Avatar billede jolly-dog Nybegynder
06. september 2003 - 17:51 Der er 10 kommentarer

langsom start

Har en p3 450 mhz pc, med 384 ram.
kører xp meget fint.
bortset fra en ankel undtagelse.
Computeren starter på 45 sek, og når man logger på bruger den ca. 20-30 sek. før den ser ud til at være færdig.
altså med at åbne mine programmer i taskbaren, som norton etc.
Problemet er at der går 2-3 minutter før windows afspiller sin velkomsthilsen(lyd)
Hvis man bruger pc'en før dette crasher den helt!
Man kan ikke åbne noget, ikke en gang logge af eller genstarte pc'en. Lige meget hvor meget man så venter.
Der opstarter kun 4 programmer med winxp.
nemlig vptray, epson status monitor, dumeter samt nerocheck
alt andet er disablet.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad problemet kunne være!
Har kørt spywarefjerner, som ad-aware etc.

Er der iøvrigt nogen som kan linket til en hjemmeside, hvor der en komplet liste over hvilke processer som er nødtvendige i joblisten.
har nemlig brugt denne liste rigtigt meget, men kan ikke finde pt.
Det er hjemmeside som der i øvrigt er linket til før fras eksperten. på forhånd tak!
Avatar billede fromsej Praktikant
06. september 2003 - 17:56 #1
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede jolly-dog Nybegynder
06. september 2003 - 18:03 #2
har læst stort set alt på spywarefri.dk
bruger ad-aware.
som fungerer fint og er helt opfadateret!
er det nødtvendigt med det andet program!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. september 2003 - 18:04 #3
Har du ikke lige spurgt om det i et andet spørgsmål ?
http://tiger.la.asu.edu/W2k_processes_list.htm
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. september 2003 - 18:04 #4
Prøv at download Bootvis og lad den optimere din computer:
http://www.soft-ware.net/system/steuerung/systemstart/p02925.asp
Avatar billede resten Nybegynder
06. september 2003 - 20:40 #5
Lidt om bootvis på Dansk i stedet for Tysk :)

http://www.webguider.dk/VisArtikel.aspx?id=128
Avatar billede alvindk Nybegynder
06. september 2003 - 20:57 #6
Jeg har lavet en liste over de processer som startes på en Win2K. Den er meget lig det som der kører på WinXP

Denne liste er speciel derved at den også viser sammenhæng mellem de services som er loadet, og de filer i joblisten som kører disse services

http://www.3iii.dk/pc-mod/tasks+services.htm

mvh. Per
Avatar billede alvindk Nybegynder
06. september 2003 - 21:02 #7
Generelt om hastighed i de nye windows (NT, W2K & XP)
------------------------------------------------------
Disse windows er ikke gode til automatisk at rydde op efter sig, hverken i ram, på harddisk eller registreringsdatabasen.

Afhængigt af hvordan man bruger (læs også: misbruger) sin pc, så vil den over nogle måneder forekomme at blive langsommere.
Jeg har selv for nyligt været nødt til at gennemføre den store vaske tur, da det tog op til 40 sekunder for den at slette en enkelt fil! Jeg mener....... det tager normalt ca. 1 sekund.

Jeg udførte følgende:

1) Tøm midlertidige internet filer
2) Tøm skraldespanden (recycle bin)
Da jeg benyter NortonSystemworks, så er der to skridt før skraldespanden er ordentligt tømt, nemlig
3) Purged saved files
4) Tøm også midlertidige filer i din logon profil
Det er også en rigtig god idé at rydde op i registreringsdatabasen.
5) Jeg benytter Norton Windoctor, men programmet RegCleaner (som er gratis) udfører også et rigtigt godt job)
6) RegCleaner kan også give dig en liste af hvad der startes automatisk på din PC. Du kan overveje at rydde op i den liste, men gør det med forsigtighed, spørg evt. her på kandu.dk før du fjerner noget på den liste, så du kan være mere sikker på at du ikke får fjernet noget forkert.
7) Kør gratis programmet PageDefrag fra www.sysinternals.co.. Som kan udføre defragmentering af den virtuelle RAM (som ligger på din HD) samt defragmentering af din registreringsdatabase.
Den præcise sti til programmet er: http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/pagedefrag.shtml
8) Udfør en defragmentering af din windows harddisk, og evt. øvrige harddiske.
Til dette benytter jeg Norton Systemworks programmet SpeedDisk, som er en udvidet udgave af det defragmenteringprogram som er indbygget i windows.

Herefter vil jeg nærmets garantere at din pc igen vil køre hurtigt, den subjektive oplevelse af hastigheds forbedringen ligger mellem 25-50% hurtigere hos de folk som jeg plejer at udføre denne operation for.

Denne Generelle opryding vil også have stor betyding for opstarts hastighed, da de filer der er nødvendige for opstart nemt kan blive meget fragmenteret, da de ofte ændres.

mvh. Per
Avatar billede jolly-dog Nybegynder
08. september 2003 - 18:19 #8
meget kvakificerede svar.!
dog kan man ikke downloade bootvis fra microsoft pt.!
Og til alvindk
ok svar, dog var jeg klar over det meste der stod der! og har lige formateret min pc, for under 1 måned siden og fragmenterer den da også jævnligt!
jeg ville dog prøve pagedefrag! og se om det kan bruges; mht. din liste så var det en meget større en jeg ledte efter!
skal nok skrive linket når jeg finder den!
hvorfor ingen points gievt:
ingen gav mig svaret hvorfor min pc crasher i de 1-2 min efter start af windows, hvis man fortager sig noget!
Avatar billede fromsej Praktikant
08. september 2003 - 18:29 #9
Jeg kan ikke hjælpe dig videre uden den logfil.
Avatar billede jolly-dog Nybegynder
16. december 2003 - 21:23 #10
alvin du må få pointene