Avatar billede dd-man Nybegynder
06. september 2003 - 18:30 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Lave en hvid LCD skærm sort - er det muligt?

Hejsa eksperter!

Jeg har sådan en skærm her:
http://www.samtron.com/product/91s_spec.html

Den er skam fed nok, men jeg har et problem - den er hvid! alt andet jeg har, er sort... og vil gerne have den skal passe dertil.

Jeg vil helst ikke ud i at jeg skal til at tegne med tush, eller frem med spraydåsen, så jeg vil lige høre om man kan få nogle produkter et sted, som kan gøre en skærm sort? tænker herpå måske noget tape-agtigt noget, som er sort man kan sætte på, eller måske en speciel sort-lcd-skærm-tush :)

Bare den bedste løsning, så det ser fedt ud er jeg interesseret i...

Håber nogen kan give lidt lys på sagen - giv gerne links til firmaer som måske sælger noget til netop dette formål!

På forhånd tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. september 2003 - 18:33 #1
Det kan faktisk gøres rigtig flot med spray maling. Du skal afmontere alt det kabinet der skal males, Affedte det grundigt, og så sprøgte meget tynde lag over en 5 - 6 gange, så kan det blive sådan at det faktisk ikke kan ses at du selv har lavet det. Du kan gøre det samme med kanpper, men der skal du bruge meget tynde lag
Avatar billede dd-man Nybegynder
06. september 2003 - 18:35 #2
Har du et link til en guide evt.? eller hvilken slags spraymaling jeg skal have fat i, som vil sidde ordenligt fast på det, uden at ødelægge noget eller smitte af eller lign...?
Avatar billede donwang Nybegynder
06. september 2003 - 18:35 #3
Avatar billede dd-man Nybegynder
06. september 2003 - 18:35 #4
... og er det ikke ret svært bare lige at skille den ad, og samle den igen - så den virker som før...?
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. september 2003 - 18:42 #5
Nej det er det faktisk ikke, med nindre du har en HP eller IBM, der kan være utroligt besværlige at få skildt ad, hvis man ikke lige ved hvad man skal trkke på
Avatar billede dd-man Nybegynder
06. september 2003 - 18:45 #6
Men jeg tænkte om det ikke er en del sværere og lettere at "komme til" at ødelægge skærmen, når det er en LCD/TFT fladskærm.... så er tingene da meget mindre...

Men jeg har ikke lige prøvet, men tror i det er muligt at skrue "skelettet" af rundt om skærmen, og så spraye det bagefter, og sætte det tilbage igen... lyder lidt for "let" :)

Er der nogen som kan finde et link til nogen som gør det med en Fladskærm?
Avatar billede dd-man Nybegynder
06. september 2003 - 18:45 #7
.... selvom det nok er lidt alá samme metode, vil jeg bare lige se om der var en guide eller bedre guide derude et sted...
Avatar billede fangel Nybegynder
06. september 2003 - 18:57 #8
har set en der har skildt en lcd skærm ad - det kan man godt!
Avatar billede dd-man Nybegynder
06. september 2003 - 19:00 #9
har du link til det sted så jeg kan se det?
Avatar billede fangel Nybegynder
06. september 2003 - 19:09 #10
nej - men det var heller ikke for at male - det var for at installere den + resten af en computer i 'skallen' til en crt skærm ;)
Avatar billede msmows Nybegynder
06. september 2003 - 19:17 #11
Man kan i mange autoudstyrsforretninger få et produkt der er beregnet til indfarvning af instrumentborde - det er yderst effektivt på skærme, tastaturere etc. Det har den fordel det ikke er et lag maling, men en indfarvning af plasten.
Avatar billede dd-man Nybegynder
06. september 2003 - 19:19 #12
hehe
Avatar billede dd-man Nybegynder
06. september 2003 - 19:39 #13
msmows: hvad koster dette produkt? og hvad hedder det? kan du finde et link til det? og hvad mener du med indfarvning, det er da ikke muligt når plasten er støbt?
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
08. september 2003 - 09:54 #14
Der fandtes for et par år tilbage et firma der levede af at male computerudstyr. Jeg kan ikke huske hvad de hedder men de ligger på
Bubbelvej i Ejby.
Avatar billede dd-man Nybegynder
08. september 2003 - 11:49 #15
martin.jensen:

Jeg søgte på Bubbelvej i Ejby efter firmaer på www.dgs.dk og der kom nogle firmaer frem.
Under overfladebehandling var:
Dansa ApS
http://www.dansa.dk/ <- deres hjemmeside
http://www.dansa.dk/PIC00023.jpg <- et screenshot af et skærm kan jeg se :)

Er det, det firma du mener?
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
08. september 2003 - 11:54 #16
Både ja og nej, DANSA udførte dengang ordrene for firmaet, så det er der det males, men det var vist gennem et andet firma kontakten blev skabt. Men prøv at skrive en mail til DANSA og hør om de kan gøre det :-)
Avatar billede dd-man Nybegynder
08. september 2003 - 13:09 #17
har sendt en e-mail nu og så får vi at se :)
Avatar billede dd-man Nybegynder
10. september 2003 - 10:09 #18
martin.jensen: jeg har fået et svar fra dem, de kan godt lave det selv - men det koster 1500 kr. at få det lavet, uden fragt og moms!

Så det er godt nok en pæn klat penge - for de penge kan jeg købe en 21" TFT skærm som er sort fra starten næsten.... :)

ev

Du kender ingen andre firmaer som evt. kan gøre det billigere?
Avatar billede dd-man Nybegynder
13. september 2003 - 00:37 #19
Jeg prøver selv endag med den guide som donwang gav mig, tak
Avatar billede dd-man Nybegynder
13. september 2003 - 00:38 #20
Tak til alle, lukker :)