Avatar billede t-man Nybegynder
05. september 1999 - 01:51 Der er 52 kommentarer og
1 løsning

Delphi får min computer til at fryse

jeg har lige fået fat en delphi 4 men hver gang jeg starter den (C:\Programmer\Borland\Delphi4\Bin\delphi32.exe) så fryser min computer HELT(!!) jeg har prøvet at geninstallere delphi! HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. september 1999 - 03:02 #1
en anden gang så bruge kategorien Delphi
Avatar billede fagbog Nybegynder
05. september 1999 - 08:53 #2
t-man ->  Har du prøvet at kigge om overhovedet
kører med en 32 bit version i windows,
hvis ikke så kan du ikke køre delphi i 32 bit,
så er det bar at få fat i en 16 bi version

MVH

Henrik Mardov
( Fagbog )
Avatar billede t-man Nybegynder
05. september 1999 - 13:09 #3
cyberesben>> Kadagorien om delphi er om programmering!
Avatar billede t-man Nybegynder
05. september 1999 - 13:09 #4
fagbog>> jeg har win98 så jeg burde da kunne køre 32 bit versionen!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. september 1999 - 13:16 #5
t-man måske men den passer fandme da bedre end Eksperten: Spørgsmål

og desuden kunne der jo være andre delphi brugere der havde samme problem... fatter du det?
Avatar billede thoeger Nybegynder
12. september 1999 - 22:17 #6
cuberflæske, prøv nu at slappe lidt af din nar
Avatar billede t-man Nybegynder
12. september 1999 - 22:36 #7
cyberesben>> okay kig i http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=4213 tilfreds?!
Avatar billede TRoXa Novice
14. september 1999 - 08:48 #8
Du kan hente de updates på http://www.borland.com/downloads/
Hvis du ikke kan få det til at virke efter du har opdateret det, så skal du prøve at kontakte Borland, og fortælle om dit problem, eller skriv en email til dem.

Hvis de så afslår, så må du gå ned til den forhandler hvor du har købt det, og sige at lortet ikke virker, og at de kan få lov til at teste det, og hvis det så heller ikke virker på deres, så skal du have en ny cd. Hvis den derimod virker på deres, så må det jo være noget i din computer som konflikter med programmet.

Kan du fortælle hvad for nogle programmer du har kørende i baggrunden ? Det kunne jo være at de lavede noget lort. Prøv når du er på vej ind i Windows, at holde Shift nede når du ser skrivebordet (uden ikoner. altså lige når det kommer frem), for så loader windows ikke nogle af de programmer ind, og prøv så at starte programmet. Prøv eventuelt at skrive delphi32 -n i kør (start/kør).

Hvis ingen af disse ting virker, så har du et MEGET stort problem...

Avatar billede hmn Nybegynder
14. september 1999 - 13:03 #9
Det skulle vel ikke være et S3 grafikkort du har??

for dem har der været rimelig mange problemer med sammen med delphi, og det sidste jeg hørte fra borland var at der ikke var en løsning på det.
Avatar billede t-man Nybegynder
14. september 1999 - 14:37 #10
troxa>> jeg købte en brugt program!
hmm>> jo et s3 ViRGE-DX/GX PCI (375/385) ! Hvorfor?
Avatar billede hmn Nybegynder
14. september 1999 - 16:27 #11
Delphi har problemer med at køre sammen s3 trio og s3 virge baserede kort.

Hvis du har et andet kort, så prøv at montere det, det skulle løse problemet.
Avatar billede t-man Nybegynder
14. september 1999 - 19:16 #12
hmn>> Nej jeg har desværre ikke andre grafik kort...
Avatar billede t-man Nybegynder
14. september 1999 - 20:08 #13
troxa>> jeg kunne ikke finde en update der virkede...
Avatar billede hmn Nybegynder
15. september 1999 - 00:30 #14
jeg arbejder til dagligt i en computer forretning, og der har vi kontaktet borland ang. problemet, og for ca 2md siden var der ikke en løsning på det.

Andet end at montere et andet mærke grafikkort
Avatar billede t-man Nybegynder
15. september 1999 - 15:01 #15
så jeg kan godt glemme delphi?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. september 1999 - 18:11 #16
du kan få et skærmkort der er bedre, for et par 100 kr
Avatar billede t-man Nybegynder
15. september 1999 - 21:32 #17
jeg er godt tilfreds med det skærm kort jeg har... så kan jeg ikke gøre noget andet... hvis nej... hvad skal jeg kig efter for et skærmkort? og hvor meget ville jeg nok kunne sælge mig andet for??
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. september 1999 - 21:47 #18
hvis du er heldig kan du få 200 for dit gamle... og et der virker i delphi kan fås for ca. det samme
Avatar billede t-man Nybegynder
15. september 1999 - 22:04 #19
hvilke mærker er gode?? (og jeg leder også efter et der er rimelige til spil...)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. september 1999 - 22:07 #20
så køb et TNT2, det er kanon godt
Avatar billede t-man Nybegynder
15. september 1999 - 22:10 #21
TNT2? kan du fortælle lidt om den... f.eks. hvor mange mb ram har den... pris osv.

og hvad med matrox?? er det gode?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. september 1999 - 22:17 #22
TNT2 er en chip der bliver lavet af Nvidia

kortene har 16 eller 32 mb ram og fås også i en ultra udgave som er lidt hurtigere...

de koster fra 12-1300 kr og op til 2500
Avatar billede t-man Nybegynder
15. september 1999 - 22:19 #23
okay... så er det IKKE TNT2 jeg skal havde!!!
Avatar billede t-man Nybegynder
15. september 1999 - 22:19 #24
jeg sagde rimeligt skærmkort!! ikke EXTREMT skærmkort!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. september 1999 - 22:24 #25
kig på edbpriser.dk
Avatar billede t-man Nybegynder
15. september 1999 - 22:25 #26
er der nogle rimelige grafik kort der kan anbefales eller frarådes?
Avatar billede t-man Nybegynder
15. september 1999 - 22:28 #27
jeg mente: hvilke grafik kort vil I fraråde? og hvilke af de rimelige (også rimelig i pris!) vil I anbefale??
Avatar billede t-man Nybegynder
16. september 1999 - 09:13 #28
og kan jeg ikke også få at vide hvad det er delphi og mit grafik kort har med hinnaden af gøre??
Hvis det ikke er mit grafik kort det er galt med?? (jeg gider ikke at betale for et nyt grafik kort for at få at vide at det er en anden fejl!)
Avatar billede TRoXa Novice
16. september 1999 - 09:34 #29
Hej igen

Well du har vel venner som alle andre (næsten alle hehe), og en af dem må da have et grafikkort, så derfor spørger du bare den ven meget venligt, om du ikke må låne hans grafikkort. Hvis du ikke må, så har du ellers et lille problem. Jeg er så så heldig, at jeg kender en af de lokale edb forretninger, så hvis jeg har brug for at låne noget hardware for at teste noget, så beder jeg bare pænt om det, og så får jeg det.. altså låner det..

Du svarede forresten ikke på hvad for programmer du kørte i baggrunden. Hvis du ikke ved hvordan man tjekker dette, så skal du køre filen msconfig.exe inde i windows\system, og der kan du se sådan nogenlunde hvad for nogle programmer der kører..

Prøv dette..

Find en der "Komputer" bladet, for på en af de sidste par cder var der Delphi 3 på. Dette prøver du at installere, og hvis det virker, så er det simpelhen din delphi 4 der er noget i vejen med, og hvis det ikke virker, så har du et rimlig godt bevis på at det er dit grafikkort.

MVH TRoXa
Avatar billede t-man Nybegynder
16. september 1999 - 12:25 #30
TRoXa>> hvilket computer blad? "komputer for alle"?
Avatar billede t-man Nybegynder
16. september 1999 - 13:01 #31
hvornår var det fra??
Avatar billede TRoXa Novice
16. september 1999 - 15:29 #32
Ja computer for alle.. og det var vist april 99 eller maj 99... Hvis det er har alt om data vist nok også lagt et på, men der kan jeg ikke lige huske måneden...
Avatar billede t-man Nybegynder
16. september 1999 - 18:31 #33
hvad med dettte spørgsmål: "kan jeg ikke også få at vide hvad det er delphi og mit grafik kort har med hinnaden af gøre??" ??
Avatar billede t-man Nybegynder
16. september 1999 - 19:30 #34
byt om på det først og andet ord!
Avatar billede t-man Nybegynder
16. september 1999 - 23:10 #35
jeg kan godt køre delphi 3!
Avatar billede t-man Nybegynder
16. september 1999 - 23:48 #36
TRoXa>> du spurgte om hvilke programmer der kørte i baggrunden... jeg ved ikke præsist hvilke programmer der kørte i baggrunden, men programmerne der starter med win er anti-virus, NDetect, PowerQuest Startup Utility, job-oversigt (og de andre normale win programmer - planlægnigsagent) og ikke ret mange andre..
Avatar billede t-man Nybegynder
17. september 1999 - 19:47 #37
er jeg den enste der føgler med her?
Avatar billede rasmusr Nybegynder
18. september 1999 - 23:06 #38
vent til der kommer en opdatering eller en ny ver. af delphi
Avatar billede t-man Nybegynder
18. september 1999 - 23:19 #39
jeg har ingen tålmodighed!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. september 1999 - 23:24 #40
køb et nyt skærmkort
Avatar billede t-man Nybegynder
18. september 1999 - 23:26 #41
hvad har delphi og skærmkortet med hinnaden at gøre?!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. september 1999 - 23:32 #42
DELPHI KAN IKKE KØRE MED DIT VIRGE KORT! HAR DU GLEMT HVAD VI SAGDE?
Avatar billede t-man Nybegynder
19. september 1999 - 00:27 #43
nej... men hvorfor kan det ikke det??
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. september 1999 - 01:30 #44
FORDI DER ER EN FEJL I DET!

KAN DU IKKE BARE FINDE NOGLE VENNER SOM HAR ET KORT SOM DU KAN LÅNE?
Avatar billede t-man Nybegynder
19. september 1999 - 11:17 #45
cyberesben>> slå Cape Lock fra...
og jeg vil gerne vide hvorfor den laver den fejl...

og jeg mener ikke at nogle af mine venner har et skærmkort de ikke bruger...
Avatar billede TRoXa Novice
21. september 1999 - 10:52 #46
t-man slap nu af. Du sagde at du kan køre delphi 3. Dette bruger du bare indtil du kan få Delphi 5.. Der er fejlen nok rettet... Dette er det sidste jeg gider at skrive herinde.. så du ser ikke mere fra mig... ses
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. september 1999 - 19:19 #47
me too
Avatar billede rnh Nybegynder
22. september 1999 - 08:29 #48
Du skal bare opdatere din video kort driver (du kan grine så meget du vil men det er sandsynligvis dette som er dit problem). Jeg har selv har problemet på min arbejds computer og private og kender andre. Problemet er egentlig Microsoft som har tilladt sig at være lidt letsindige med valg af drivere som følger med Windows  Typisk et problem er det på Win 98
Avatar billede rnh Nybegynder
22. september 1999 - 08:31 #49
Som tilføjelse kan jeg da lige nævne at jeg at et virge kort heheheheheehe og Delphi kører fint (glimravende).  Du skal bare opdatere den skide driver.
Avatar billede t-man Nybegynder
22. september 1999 - 14:41 #50
rnh>> jeg har prøvet at opdater mit grafik kort... det hjælper ikke
Avatar billede mikroman Nybegynder
24. november 1999 - 13:42 #51
Det er højst sandsynligt fordi at dine skærmindstilliger er for små. brug mimimum 1024x768 ved opstart af delphi, derefter kan du igen ændre skærmindstillingerne.

Jeg har haft det samme problem og dette virkede, hvorfor vides ikke, men der er sandsynligvis en fejl i delphi??

MVH

Mikroinstruktøren
Avatar billede qwertyx Nybegynder
31. januar 2000 - 09:42 #52
Jeg har haft det samme problem i D5
Det er ret sipelt at løse:
Kontrol-panel->Skærm-> fanen "Opløsning" (eller hvad det nu hedder) -> Tryk på knappen advanced ->
Vælg fanen Ydelse -> sæt ydelsen til 1/3
Voila!

mvh QwertyX
Avatar billede jchris10 Nybegynder
07. april 2000 - 10:14 #53
Jeg har haft samme problem... Hvis du kører med et S3 Virge Dx/gx fryser programmet ved splashscreenen. Du kan gå ind i system.ini under [display] og indsætte busthrottle=1. Hvis [display] ikke findes, indsætter du den bare.