Avatar billede fakse Nybegynder
05. september 2003 - 15:30 Der er 13 kommentarer

Kan ikke få fjernet alt af Zonealarm, rester blokerer Internet

Jeg har et problem på en Pc. Min ven har fået slettet Zonealarm, men åbenbart ikke rigtigt. Den blokerede for adgang til Internettet. Jeg hentede så oplysninger hos Zonealarm om manuel afinstallation, inklusiv oprydning i registreringsdatabasen. Maskinen kører Windows 2000. Vi fik ryddet op efter vejledningen, og kan nu komme på nettet, MEN KUN VED AT SLETTE MIDLERTIGE INTERNETFILER. Dette skal gøres hver gang maskinen har været slukket, ellers kan den ikke komme på nettet. Når man starter maskinen går man ind og slettet midlertidige filer, og herefter virker det indtil man har slukker maskinen igen. Kan nogen give en løsning på dette ?

På forhånd tak

Fakse
Avatar billede langbein Nybegynder
05. september 2003 - 15:48 #1
Ville ikke tro at dette problemet har noe med zonealarm å gjøre ... Bruker en gammel gratis Zonealarm 2.6 Der kan man se om den prosessen som tilhører Zonealarm kjører eller ikke. (ALt-ctrl-del, processes).

Ville i utgangspunktet heller tro at problemstillingen har noe med Explorer konfigurering å gjøre.

Gå inn i tools -> internet options -> Security. Sett denne til middels.
Gå inn i tools -> internet options -> Privacy. Sett denne også til middels.
Avatar billede the_collector Novice
05. september 2003 - 15:55 #2
Som langein rigtignok skriver, så vedrører dette problem overhovedet ikke ZA. Men det skyldes den måde IE er opsat på. Så gør som langbein foreslår.
Avatar billede fakse Nybegynder
05. september 2003 - 16:05 #3
Til Langbein og The_collector

Tak for Jeres svar, men alle disse "nemme" løsninger har vi været igennem, så det er ikke her problemet ligger.

Fakse
Avatar billede the_collector Novice
05. september 2003 - 16:17 #4
Okay, så er I nødt til at gå til de mere probate metoder, som først geninstallation af IE, hvis det ikke virker geninstallation af Windows og hvis det ikke virker, så sletning af windows og derefter en ny installation af windows.
Avatar billede bredker Nybegynder
05. september 2003 - 16:22 #5
det er nok her du skal ind og scanne for spyware
http://www.spywarefri.dk/
Avatar billede arlet Juniormester
05. september 2003 - 16:35 #6
Hvis du går i funktioner - indstillinger - avanceret og hak i slet temperary internet files, når webbrowserer lukkes.

Det skulle løse problemet

Arlet
Avatar billede fakse Nybegynder
05. september 2003 - 17:47 #7
Tak for svarene

Jeg har selv tænkt på den med at sætte hak i "slet  temperary internet files", men har ikke været hos ham i dag. Med hensyn til spyware - vi har kørt med Mcafee antivirus, men om den fjerner alt ved jeg ikke. Nu vil jeg forsøge med de 2 forslag, og så vende tilbage.

Fakse
Avatar billede langbein Nybegynder
05. september 2003 - 18:10 #8
Det finnes en litt mindre drastisk utgave av the_collector sitt forslag.
"System restore" eller "system gendannelse" til det tidspunkt før firewall ble installert. Det skulle vel normalt løse det hele.
Start ->  Programs -> Accessories -> System tools -> System restore
Avatar billede perhaps Nybegynder
06. september 2003 - 08:30 #9
fakse> Nu er det ikke lige netop fordi jeg tror at problemet skyldes spyware, men du bør ikke gå rundt med den fejlopfattelse at din McAfee fjerner spyware :o)

Jeg tror du skal deaktivere systemgendannelse (hvis ME og XP) og så fjerne ZoneAlarm manuelt i reg.databasen sådan her:
Start - kør - skriv: regedit
Gå i rediger - søg - skriv: Zonealarm
Hvis den finder en nøgle så slet den - tryk på delete
Find næste - her kan du trykke på f3 tasten
Delete
f3
Delete
Programmet siger selv til når der ikke er flere nøgler at slette.
Luk Registreringsdatabasen igen.
Genstart og aktiver Systemgendannelse og se om problemet er løst
Avatar billede arlet Juniormester
06. september 2003 - 09:00 #10
Perhaps>>Han skriver at han har fjernet alt i regedit, men han kan jo selvfølgelig have overset noget...
Avatar billede fakse Nybegynder
06. september 2003 - 18:21 #11
Perhaps: Tak for svaret - Jeg har tidligere nævnt at det er Windows 2000. Det er ikke så enkelt at man blot søger efter Zonealarm i registreringsdatabasen. Der findes på Zonealarm's hjemmeside en udførlig vejledning på hvilke filer der skal slettes(se link)http://www.zonelabs.com/store/content/support/znalm26Main.jsp#1

Det er derfor svært at se hvad der ellers er galt. Det blev tidligere foreslået at vælge at browseren skal stilles til at slette når den lukkes, men dette løser jo ikke problemet reelt.

Men andre har måske haft problemet og fundet en løsning.

På forhånd tak

Fakse
Avatar billede perhaps Nybegynder
08. september 2003 - 08:42 #12
fakse>Problemet er jo at der stadig ligger rester af ZA på pc'en. At det ikke er så nemt at finde dem er en anden sag, men ved at rode rundt i reg.databasen burde man egentlig kunne finde dem.
Avatar billede langbein Nybegynder
08. september 2003 - 23:18 #13
Det er vel slik at enten så kjører den prosessen som ivaretar funksjonene til Zonealarm eller så gjør den det ikke. Dette kan man vel få fram ved å trykke alt-ctrl-del Ser man ikke prosessen så kjører den vel ikke. Skulle ikke tro at "rester" skulle kunne ivareta firewall funksjoner på noen annen måte ????