Avatar billede lakamo Nybegynder
07. september 2003 - 17:31 Der er 4 kommentarer

newbie oracle 9i

Jeg prøver at create en database i sql plus men for denne meddelelse utilstrækkelige privilegier. Kan der være gået noget galt under installationen. Jeg er logget ind som system og så mit eget password?
Avatar billede lap Nybegynder
07. september 2003 - 19:34 #1
Hvad er operativsystemet?

Hvis det er unix/linux, så er problemet, at du ikke er logget på som brugeren oracle.

Men uanset operativsystem, så brug database assistant, for du får ikke oprettet databasen korrekt, hvis du forsøger at gøre det i hånden.
Avatar billede lakamo Nybegynder
07. september 2003 - 21:04 #2
Ok det var et godt tip oracle er en stor omgang når man er ny.
Avatar billede lap Nybegynder
08. september 2003 - 09:33 #3
velbekomme
Avatar billede coily Nybegynder
16. september 2003 - 16:43 #4
Hvordan kan du være logget på som SYSTEM når du ikke har nogen database ?
den bruger bliver først oprettet sammen med databasen.
Du kan bruge
connect / as sysdba
hvis du skal lave en database