Avatar billede pindski Nybegynder
07. september 2003 - 21:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hjælp til kemi

hej. Nogle der kan hjælpe mig med at besvare følgende spørgsmål.

Vi har om grundstoffet Natrium.

1. Forekomst af stoffet. Hvor finder man stoffet og hvordan udvindes det.

2. Anvendelse af stoffet.

takker mange gange
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. september 2003 - 21:25 #1
Natrium findes som detene element i salt og kan udvindes af dette.

Natrium bruges ikke i sin rene form, det er alt for reaktivt, men indgår i masser af forbindelser, sandt er nok den vigtigste
Avatar billede ird Praktikant
07. september 2003 - 21:29 #2
Avatar billede ird Praktikant
07. september 2003 - 21:31 #3
Avatar billede ird Praktikant
07. september 2003 - 21:31 #4
Vinder :-)
Avatar billede pindski Nybegynder
07. september 2003 - 21:32 #5
detene?

sandt er nok den vigtigste? <-----du mener vel salt
Avatar billede ird Praktikant
07. september 2003 - 21:36 #6
Håber du kunne bruge mine svar
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. september 2003 - 21:40 #7
pindski>stavebøffer er altis gratis. Salt består af Natrium og clor (heraf navnet natriumclorid)
Avatar billede sisseck Nybegynder
16. september 2003 - 23:32 #8
Det er rigtigt at salt består af Natrium og Chlor men du skal ikke regne med at kunne skille dem fra hinanden, da saltets kogepunkt er højere end Natrium og chlors. Da den normale metode til at skille dem ad ville være en destilation ville saltet blive omdannet til gas som så ville samle sig igen. Jeg ved ikke hvor man får natrium fra men det er helt sikket ikke ved at udvinde det fra salt.
Avatar billede pindski Nybegynder
20. oktober 2003 - 20:21 #9
Svaret var åbentbart forkert, ifølge min kemi-lærer