Avatar billede rasmusr Nybegynder
05. september 2003 - 21:00 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Kan ikke installere windows xp

Hej

Jeg har fået samlet en ny computer, med følgende specifikationer:

Bundkort: ASUS A7V8X-X - Mainboard - ATX - KT400 - LAN EN. Fast EN

CPU: AMD Athlon XP 2200+ / 1.8 GHz ( 266 MHz ) - L2 256 KB

RAM: 256 MB DDR333 PC2700

HD: Maxtor DiamondMax Plus 8 - Hard drive - 30 GB - standard - 3.5´ - ATA-133 - 7200 rpm

Graffikkort: AOpen GF4 MX440SE-V64 - Grafikkort - GF4 MX 440-SE - AGP 4x - 64 MB SDRAM

CD-ROM: AOpen CD 952E - Diskdrev - CD-ROM - intern - 5.25´ - IDE

Brænder: LiteOn LTR 52246S - Diskdrev - CD-RW - intern - 5.25´ - IDE

Kabinet: AOpen H 500A - Kabinet - miditower - ATX - strømforsyning 300 Watt

---------------------------------------------------------

Problemet er at når jeg booter fra windows xp cd'en og den er færdig med at læse diverse driver ind og den første skærm kommer frem hvor man kan vælge noget (install, repair, exit), så fryser den fast....Eller også slår den tastaturet fra.

Jeg har prøvet følgende ting med samme resultat som ovenfor:

En anden (original) windows cd.

Skift HD

Prøvet skiftevis de 2 cd-rom drev til at boote fra (hvor der kun har været en tilsluttet af gangen)

Skift ram

Boote fra floppy disketter

Skifte grafikkort (prøvede med et Asus v7100 (GeForce 2 MX)

Opdatere BIOS til den nyeste version. (den blev udgivet i sidste måned)

----------------------------------------------------------

Den eneste mistanke jeg har nu er en bios indstilling, men jeg ved ikke hvilken.

Min CPU er sat op på følgende måde:

CPU speed: 1800 MHz
CPU frequency Multiple: 13.5x
CPU external Frequency MHz: 133/33
Memory frequency: Auto
CPU Vcore: 1.600V

Håber en af jer har nogle ideer til hvordan jeg kommer videre med min fejlsøgning herfra, for jeg er løbet tør nu.
Avatar billede smolle Nybegynder
05. september 2003 - 21:19 #1
Har du ikke en anden version af Windows liggende? Jeg plejer at starte med at ligge win98 ind, og så opgradere til WinXP.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. september 2003 - 21:19 #2
Prøv at pille den ene ram modul ud og installer med 128 Mb i stedet for. hvis det heller ikke virker så prøv at sætte det modul du lige har pillet ud i istedet for. XP giver problemer under installationen hvis derer en lille defect i rammen
Avatar billede rasmusr Nybegynder
05. september 2003 - 21:20 #3
Tjooo, men der må jo være noget galt når xp ikke går direkte ind
Avatar billede rasmusr Nybegynder
05. september 2003 - 21:24 #4
Bufferzone > øhh jeg har ikke noget 128 MB ram modul.
Det andet modul jeg prøvede med er fra den her computer af (på 256 MB DDR266)
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. september 2003 - 21:28 #5
Så prøv at låne et ram modul af en ven, jeg har set det problem før, der var det et defekt ram modul med en fejl der var årsagen. Ram kan sagtens have fejl og windows kører uden de store problemer, også XP, du kan bare ikke installere XP på dårlige rammoduler. Problemet kan selvfølgelig sagtens være noget andet
Avatar billede therevelation Nybegynder
05. september 2003 - 21:31 #6
hmmm har du installeret softwaren til maxtor disken? se her...http://maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm
Avatar billede rasmusr Nybegynder
05. september 2003 - 21:34 #7
erhmm...Kan ikke lige se hvad det skulle hjælpe når den stopper det samme sted med en anden harddisk?
Avatar billede rasmusr Nybegynder
05. september 2003 - 21:34 #8
Jeg prøver lige med windows 98
Avatar billede shamanic Nybegynder
05. september 2003 - 22:55 #9
Har du deaktiveret virus beskyttelsen i biosen? ellers kan windows styresystemer ikke installeres
Avatar billede rasmusr Nybegynder
05. september 2003 - 23:50 #10
Ja Virus beskyttelsen har jeg deaktiveret. Det hjalp heller ikke.
Men den er ved at opgradere fra 98 til xp nu. Windows 98 gik ind uden nogen som helst problemer.
Jeg syntes det er temmelig wird, men skidt pyt nu også med det hvis det bare virker nu. Jeg venter lige med points til det er helt oppe at køre i morgen.

Godnat og tak for hjælpen so far :D (håber ikke der opstår flere problemer men man ved jo aldrig).
Avatar billede teknik Juniormester
06. september 2003 - 00:27 #11
Der har før været bundkort, hvor der var problemer med at XP ikke ville "Ind",når der var et nVidia Grafikkort installeret.

Det var der to "løsninger" på, enten den rigtige = BIOS opgradering (som du har prøvet)
eller den "dårlige" = midlertidig montering af et ikke nVidia grafikkort.

...
Der er en Beta (1007) BIOS på banen - her:
http://www.asus.com/support/download/selectftp.aspx?l1_id=1&l2_id=10&l3_id=21&m_id=2&f_name=1007-001.zip~zaqwedc

men tror ikke at den løser problemet.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede kuklinski Nybegynder
06. september 2003 - 01:56 #12
Hej.. Rasmusr...
Lige en lille ting du kan prøve.
da du monterede din PC og skruede den sammen..
har du da hold øje med, at du har monteret skru-stagerne rigtigt.. (det er dem du skruer dit MB sammen med) for hvis du er kommet til at lade en skru-stage være under dit MB vor der ikke er hul til skruerne, kan den godt kortslutte dit bord og hvis du er uheldig brand det af.. symptomer på det er faktisk.
At den kan fryse eller blive ustabil.. eller den gider slet ikke at bootup..
du kan nemmest se det ved at skrue begge sider af dit kabinet og tæl skruerne på begge siderne..
håber at det kan løs dit problem..

Kuklinski sig god nat :)
Avatar billede rasmusr Nybegynder
06. september 2003 - 13:45 #13
Hejsa igen.

Nu ved jeg hvad problemet helt pricist er.
Computeren fryser for det første ikke fast.
Jeg har fået windows xp ind ved at opgradere fra windows 98 som gik ind uden problemer. MEN når maskinen er bootet op og xp har loaded færdig, fungere det hele hvis jeg KUN bruger musen! Ligesåsnart jeg rør ved tastaturet bliver tastaturet og musen slået fra!!! Systemet kører stadig men jeg kan på ingen måde styre det, eftersom mus og tastaturet ikke reagere.

Båede mus og tastatur kører på PS/2.

Jeg har ikke prøvet med USB, men jeg vil gerne lige hører om i har en anden løsning?
Avatar billede rasmusr Nybegynder
06. september 2003 - 13:54 #14
Kiggede lige i enhedshåndtering.
Den har fundet musen men der er ikke noget tastatur!
Avatar billede rasmusr Nybegynder
06. september 2003 - 14:14 #15
Sært!

Jeg har lige prøvet med et andet PS/2 keyboard. Det fungerer!!

Det underligere er at det keyboard som den ikke kan sammen med er et microsoft keyboard og det har fungeret uden problemer sammen med en anden computer. Jeg har kun lige lånt det til at sætte den nye op med.
Avatar billede rasmusr Nybegynder
06. september 2003 - 14:14 #16
Tak for hjælpen alle sammen!