længst -hvis ikke er der Jubii.dk ,der får du 50MG , men desværre alt for mange reklamer på -det var blot et bud.

Hej
Avatar billede pylleb Nybegynder
13. januar 2007 - 20:02 #54
UNDSKYLD - jeg glemte at skrive- det er helt GRATIS.