Avatar billede hagelund Praktikant
22. december 2000 - 06:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dansk FP er engelsk?

Min Office 2000 er dansk, men min FP2000, som er installeret fra samme pakke har engelske menuer. Hjælp-filerne er dog på dansk. Sprogindstillingerne i Office siger dansk, og jeg kan ikke finde nogen steder i FP, hvor jeg kan ændre det.
Access2000 har også nogle engelske hjælpe-filer og lidt andet hist og pist, men det tror jeg egentlig ikke er en fejl.
Jeg skylder lige at sige, at maskinen er nyinstalleret fra bunden, så der ligger ikke en masse gamle officepakker eller Windows-versioner, der kan forvirre hinanden.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
22. december 2000 - 08:41 #1
Jeg ville øjeblikkelif kontakte Microsoft, det er ikke normal for Frontpage, derimod er det rigtigt at der nogle steder i hjælpefilerne for Access er engelsk hjælp.
Avatar billede jesperschlam Nybegynder
24. december 2000 - 09:56 #2
Jeg har været ude for det, hvis den danske version installeres oven på en tidligere engelsk version af Office eller en engelsk version af Internet Explorer, men du skriver jo at det er en ren dansk Windows så....
Avatar billede ezzuk Nybegynder
25. december 2000 - 14:07 #3
det er eddermame mærkeligt, men det er jo trods alt microsoft, så man skal forvente det uventede!
Avatar billede hagelund Praktikant
26. december 2000 - 00:39 #4
Jeg er ikke rigtigt kommet længere... det er ikke fordi jeg ikke kan forstå engelsk, men jeg sidder med noget kursusmateriale, der er på dansk, og så var det jo nemt, hvis tingene på skærmen og i bogen hed det samme. De danske oversættelser har det jo med at være lidt underlige ind i mellem (f.eks. bliver opacity oversat til ugennemsigtighed, hvilket er helt korrekt, men...)

Er der ingen, der har været ude for det samme som mig? Har I alle sammen FP på det sprog, I har installeret den på?
Avatar billede phaze Nybegynder
27. december 2000 - 10:05 #5
Hmm, det lyder mærkeligt. Min FP er på samme sprog som min Office pakke, men jeg synes du skulle få fat på en anden office cd, da der må være en fejl på den du har. Men prøv først at fjerne FrontPage Express hvis den ligger på din com, for denne kan godt give probz. med FP2000.

- PhaZe
Avatar billede hagelund Praktikant
27. december 2000 - 19:15 #6
Jeg har ikke FP Express på maskinen, og den har aldrig været installeret.

Den Office-CD, jeg har er én, jeg har fra min arbejdsplads, hvor licencen gælder til brug på en arbejdscomputer og en hjemmecomputer. På arbejdscomputeren fungerer FP fint på dansk, og der har jeg også FP Express installeret... Det er godt nok en NT-maskine, men det burde da ikke gøre nogen forskel?

Apropos - jeg har lige fået en ny mus, hvor der i manualen står, at hvis man ikke kan få sit \"Logitech Enhanced Control Center\" frem, skal man bare fjerne et par linier i registreringsdatabasen - så vil det virke.
Kan der være tale om det samme her? En eller anden registreringsnøgle, der blokerer for at den danske version af FP2000 virker?
Avatar billede perborgen Nybegynder
09. januar 2001 - 23:18 #7
I den globale landsby er det normalt ingen ulempe at være tosproget - men når vi taler om software er sagen en ganske anden!

Problemet med den engelsk-danske Frontpage løses dog ganske let ved med et lille program, \"Language Version\", som er en del af Office Ressource Kit for Office 2000.

Programmet ftp2000dk.exe (745KB) kan hentes på http://home.12move.dk/~per.borgen/fp/

Rigtig godt nytår.

Per Borgen
Rønne, Bornholm
Avatar billede hagelund Praktikant
10. januar 2001 - 00:24 #8
Smukt svar, Per - jeg får næsten tårer i øjnene. Det fungerede med det samme.
Mange tak for hjælpen - her er dine velfortjente points!

Mvh. Johnny Jensen