Avatar billede jepper Nybegynder
22. december 2000 - 08:57 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Kabinet med lyddæmpning

Hej

Er der nogen der har erfaring med kabinetter med god lyddæmpning?

Det er ligemeget hvilken fabrikant.

/Jesper
Avatar billede moenguy Nybegynder
22. december 2000 - 09:03 #1
Nej ikke personligt men en af mine ven (hehe)
hat sådanne et og det er sku meget fedt!!
Kan varmt anbefales
Avatar billede brianlund Nybegynder
22. december 2000 - 11:13 #2
Hejsa, man kan købe kabinetter hos www.noisecontrol.dk derer lyddæmpet, men de koster fra 1150 til 2050 kr.
Du kan også selv lyddæmpe det kabinet med fx. gulvtæppe, blymåtter fra en bil, eller korkplader. Jeg skal selv til at lime nogle gamle gulvtæpper i mit kabinet, for den larmer dælme meget :-)
Avatar billede microtec Nybegynder
22. december 2000 - 11:37 #3
Du kan montere blygummi på indersiden af et standard PC-kabinet.
Problemet med almindelige kabinetter er de tynde \"blik-plader\" der står og vibrerer. Ved at gøre dem tunge med blygummi gør du kabinettet tungt og \"lyddødt\" så det ikke står og vibrerer.

Blygummi minder om linolium og kan klippe og skæres med en saks/kniv.
Du kan købe det biligt i forretninger, der sælger f.eks. hårdevide vare. De benytter det også til lyddæmpning.
Avatar billede dar Nybegynder
22. december 2000 - 14:27 #4
microtec>> Det var da også på tide med en der ved HCOR man kan købe det...:-)))
Avatar billede dar Nybegynder
22. december 2000 - 14:27 #5
hcor?!? Det går rigtig godt!!!
Avatar billede microtec Nybegynder
22. december 2000 - 14:39 #6
dar >> I forretninger der sælger Hårdehvide-vare (nok billigst), i HIFI-forretninger (det bruges også i højttalere), i forretninger der sælger autotilbehør (Her er det pissedyrt, og hedder sikkert noget smart i stedet for blygummi).
Avatar billede msmows Nybegynder
22. december 2000 - 15:20 #7
Avatar billede jepper Nybegynder
27. december 2000 - 19:28 #8
Tak for de mange svar, jeg vil prøve at montere noglet blygummi.
Avatar billede microtec Nybegynder
27. december 2000 - 21:39 #9
jepper >> Husk at lade os høre om resultatet.