Avatar billede cenholt Nybegynder
07. september 2003 - 22:34 Der er 6 kommentarer

Manglende ressourcer

Jeg har et MSI K7N2 Delta bundkort i min pc som jeg har købt et Creative soundblaster 4-1 lydkort til. Jeg mangler en gameport på min pc og det sidder på lydkortet.
Installation af lydkortdelen gik fint men i enhedshåndtering får denne fejlmeddelelse for gameporten:
Enheden kunne ikke finde tilstrækkelige ledige ressourcer (kode 12).
Jeg har prøvet at:
-Geninstallere windows xp med lydkortet i.
-Flytte lydkortet til et andet slot.
-Tildele andre ressourcer i enhedshåndtering.
Uanset hvad jeg gør er der tilsyneladende ingen ledige ressourcer.
Jeg har en race controller af ældre dato som ikke kan købes magen til i dag.
Hvilke muligheder har jeg for at få den til at virke.
Mvh cenholt.
Avatar billede halifax Nybegynder
07. september 2003 - 23:18 #1
Mon ikke der specifikt er et punkt med driver til gameporten på driver cd'en til lydkortet?
Eller måske en readme-fil til opsætning/tildeling af ressourcer?
Avatar billede cenholt Nybegynder
07. september 2003 - 23:53 #2
Der er et punkt med driver til gameporten og jeg kan også installere den. Bagefter kommer Windows så med fejlmeddelsen: Der er et problem med enheden. Den virker muligvis ikke korrekt.
Avatar billede nopsen Ekspert
08. september 2003 - 00:56 #3
Prøv at enable legacy audio support i bios.
Avatar billede cenholt Nybegynder
08. september 2003 - 09:52 #4
Det har jeg lige forsøgt. Det hjælper desværre ikke.
Er der nogen der ved om man kan købe en gameport der ikke sidder på et lydkort eller eventuelt et overgangs stik fra USB til gameport.
Avatar billede maddan Nybegynder
08. september 2003 - 12:05 #5
Du kan godt købe gameport der ikke sidder på lydkortet - havde det selv på den gamle comp., men jeg er desværre ikke helt klar over hvad det hedder eller hvor du kan finde det :o(
Avatar billede halifax Nybegynder
09. september 2003 - 13:55 #6
Jeg har på www.edbpriser.dk prøvet at søge efter et I/O-kort, game port/game card, uden succes.  :(
Andre der ved, hvor man kan købe et PCI gamecard?