Avatar billede linda_b Nybegynder
22. december 2000 - 10:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan jeg få Vb 5.0?

Jeg vil gerne vide hvor jeg kan få fat i Vb 5.0! Kan man købe det og hvorhenne?
Avatar billede strax Nybegynder
22. december 2000 - 10:20 #1
Hvorfor ikke Vb 6.0 der kan købes i pc-netto for 224 kr.

http://www.pc-netto.dk
Avatar billede cstern Nybegynder
22. december 2000 - 10:20 #2
Du kan købe det i større software forretninger - det er i øvrigt version 6 der er ude nu.
Hvis du er studerende kan du få det meget billigt (Visual Studio Pro 6, inkl. VB6, VisualC, Visual FoxPro, Visual J++ mm) til ca. 1000,00.
VB 6 alene koster vel et par tusind i ikke-studenter udgave.
Der findes endvidere en Learning Edition som ud over en standard udgave af VB6 også har trykte manualer (de er på CDen i alle andre udgaver). Denne koster også godt 1.000 kr.

Du kan prøve Polyteknisk Boghandel - de har det hele.
Avatar billede hyperactive Nybegynder
22. december 2000 - 10:23 #3
Tjek www.edbpriser.dk. Her kan du søge på visual basic, og herefter få en forhandleroversigt, og samtidig se, hvor du kan få det billigst. Måske er det kun 6.0, du kan finde.... Ved det ikke helt
Avatar billede cstern Nybegynder
22. december 2000 - 10:25 #4
strax: Det må være et media-kit, dvs uden licens. Jeg har lige chekket siden - det ser meget mystisk ud. Man kan få VB Enterprise til 12.000 kr og til 405 kr og desuden som en del af Visual Studio enterprise til 203 kr. Det kan ikke passe. Så der er nok noget de har glemt at skrive. Jeg tror de billige enten er media kits eller manualer (den tynde, der bare fortæller hvordan skidtet skal installeres).
Avatar billede strax Nybegynder
22. december 2000 - 10:29 #5
cstern: Det er en 1 bruger version fuld version. Enterprise er jo højst sandsynligt en \"altformangebruger\" med ekstra udviklingsværktøjer, men må indrømme at det lyder billigt. Der er dog kun én ting at gøre, nemlig at ringe til dem.
Avatar billede strax Nybegynder
22. december 2000 - 10:35 #6
cstern: Men du har nok alligevel ret, og det er højst sandsynligt en opgradering fra vers. 5 -> 6

priserne fra www.nemdirect.dk er her:

Visual Basic 6.0 Enterprise, UK  14.395,00 kr

Visual Basic 6.0 Enterprise, UK, opgradering  8.495,00 kr

Visual Basic 6.0 Learning Edition, UK  1.145,00 kr

Visual Basic 6.0 Learning Edition, UK, opgradering  745,00 kr

Visual Basic 6.0 Professional, UK  6.095,00 kr

Visual Basic 6.0 Professional, UK, opgradering  3.045,00 kr

Avatar billede fico Nybegynder
22. december 2000 - 10:45 #7
Tre måder, der er to ulovelige og en lovlig:
Lovlig: Går ud og køber det (fx på www.edbpriser.dk)
Ulovlig: For det brændt
Ulovlig: Downloader det fra internettet. Søger på fx www.nlsaerch.dk
Avatar billede fico Nybegynder
22. december 2000 - 10:46 #8
Jeg fortrækker den lovlige.
Avatar billede strax Nybegynder
22. december 2000 - 10:46 #9
*LOL* ..... vidste ikke vi kunne bruge eksperterne sådan ;-D
Avatar billede fico Nybegynder
22. december 2000 - 10:46 #10
Også hed det: www.nlsearch.com
Avatar billede fico Nybegynder
22. december 2000 - 10:46 #11
HEhe
Avatar billede cstern Nybegynder
22. december 2000 - 10:59 #12
linda_b: jeg kan sandsynligvis skaffe dig programmerne lidt billigere end nemdirect. Send mig lige en mail (se mit minisite) og angiv om du er studerende eller erhvervsbruger (momsreg) eller helt almindelig privat bruger.
PS. jeg er forhandler med erhvervssalg som speciale.
Avatar billede cstern Nybegynder
24. januar 2001 - 08:58 #13
Hvad kom du til at betale?
Avatar billede fizz Nybegynder
03. juni 2005 - 23:01 #14
man kan også bryde ind i computercity om natten... softwarehylden står nemlig lige til højre for indgangen
...eller nu hvor vi er igang så kan man jo også komme om dagen, skyde ekspedienterne og tage hva man har brug for.... ;-)