Avatar billede snowpark Nybegynder
08. september 2003 - 00:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

enter setup(bios) fra start af

Hey there
Jeg kan ikke enter setup i starten (press DEL to enter setup) den forsaetter bare og skriver at den kan ikke boot up.
Det skal siges:
jeg korer XP PRO
Min nuvaerende hard disk er 60gb
jeg har provet at saette en 2. hard disk(200gb) op, det lykkes men krakkede dagen efter
Nu kan jeg ikke starte min cpu op mere
Jeg er lige glad med mine data om de bliver slettet
Den siger noget med at bios ikke er understottet
Jeg vil gerne bare bruge 200gb hard disken
Hvordan for jeg det sat op naar jeg ikke kan komme i setup?
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
08. september 2003 - 01:22 #1
Prøv at resette din bios...

S.R.
Avatar billede jeoparty Nybegynder
08. september 2003 - 01:25 #2
fyi gøres ved at tage Bios batteriet som sidder på mainboardet ud i 10 sec og geninsætte det :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. september 2003 - 08:27 #3
Og lykkes ovenstående ikke så prøv lige at skifte keyboardet.
Avatar billede matsuri Nybegynder
09. september 2003 - 05:58 #4
DEL knappen bruges ikke altid til at komme ind i bios prøv en af disse.
ESC
F1
F9
F10
F11
F12

Hvis det ikke virker, så prøv det med batteriet.
Avatar billede snowpark Nybegynder
09. september 2003 - 06:55 #5
Okay det lykkes,  Hva goer jeg saa nu?
Jeg har den gamle 60gb,  efter at windows er startet op,>FEJL< ("unable to locate component/Rundll 32.exe) saa jeg kan ikke formatere min hard disk!
Ret mig hvis jeg er forkert paa den.
Jeg har den ny 200 gb, (den kan ikke finde den/ laese den/locate den), har den rigtige IDE card i.
Hvad er minst besvaerligt at forst faa 60gb til at korer, og derefter tilslutte 200 gb ------eller-------
Saette den helt op fra ny med 200 gb, jeg behoever ikke den gamle 60gb
Hvad gor jeg ?
Hvordan gor jeg?
Tak for hjaelpen indtil videre alle sammen