Avatar billede johnnyboy Nybegynder
04. september 2003 - 22:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Redhat 9.0 og Windows XP dual boot

Hej

Jeg har fulgt den her: http://rtfm.dyndns.info/tips/2002/11/13/51.shtml
til punkt og prikke.
Bruger windows' boot loader, og får også listen over de 2 operativsystemer, men når jeg vælger Linux, står cursoren bare og blinker oppe i venstre hjørne. Kan kun komme ind i Linux via bootdisken.

Det er Red Hat 9.0, har installeret GRUB bootloaderen sammen med Linux. Bruger NTFS på alle partitioner på nær de Linux selv laver.

Hvad kan jeg gøre forkert?
Avatar billede jschack Nybegynder
05. september 2003 - 00:59 #1
Jeg brugte selv følgende guide (der meget ligner den du linker til - men det kan være den forklarer det lidt anderledes), og det fungerede. Dog var det RedHat 8.

Guiden:

Install Linux and during the installation have it write Grub or Lilo boot loader onto the boot partitons. i.e. /hdb1 if it is the first partition of your second hard drive. ALso have it make a boot floppy.

After installation boot from the floppy and as root put a blank floppy in the drive to create a dummy boot sector on it using the following command:
# dd if=/dev/hdb1 bs=512 count=1 of=/mnt/floppy/bootsect.lin

(/dev/hdb1 is your boot partiton)

Now boot into XP and right click on properties of My Computer and go to Advanced > Startup Recovery Settings to EDIT the boot ini manually.

Add to the boot.ini:
c:\bootsect.lin="Linux RedHat 7.2"

This is what mine looks like:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
c:\bootsect.lin="Linux RedHat 7.2"

Now copy the bootsect.lin to c:\ and you are done .. you can now use the NT boot loader to start.
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
06. september 2003 - 00:41 #2
Jeg måtte fjerne NTFS filsystemet, nu virker det.