Avatar billede bendover Nybegynder
05. september 2003 - 20:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Router hopper af?

Hejsa
Jeg benytter en router sammen med min stofa opkobling, problemet er bare at den mister forbindelsen i tide og utide. Ikke det store problem når man surfer, men når man gamer, eks. CS, er det megabelastende...
Nogle gode tip?
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. september 2003 - 21:25 #1
Har du andet end din opkobling på den linie, prøv at afinstaller. Alternativt kontakt stofa, enten er routeren ustabil, eller forbindelsen dårlig, jeg er sikker på at de kan hjælpe dig
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. september 2003 - 21:25 #2
Endelig kan det selvfølgelig være dit netkort der har problemer, hvis du har mulighed for at prøve med et andet, så gør det
Avatar billede bendover Nybegynder
05. september 2003 - 21:33 #3
Jeg har 2 forskellige pc'er, de gør det begge 2, uafhængig af hinanden. Jeg har en ide om at det er når den tjekker efter ny ip, at den hopper af et øjeblik..
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. september 2003 - 21:36 #4
Det kan være noget ARP request på stofanettet, men routeren skal ikke slippe forbindelsen. Hvis den gør det med begge dine pc'ere, ligger fejlen mellem stofa og routeren. Kontakt stofa, de bør kunne køre nogettest fra deres forbindelse op mod din router
Avatar billede bendover Nybegynder
05. september 2003 - 21:37 #5
Ja, men problemet er bare at jeg ikke må have 2 pc'er koblet op til Stofa:o( Så hvad skal jeg sige, så de kan forstå problemet alligevel?
Avatar billede bendover Nybegynder
05. september 2003 - 21:40 #6
Jeg ved ikke om det er tilladt at bruge router sammen med stofa?
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. september 2003 - 21:42 #7
Det ved jeg heller ikke, men det er du vel nødt til, hvordan vil du ellers route signalerne. Jeg var faktisk overbevist om at routeren var leveret af stofa
Avatar billede bendover Nybegynder
05. september 2003 - 21:43 #8
nope har købt den selv, og alt virker perfekt. Næsten....
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. september 2003 - 21:50 #9
"Kommentar: bendover
05/09-2003 21:37:55    Ja, men problemet er bare at jeg ikke må have 2 pc'er koblet op til Stofa:o( Så hvad skal jeg sige, så de kan forstå problemet alligevel?"

Eksperten skal ikke bruges til at omgå en udbyders regler:

Hej Søren

Jeg forstår godt at det kan virke forvirrende.

Hvis problemet skal ligges lidt hårdt op:

Jfr. Vores abonnementsbetingelser må en abonnent kun anvende sin StofaNet
opkobling til en enkelt PC, såfremt kunden ikke har en Familie opkobling,
men vi kan ikke afholde kunden fra at etablerer netværk i sin husstand.

Hvis en kunde etablerer netværk, og efterfølgende får servicebesøg fra Telia
Stofa, og det konstateres at forbindelse deles mellem flere pc'er, uden
Familieopkobling, kan abonnementet opsiges.
Med venlig hilsen
Lars B. Jensen
Telia Stofa / Supervisor StofaNet BackOffice Support /
Reklamationsafdelingen
support@stofa.dk reklamation@stofa.dk <mailto:reklamation@stofa.dk>
Vedhæft venligst denne mail ved fremtidig korrespondance.
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Søren Kristoffersen [mailto:from09sej@webspeed.dk]
Sendt: 26. juni 2003 16:38
Til: support@stofa.dk
Emne: Eksperten

Nu er forvirringen fuldstændig.
Du skriver først følgende:
"Hej John

Vi afholder os gerne fra at skrive direkte i diverse fora, da vi ikke ønsker
at indgå i en diskussion uden for vores normale forum, som er support mail.

Det er frit for den enkelte bruger, om han/hun vil lave sit eget netværk,
bag deres kabelmodem, der ydes blot ikke support på dette.

Kunden opnår blot med familieopkoblingen, at hver enkelt pc bag
kabelmodemet, tildeles egen offentlig IP adresse.

Med venlig hilsen

Lars B. Jensen
Telia Stofa / Supervisor StofaNet BackOffice Support /
Reklamationsafdelingen
support@stofa.dk <mailto:support@stofa.dk>  reklamation@stofa.dk
<mailto:reklamation@stofa.dk>
Vedhæft venligst denne mail ved fremtidig korrespondance.

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: John Stigers [mailto:johnstigers@mail1.stofanet.dk]
Sendt: 25. maj 2003 22:31
Til: support@stofa.dk <mailto:support@stofa.dk>
Emne: Stofanet og netværk

Hej med jer :)

En større diskussion er i gang på www.eksperten.dk
<http://www.eksperten.dk/>  - nærmere betegnet www.eksperten.dk/spm/356791
<http://www.eksperten.dk/spm/356791>

Det essentielle er: Må man oprette et netværk med stofanet som udbyder, uden
at have familiepakken?

Med Venlig Hilsen

John Stigers

P.s. det er gratis at oprette sig som bruger på eksperten.dk - så en
kommentar ang. problematikken kan evt. lægges som en kommentar fra en
Stofanet ansat.

På forhånd tak for hjælpen."

Fra http://www.eksperten.dk/spm/356791 <http://www.eksperten.dk/spm/356791>

Derefter skriver du følgende:
Hej Per

Iflg. Vores abonnementsbetingelser, skal du have familieopkobling, for at
måtte anvende flere pc'ere bag dit kabelmodem.

Med venlig hilsen

Lars B. Jensen
Telia Stofa / Supervisor StofaNet BackOffice Support /
Reklamationsafdelingen
support@stofa.dk <mailto:support@stofa.dk>  reklamation@stofa.dk
<mailto:reklamation@stofa.dk>
Vedhæft venligst denne mail ved fremtidig korrespondance.

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Per Schulze [mailto:info@webguider.dk]
Sendt: 25. juni 2003 22:51
Til: support@stofa.dk <mailto:support@stofa.dk>
Emne: Deling af Stofanet

Hej

Jeg ville høre om man gerne må dele sin Stofanet forbindelse mellem flere
computere på et hjemmenetværk.

Eller skal man have en familieopkobling?

Med venlige hilsner

Per Schulze
http://www.eksperten.dk/spm/369278 <http://www.eksperten.dk/spm/369278>

Kan vi få en 100% afklaring på det her, for det er fuldstændig
uigennemskueligt.
MVH:
Søren Kristoffersen (fromsej)

Spørgsmålet skal lukkes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. september 2003 - 21:57 #10
Avatar billede bendover Nybegynder
05. september 2003 - 22:22 #11
jesus
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. december 2003 - 21:53 #12
jep - og så har han sørme snart fødselsdag ;)