Avatar billede freeman Nybegynder
06. september 2003 - 14:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjernstyring, gerne fra WinXP, helst med Netop

Hej

Er det muligt at installere Netop Remote på en Red Hat 7.1 maskine/server, mog så fjernstyre den på WinXP..?

Jeg tror selv at det er muligt, da de på www.netop.dk skriver at man kan, men jeg kan bare ikke lige fatte hvordan man installere det på/i linux.

Når man vil hente deres prøve version, som skulle virke til Linux, så henter man en .exe fil.. og det duer vel ikke i linux ?

Jeg ved godt at man kan køre en af de VCN programmer, men jeg vil helst køre Netop. Dog vil der være ok, hvis jeg bare kunne forstå hvilken version af VCN jeg burde benytte :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. september 2003 - 14:19 #1
der ser ikke ud til at være lavet til linux
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. september 2003 - 14:21 #2
Avatar billede freeman Nybegynder
06. september 2003 - 14:21 #3
NetOp Remote Control (All Windows operating systems as well as ActiveX, Linux, Solaris, Mac OS X and Symbian OS)
Avatar billede freeman Nybegynder
06. september 2003 - 14:21 #4
hehe :)
Avatar billede freeman Nybegynder
06. september 2003 - 14:22 #5
Avatar billede fangel Nybegynder
06. september 2003 - 14:24 #6
(det hedder VNC - ikke VCN)

jeg bruger VNC på min SuSE 8.0 workstation, og dette virker så fint som man kan bede om!

desværre har jeg ikke selv installeret det (kommer som en installations pakke), men du kan finde et VNC program på www.nordicos.org / eller finde et mirror af et VNC program her: ftp://ftp.heanet.ie

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
06. september 2003 - 14:29 #7
der ligger fx en VNC på HEAnet her:

ftp://ftp.heanet.ie/pub/redhat/linux/7.1/en/os/i386/SRPMS/vnc-3.3.3r2-14.src.rpm

til den eng. RedHat 7.1 ;)

Morten
Avatar billede herlock Nybegynder
06. september 2003 - 15:19 #8
Avatar billede kalifeldspat Nybegynder
07. september 2003 - 08:28 #9
Avatar billede freeman Nybegynder
11. september 2003 - 22:07 #10
Hvorfor er det liiige at jeg ikke kan finde de programmer som jeg har installeret ??.. vnc, tightvnc, netop mf... hvor skulle de ligge efter at man har installeret det ??
Avatar billede freeman Nybegynder
07. november 2004 - 05:41 #11
Fandt ud af det selv, ved at AFINSTALLERE Linux,og smide Win2k ind igen :)