Avatar billede aridian Nybegynder
05. september 2003 - 22:51 Der er 8 kommentarer

ftp problem

Jeg bruger Serv-U ftp, jeg brugte Windows 2000 før hvor min ftp server virkede fint, men efter jeg skiftede til windows xp kan folk ikke komme ind på min server mere, den siger:
"Windows can not access this folder. Make sure you typed the file name correctly and that you have premission to access the folder"

Jeg har ikke Win XP´s firewall slået til, jeg bruger en router hvor alle porte er åbnet til min computers ip.

nogle der ved hvad XP gør anderledes end normal 2k ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. september 2003 - 22:53 #1
tag et extra kig på opsætningen af de mapper man kan komme ind i .. du bruger vel ikke en gammel config og din dir struktur har ændret sig ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. september 2003 - 22:54 #2
og jeg er ret sikker på at den ikke siger den der fejl
normalt vil en ftp client retunere error codes der følger ftp protokollen.
så check også lige det igen og vis os den rigtige fejl meddelse som clienten kommer med
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. september 2003 - 22:55 #3
hvis folk bruger internet explorer til ftp så få dem til at bruge en rigtig ftp client.
flashfxp,smartftp,cuteftp m.m
Avatar billede aridian Nybegynder
05. september 2003 - 22:57 #4
det er når jeg selv åbner en browser på en anden comp for at teste det, den siger det. og folk der bruger normale ftp clients kan heller ik connecte. jeg har tjekket ip´s, folders, premissions mange gange nu
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. september 2003 - 22:59 #5
ok .. jeg skal altså bruge en rigtigt fejl meddelse for at kunne arbejde lidt videre med det her.
Avatar billede aridian Nybegynder
05. september 2003 - 23:05 #6
normal ftp program siger bare: "Connection refused" ik andet
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. september 2003 - 23:08 #7
ja så ved jeg det ikke .. jeg kan kun forestille mig at det er router/firewall hvis serveren virklig kører .. din maskine har vel ikke fået ny ip som ikke er forwardet til i routeren ?
Avatar billede aridian Nybegynder
05. september 2003 - 23:09 #8
min comp har 10.0.0.2 ... hvis jeg tager den af nettet og lader min windows 2000 få ip 10.0.0.2 virker dens ftp helt fint