Avatar billede claus1 Nybegynder
06. september 2003 - 21:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvem kan genkende dette netkort?

En af mine venner har købt en brugt bærbar, og har fået et eksternt netkort med, fra usb til ethernet!

Problemet er, at der kun er win98 drivere med, og der står ikke noget i readme filen om fabrikant eller model..

Ligeledes står der heller ikke noget på selve netkortet, så vi er lidt på herrens mark med at finde en nyere driver til det..

Her er 2 billeder, så i kan se det..
http://www.svendegilde.frac.dk/net/1.JPG
http://www.svendegilde.frac.dk/net/2.JPG

VH
Claus
Avatar billede no_stress Nybegynder
06. september 2003 - 21:16 #1
Prøv at søg på Reg nr. på google
Avatar billede pride_boy Nybegynder
06. september 2003 - 21:16 #2
det er et netkort som kun kan bruges til at sammen koble pcer sammen
Avatar billede ebe Praktikant
06. september 2003 - 21:23 #3
kobl det til en win98, installer det, kør aida og se hvad det er. Så kan du finde en driver til det. Alternativt søg efter typenummer eller andre numre på nettet, det skulle være muligt at finde ud af hvad det er.
Avatar billede ebe Praktikant
06. september 2003 - 21:24 #4
ellers læg alle data som står skrevet på det her på eksperten, så skal der nok være nogle kloge hoveder.....  :) Det foto du viser, kan ikke læses af mig i hvertfald!
Avatar billede pride_boy Nybegynder
06. september 2003 - 21:28 #5
EBE der står MQ4USB101A
Avatar billede ebe Praktikant
07. september 2003 - 12:41 #6
det er kun fcc godkendelsesnummeret. prøv at lægge nummrene under streg-koderne og alt andet også her på eksperten.
Avatar billede claus1 Nybegynder
07. september 2003 - 19:50 #7
Ebe > Numrene under stregkoden, er bare en serie nr, og den nederste er vel bare mac adressen.. Kan man jo ikke finde oplysninger på?!
Avatar billede ebe Praktikant
07. september 2003 - 20:44 #8
serienumret er tit den eneste vej til oplysninger, hvis ikke aida eller et tilsvarende program kan finde ud af det. serienumrene ligger som regel på nettet, og du kan søge efter dem. Mac adressen er unik for hver fabrikant/netkort, og kan måske også hjælpe videre.
Avatar billede claus1 Nybegynder
26. marts 2004 - 09:16 #9
...