Avatar billede funkey Nybegynder
22. december 2000 - 12:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Porte_SubSeven?

Jeg har fået installeret i firewall \"Hacktracer\"

Det undre mig, at hver gang jeg chatter med ICQ og IRC,  registrer min firewall underlige ip-adresser ,der prøver at connecte med trojaner og subseven.

Hvorfor sker dette kun når jeg chatter via ICQ og IRC?

Hvad betyder SubSeven og, hvordan fungere det?

Jeg kan heller ikke forstå, hvordan en hacker
kan bryde ind  på min compter via en port?

Hvordan kommer en hacker gennem en port? OG
hvilke porte skal jeg være opmærksom på at beskytte?

Hilsen
funkey

Avatar billede handmade Nybegynder
22. december 2000 - 12:06 #1
Installer Zonealarm, det er gratis og meget effektivt og lukker for alle de porte hackere plejer at bruge
Avatar billede handmade Nybegynder
22. december 2000 - 12:07 #2
Du kan hente den her:
www.zonelabs.com
Avatar billede handmade Nybegynder
22. december 2000 - 12:10 #3
Så vidt jeg husker, advarer Hacktracer om MULIGE angreb...
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. december 2000 - 12:11 #4
Subseven er et program hvor du ligger en server fil ind på en andens computer f.eks hvis du har fået til sendt et lille spil kan u have sat server filen fra subseven ind i det lille spil så når du starter spillet starter du samtigdig server filen og når du har gjort det skal \"fjenden\" bare have din ip også kan han ellers sidde og lege med din computer.

Hvis du selv vil se lidt nærmere på subseven og hvordan det funker kan du download det på :

http://subseven.slak.org

- Zhatten
Avatar billede victor44 Nybegynder
22. december 2000 - 12:29 #5
Når du bruger ICQ og (M)irc oplyser du din IP adresse til alle mulige folk på nettet. Det kan være derfor at der er nogen som prøver sig frem hos dig.
Der er flere af de ovennævnte programmer der findes i \'uoriginale\' versioner på nettet, hvis man har været så uheldig at hente og installere sådan en har man samtidig installeret en bagdør som andre kan styre ens PC med.
Avatar billede funkey Nybegynder
23. december 2000 - 12:04 #6
Tak for oplysningerne, men hvordan kommer
hackeren gennem en port????

Jeg ved, at man kan komme gennem port 21:ftp og 25:SMTP ved, at bruge ftp og telnet kommmandere i dos og linux schell.

Men hvad nu, når det drejer sig om andre port typer? Man kan fx skrive ftp / telnet [host_ip-adresse ]. Disse funktioner kræver oftest login.

Dette kan man  bare ikke gøres med andre
portfunktioner.

Venlig hilsen
Funkey
Avatar billede victor44 Nybegynder
24. december 2000 - 14:53 #7
En port er det samme. Der er ikke flere port typer kun numre. Der er forskellige protokoller og i UDP og TCP bruger man porte for at fortælle hvad man vil.
Det er udelukkende servicen bag porten der bestemmer om du skal skrive login og password.
Du kan nemt have en FTP server på port 1000 i stedet for port 21.
Og jo det kan man godt gøre med andre port funktioner. Det kommer bare an på hvad det er for funktioner.
Avatar billede funkey Nybegynder
13. januar 2001 - 12:17 #8
ok