Avatar billede tylkum Nybegynder
22. december 2000 - 11:49 Der er 1 kommentar

TAPI og FileMaker

Under Windows findes der et TAPI-interface fra Micosoft. TAPI bruges til telefoni. I mit tilfælde sidder jeg med et IP-telefonanlæg. Jan kan via Dial Phone funktionen i FileMaker åbne MS Phone Dialer, der via TAPI, kan kommunikerer til mine IP-telefoner. Jeg kan altså ringe direkte fra en FM-base med et tryk på en knap. Der hvor der bliver svært, er den anden vej. Da Access er 100% TAPI-kompatibelt, kan jeg altså, når jeg får et opkald, få basen til pr. automatik, at finde kunden frem i min base. Jeg har ikke kunnet finde en tilsvarende funktion i FM. Jeg har heller ikke kunnet finde noget 3. part software der løser mit problem. Kort sagt: Hvordan for jeg via TAPI skærm popup, når min IP-telefon ringer?
Avatar billede thomashansen Nybegynder
13. september 2001 - 21:22 #1
Er der kommet nogen løsninger på problemet ?
Jeg har pt. en forespørgsel på lign. problem:

Telefonen ringer og det er ønskeligt, at man via kundedatabase på WIN PC kan få oplysninger om den der ringer (forudsat at telefonnummeret findes i kundedatabasen selvfølgelig).

Da det er et mindre firma ønskes en simpel løsning.