Avatar billede ravn1 Nybegynder
21. december 2000 - 21:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Låst RegistreringDatabase

Jeg har købt en computer der har WinNT 4.0.
Problemt er at jeg kan logge på som bruger, men ikke som Adminstrator! Hvilket gør at jeg ikke kan få adgang til fx RegEdit!
Hvordan kan jeg fx komme uden om Adminstator beskyttelsen?? Jeg har hørt at man kan boote op i dos, og udskifte Policies eller noget.
Avatar billede ravn1 Nybegynder
21. december 2000 - 21:53 #1
Og jeg ved godt at jeg kan boote op og skrive Format c: men der er jo sport i at komme uden om, ikke sandt?!!
Avatar billede kjalle Nybegynder
21. december 2000 - 22:27 #2
Hvorfor får du ikke kodeordet til admin ? NT er jo dejlig meget beskyttet så jeg kan ikke sådan lige pt se nogen løsning !
Avatar billede faidros Nybegynder
21. december 2000 - 22:31 #3
Windows NT er nu alt andet en beskyttet.
Kig en gang under:
http://www.eksperten.dk/spm/38054
Avatar billede kgj05 Nybegynder
21. december 2000 - 22:32 #4
Du kan læse samtlige kontoer i NT userbase = SAM med produktet http://www.l0pht.com/l0phtcrack/

kopier SAM basen til en anden maskine og brug l0phtcrack så skal du bare se.
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. december 2000 - 06:52 #5
Som sagt - hvad forhindre dig i at logge på som Admin? Noget dit firma har lavet?
Avatar billede ravn1 Nybegynder
23. december 2000 - 01:54 #6
Det er egentlig min fars, men jeg vil gerne tage røven på ham ved at få fat i det!