Avatar billede kr-data Nybegynder
05. september 2003 - 16:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IrDa forbindelse tænder og slukker konstant

Ja som i kan se af titlen så har jeg to enheder, som jeg gerne vil have en infarød forbindelse mellem.

Det drejer sig om en Acer Travelmate 212txv (IrDa-enheden er en usb), og en nokia 7250i. Hvorfor finder den forbindelsen, og så forsvinder den igen, så kommer den, forsvinder osv.

Der bliver ikke flyttet på nogle af enhederne, og lysforholdene ændres heller ikke!
Avatar billede kr-data Nybegynder
07. september 2003 - 13:28 #1
Nu har jeg også testet enheden på en win xp, og resultatet er nøjagtig det samme. Hvad gør jeg?

Ps. Hvis der er en som kender et godt program til at fjernstyre sin comp med så lytter jeg!
Avatar billede claus1 Nybegynder
08. september 2003 - 14:49 #2
(IrDa-enheden er en usb) << Hva mærke ?

Det hyppigeste problem, når den connecter/disconnecter hele tiden, er at hastigheden på IrDa'en er for høj... Prøv at sætte den ned på 9600, og så prøv dig lidt frem... Den kan sikkert godt køre stærkere end det.. Så vidt jeg husker, kører jeg med 128000 på min derhjemme, med en Nokia 6100.
Avatar billede kr-data Nybegynder
09. september 2003 - 10:01 #3
Kan ikke huske mærket lige nu.

Prøver lige det du foreslog!
Avatar billede kr-data Nybegynder
16. september 2003 - 16:36 #4
Longshine, jeg returenerer den fordi den ikke kan som jeg vil, men forbindelsen blev stabil, da jeg prøvede dit forslag, så pointsne er velfortjent dine!
Avatar billede kr-data Nybegynder
16. september 2003 - 16:36 #5
altså mærket er Longshine!