Avatar billede manon Nybegynder
22. december 2000 - 10:38 Der er 50 kommentarer og
1 løsning

win98se opstartslogo (igen)

Hej Eksperter

Jeg ved at man kan ændre sit win98 logo osv - og jeg har da også fundet mine logow.sys og logos.sys filer, men det er de forkerte!

Logos.sys er det billede der siger \"Nu kan du slukker din PC\"
Logow.sys er det billede der har \"Windows lukkes\" i bunden af billedet.

HVOR ER SÅ OPSTARTSBILLEDET ?

\\vh manon
Avatar billede leif Seniormester
22. december 2000 - 10:42 #1
Hvis du tager logo.w98 i roden, så skulle det være det!!!

/leif
Avatar billede cstern Nybegynder
22. december 2000 - 10:43 #2
C:\\logo.sys skulle være den rigtige
Avatar billede cstern Nybegynder
22. december 2000 - 10:44 #3
mit forslag er win95 - har ikke 98 lige her så jeg kan ikke chekke
Avatar billede snowball Novice
22. december 2000 - 10:46 #4
Hvorfor bruger du ikke bare TweakUI til det ? Programmet ligger på din Win98 cd under \\Tools\\Reskit\\PowerToy og ellers kan du hente den her: http://www.winhelp.dk/files/powtoy98.zip

Med programmet kan du også ændre en masse andre sjove ting ;)

Snowball
Avatar billede manon Nybegynder
22. december 2000 - 10:50 #5
Det logo.sys jeg har - ligger ikke i roden, men i min Norton filmappe !
Avatar billede leif Seniormester
22. december 2000 - 10:51 #6
Min er til win98, men ellers kig i roden så finder du det nok der.
Avatar billede manon Nybegynder
22. december 2000 - 10:52 #7
leif > sorry - den er der ikke!

cstern> nope - det er ikke den!
Avatar billede snowball Novice
22. december 2000 - 10:53 #8
hhhmm...der var jeg vist lige huritg nok...man kan vist kun enable/diable dem med TweakUI !

Snowball
Avatar billede leif Seniormester
22. december 2000 - 10:54 #9
Du har ikke en logo.sys eller logo.* i roden???
Avatar billede manon Nybegynder
22. december 2000 - 11:07 #10
Leif > Det er jo det jeg siger *S* !!!
Læs mit spm en gang til *s*
Avatar billede cstern Nybegynder
22. december 2000 - 11:16 #11
manon: du skrev jo logos.sys og logow.sys, ikke logo.sys
Avatar billede rebecca Novice
22. december 2000 - 11:22 #12
Hej
Har du husket at vælge vis filer i menuen \"Vis / mappeindstillinger / filtyper\", logo.sys er jo en skjult fil, har du den ikke kan du jo lave en ny, størrelsen skal være 320x400 pixel 127kb.
Mvh.Rebecca
Ps...Hvis du vil have originalen (til Win 98 Se) så skriv til p.p@post1.tele.dk så sender jeg den til dig
Avatar billede rebecca Novice
22. december 2000 - 11:23 #13
Ps...som nogle af de andre skriver ligger den i roden C:\\
Avatar billede manon Nybegynder
22. december 2000 - 11:28 #14
Tak for forsøget, Rebecca.

Men jeg har opstarts vinduet når jeg tænder for min PC, men ikke noget logo.sys i roden!

SÅ DEN MÅ VÆRE DER - SPM. ER BARE HVOR OG HVAD DEN SÅ HEDDER !
Avatar billede leif Seniormester
22. december 2000 - 11:32 #15
Har du AcdSee ??? Et lille program til at kigge billeder.

Hvis ikke kan det hentes på www.acdsee.com det kan også vise billeder der ikke er \"almindelige\" billedfiler.
Avatar billede rebecca Novice
22. december 2000 - 11:42 #16
har du prøvet at søge efter den
Avatar billede rebecca Novice
22. december 2000 - 11:47 #17
Hvis du har Win 98 Se hedder den Logo.sys og skal ligge i roden C:\\
Har du tjekket at \"vis filer\" er slået til
MVH.Rebecca
Avatar billede manon Nybegynder
22. december 2000 - 11:49 #18
Leif < godt tip !! prøver det !

rebecca < ja ! om jeg har - alle .sys billeder (copy) er omdøbt til .bmp så jeg kan se dem.
Avatar billede manon Nybegynder
22. december 2000 - 11:51 #19
rebecca > jeg vil jo ikke kunne se mine logos.sys og logow.sys vil \"vis filer\" var slået fra - vel ? *s*
Avatar billede rebecca Novice
22. december 2000 - 11:52 #20
manon du behøver ikke at omdøbe logo.sys, du højreklikker bare på filen vælger åben med Mspaint
Mvh.Rebecca
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. december 2000 - 12:10 #21
Hvis det er Windows98SE du køre med, så har du ikke en logo.sys fil!
Hvis at du vil ændre den kan du gøre det at du bare ligger en fil der hedder logo.sys i roden på maskinen!
Hvis at du vil fjerne den helt skal du nok bruge TweakiU som er foreslået her!!
Avatar billede manon Nybegynder
22. december 2000 - 12:41 #22
zyphon < det er korrekt - det er IKKE en logo.sys fil i roden - men hvor i hulens himlens navn får den så opstartsbilledet fra ????

OG JA - JEG KØRER WIN98SE !

Den må jo være der et eller andet sted, siden jeg kan se opstartslogoet !

Jeg har prøvet ACDSee og fandt den ikke!

Jeg vil ikke afinst., men lave noget smart på opstartslogoet!
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. december 2000 - 17:02 #23
OK!!
Men du skal bare lave en ny fil kaldet logo.sys og så ligge det i roden af dit C:\\

Men hvis det er fordi at du vil have den og lave om på så ved jeg ikke lige helt hvordan! Brug evt. den fra win95/98
Du skal bare lige være klar over at den smarte bjælke der bevæger sig i bunden ikke vil blive animeret når du har lavet om på det!

Så skal du finde dig et program der kan gøre det! Har selv prøvet nemmelig, kan ikke huske hvor at jeg fandt det, men www.tucows.com er nok ikke helt forgæves! =)
Avatar billede halifax Nybegynder
22. december 2000 - 17:02 #24
Min mening er, at det ikke ligger i roden c:\\ men i c:\\windows.
Prøv at søge efter filer som hedder *.sys og har størrelsen 129.078 byte.  Det er nemlig størrelsen på disse logo(et_eller_andet).sys filer
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. december 2000 - 17:03 #25
forresten så kan du bare selv prøve at lave et helt nyt!! Start med at lave det i bmp format og så bare omdøde det til logo.sys

(husk at bruge de samme \"mål\" som i logos.sys og logow.sys)

Avatar billede brejl Nybegynder
22. december 2000 - 23:24 #26
Jeg har logow.sys i windows
Jeg forestiller mig at det er denne fil der  bruges både ved nedlukning og ved start af windows
Ved start er linien med teksten windows lukkes dækkes af den animerede bjælke ved opstart
Avatar billede lassebm Nybegynder
23. december 2000 - 00:03 #27
brejl>>
Nahh!
rigtig at der ligger en
logos.sys
logow.sys
prøv at åbne dem med paint! Så kan du se hvad der er hvad! Men kan ikke lige huske det!
Den ene er
\"du kan nu slukke din computer\"
den anen
\"vent et øjeblik mens windows lukkes\" eller noget i den stil!!!
Avatar billede brejl Nybegynder
23. december 2000 - 00:10 #28
Jeg bruger windows98 SE, og filen logo.sys findes ikke på mit system, selv om jeg ser billedet med windows start
Jeg har set alle *.sys igennem og jeg ser alle skjulte filer, men ingen andre, der passer, derfor min konklusion: at det er samme fil der nbruges ved opstart og nedlukning. nemlig logow.sys
Avatar billede lassebm Nybegynder
23. december 2000 - 12:58 #29
Brejl>>
logo.sys findes IKKE i windows98 SE! Den er integreret i porgrammet et eller andet sted! Og nej det er ikke logow.sys eller logos.sys
prøv at åbne dem i paint eller et andet tegne program så kan du se hvordan de ser ud!
Men vil man selv lave et andet opstartslogo skal man ligge det i roden af c:\\
og ja selvom den ikke findes! Den søger efter filen logo.sys hver gang man booter op!!!
Avatar billede manon Nybegynder
23. december 2000 - 14:52 #30

Ja - det må være en integreret del i programmet et eller andet sted!
Men hvor ? Der må være en fil eller command der siger at windows skal opstarte med det image - config.sys (eller lign.)

Avatar billede lassebm Nybegynder
23. december 2000 - 17:06 #31
Ja!
Men hvorfor vil du vide det?!
Hvis du vil lave et nyt skal du bare gøre som jeg har forklaret!!!
Avatar billede manon Nybegynder
23. december 2000 - 18:20 #32
Zyphon > Jeg vil ikke nøjes med at lave et nyt, fordi opstartslogoet er der, men spm. er bare hvor!
Og jeg har ledt og set alle sys filer på ca. 127 kb osv.
Så derfor er jeg nød til at afvise dit svar :-(
Avatar billede lassebm Nybegynder
23. december 2000 - 18:42 #33
vil du bare vide hvor det er eller hvad?
Hvorfor f.. det hvis at du alligevel ikke skal bruge det?
Avatar billede rebecca Novice
24. december 2000 - 09:36 #34
Har lige undersøgt det, logo.sys findes ikke(som nogen skriver) i Win98, hvis du vil have den skal du selv lave den, opstartsbilledet i Win 98(Starter nu windows 98) bliver kaldt fra Io.SYS som er en skjult fil, det kan dog lade sig gøre at ændre teksten i et tekstredigeringsprogram(IKKE ET TEKSTBEHANDLINGSPROGRAM;HER RISIKERE DU AT FÅ LAGT ALLE MULIGE KODER IND).Du skal bare sørge for at du erstatter teksten med det samme antal karaktere, sådan at filstørrelsen og placeringen af teksterne ikke ændres.
Husk at sikre dig, at du har en startdisk da det kan få fatale følge at ændre i IO.SYS

PS...Hvis det går galt, kan du kopiere IO.SYS fra startdisketten til din harddisk.

Anbefaling.: Lav din egen Logo.sys
Mvh.Rebecca
Avatar billede manon Nybegynder
24. december 2000 - 12:04 #35
Zyphon >> Jeg vil vide det og jeg skal sq bruge det til noget ! *s*
Avatar billede lassebm Nybegynder
24. december 2000 - 13:52 #36
OK!
Kan sq ikke rigtig hjælpe dig så!!
Men du må da have en KeWl JuL så! *<:o)=
Avatar billede manon Nybegynder
24. december 2000 - 13:59 #37
Zyphon > Thanx - ILM :-)
Avatar billede juri-petz Nybegynder
25. december 2000 - 11:51 #38
Hej Manon.
Jeg kunne ikke finde ud af at skrive til
dig direkte så jeg tillod mig at gøre det
på denne måde.
Det har ikke noget med dit spørgsmål at gøre
men jeg er interesset i at finde ud af hvor på
Falconer allè du købte din plextor brænder.
Der jeg i et andet spørgsmål læste at du havde
købt brænderen til en god pris.
Så hvis du gidder maile mig vil jeg være dig
taknemlig.
hilsen juri petz

juri_petz@mail.tele.dk
Avatar billede manon Nybegynder
25. december 2000 - 18:11 #39
juri pets > Har svaret dig over mail :-)
Avatar billede kjalle Nybegynder
26. december 2000 - 04:27 #40
rebecca har ret: Følgende fundet fra MS hjemmeside:
Windows 95 Logo Displayed When You Start Windows 98

--------------------------------------------------------------------------------
The information in this article applies to:

Microsoft Windows 98

--------------------------------------------------------------------------------

SYMPTOMS
After you upgrade from Microsoft Windows 95 to Windows 98, you may still see the \"Starting Windows 95\" message when you start your computer, and the Windows 95 logo may be displayed even though there is no Logo.sys file in the root folder.

CAUSE
This behavior can occur if the Windows 95 version of the Io.sys file is not properly replaced with the Windows 98 version during the upgrade process.

Avatar billede kjalle Nybegynder
26. december 2000 - 04:28 #41
dermed ligger informationen fra din logo.sys i io.sys !
Avatar billede manon Nybegynder
26. december 2000 - 12:13 #42
Kjalle > Ja, nu kan jeg se hvad rebecca mente, næste gang må jeg nok sørge for at formulere mig mere precist!

REBECCA - VIL DU VÆRE VENLIG AT SVARE IGEN, SÅ DU KAN FÅ DINE POINT *S*
Avatar billede manon Nybegynder
26. december 2000 - 12:14 #43

spm. er så, hvordan redigerer man i en IO.sys fil - Hmmmmmm.......
Avatar billede kjalle Nybegynder
26. december 2000 - 14:33 #44
hmm
Avatar billede rebecca Novice
26. december 2000 - 20:43 #45
Hej Manon
Hvis du ikke kunne bruge svaret jeg gav dig, så behold dine point formålet med eksperten er vel at man skal have et svar men kan bruge, jeg var overbevist om at logo.sys også var i Win 98 SE, men kom i tanke om at jeg på et tidspunkt prøvede at ændre teksten \"Starter nu Win 98\", efter at jeg et eller andet sted på nettet havde fundet en side om hvordan man kunne gøre det og det var netop i IO.sys at man skulle gøre det.
Ps...Der står faktisk mange gode tips, hvis du er intereseret er adressen her. http://home0.inet.tele.dk/Poul/html/windows.html
Mvh.Rebecca
Avatar billede rebecca Novice
26. december 2000 - 20:58 #46
manon.
Vedr.spm. er så, hvordan redigerer man i en IO.sys fil - Hmmmmmm.......

Så vidt jeg ved åbner/redigere du IO.sys med et tekstredigeringsprogram, men det meste af filen er jo i kode så hvis du bare ville lave noget smart med opstartsbilledet vil jeg igen anbefale dig at du laver din egen logo.sys i f.eks paint og bruger det, har selv prøvet at redigere i IO.sys \"Starter nu win 98\", endte med at jeg måtte reinstallere IO.sys.

Mvh.Rebecca
Avatar billede maxburner Nybegynder
26. december 2000 - 22:28 #47
ok ok...

Jeg tror at jeg vil svare på jeres spørgsmål...I kommer jo ingen vejne *GGG*

Det er rigtigt at Logo.sys ikke er med i WIn98, den er nemlig integreret i windows, hvorimod logos.sys og logow.sys som ligger i windows er stadig filer..

Hvordan løser i så problemet... enkelt lav en logo.sys selv...
tage Photopaint eller lighn.. load logow.sys i tegneprogram, lav den efter din ønske og \'gem som\' i roden på c: som logo.sys.

Så næste gang du load vil windows loade dit billed istedet for..
Nå Windows starter op, checker den om logo.sys ligger i roden, hvis ikke, bruger den Sin egen opstartlogo.. ellers vil den bruge den fil der ligger i rode,.,

Er det svar nok???

Maxburner
Avatar billede manon Nybegynder
27. december 2000 - 00:02 #48
maxburner > dit svar har rebecca skrevet om tidligere :-)
Avatar billede manon Nybegynder
27. december 2000 - 00:04 #49
rebecca < Jo - dit svar er godt nok - rent teknisk set - jeg spørger hvor opstartslogoet er og du siger io.sys er svaret og du har ret - at du faktsik også siger at man kan oprette et logo.sys er sådan set bare en tilføjelse til svaret :-)

lukker spm og takker
Avatar billede maxburner Nybegynder
27. december 2000 - 00:07 #50
århja.....

hmm... lister skuffende ud .... suk
Avatar billede manon Nybegynder
27. december 2000 - 00:09 #51
maxb. < ja - beklager :-(

men fair skal være fair