Avatar billede far_mand Nybegynder
06. september 2003 - 22:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Godt billigt webcam

HejsA..

Jeg skal ud og haave nyt webcam, det skal være billigt og godt.

Mine behov er mest til Msn Messenger og Lidt andet?
Og hvad betyder fps??
Hvad skal man i det hele taget kigge efter?
Og er det muligt og få et webcam hvor det overhovedet ikke hakker i billederne når man er online?? ( Har 512kbit )

Har et logitech QuickCam Express nu, men det syntes jeg ik så meget om..
Avatar billede kaper Nybegynder
06. september 2003 - 22:31 #1
fps = frames per second - 30 anbefales
Desuden skal opløsningen helst være 480x640.
Du har et Logitech nu, du ikke bryder dig så meget om, men Logitech og Creative er nu engang de bedste til at lave webcams, da andre mærker tit har problemer med for lav lysstyrke. Logitechs Pro 4000 har fået ekstremt gode anmeldelser, men koster også omtrent det dobbelte. Derudover har Quickcam Messenger også fået udmærkede anmeldelser, men kvaliteten er dog også ringere - prisen er så også kun ca. 300kr i forhold til Pro 4000s 600kr.
Avatar billede far_mand Nybegynder
06. september 2003 - 22:42 #2
Frames per second = billeder pr sek.?
Avatar billede far_mand Nybegynder
06. september 2003 - 22:43 #3
Ligger der ik et logitec / creativ i mellem de 2 webcams? og i mellem priserne?
Avatar billede kaper Nybegynder
06. september 2003 - 22:54 #4
ja, fps = billeder pr sek. Mange billige giver kun 15fps, hvilket ikke er meget. Nogle webcams (inkl. Quickcam Express tror jeg) giver som regel kun 640x480 i 15fps ELLER 320x240 i 30fps.
Jeg kender desværre ikke til noget webcam, der kvalitetsmæssigt ligger mellem Messenger og Pro 4000. Måske andre gør? For det er selvfølgelig noget af et spring, men har selv ledt efter en mellemting.
Avatar billede far_mand Nybegynder
07. september 2003 - 15:48 #5
Andre der ved noget?
Avatar billede far_mand Nybegynder
07. september 2003 - 20:16 #6
Slet ingen andre der kende et godt et ?
Avatar billede mattail Nybegynder
08. september 2003 - 17:16 #7
Ejer ikke selv et webcam men har for nyligt kigget på nogle, der er mange men synes du skal tage kapers gode råd i betragtning, Logitech Pro 4000 skulle efter sigende være ret godt, spørgsmålet er kun hvor mange penge du har lyst til bruge på sådan et. Kig på www.edbpriser.dk, der kan du læse noget mere om de diverse webcam der findes og hvad du skal lægge mærke til når du køber et.